Grrr werk..

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door nazli21, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik wil even mijn probleem met mijn baas hier afschrijven. Ik ben heel erg kwaad.

Ik werk in een grote supermarkt waar ik flxibEl moet zijn. En ik hrb ook in het begin gezegd dat ik 2 klEine kinderen heb waar ze rekening mOesten houden en toch brn ik aangenomen. Ik heb een contrac van 2 maanden gekregen zonder proefdagen en volgende week zaterdag is het mijn laatste dag. Ik wil niet dat ze het verlengen.

Nou het probleem,, mijn man is een vrachtwagenchauffeur en hij zou de kinderen ophalen van school en de creche. Maar hij had me om 13 uur gebeld dat hij niet gaat redden en net ook al dat hij in de file was. En ik moest om 16 uur werken, dus om 13 uur heb ik mijn baas gebrld, de directeur nam op en vertelde mijn probleem. En hij vond het maar een bizar verhaal. En ik zei als u me niet geloft komt u maar. hij grloofde me niet. Ben zo kwaad Op hem en heb net mijn eigen chef gebeld dat ik vandaag helemaal niet kan werken. En het probleem was opgelost. Waarom moeten die directeur mij kwaad maken.

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Sorry voor de spelfouten, type met mijn phone.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap het probleem niet zo. Zoals ik lees zit je in je proeftijd, en wil je niet dat je contract verlengt wordt. Dus kun je van de een op andere seconde opzeggen en dus niet naar je werk gaan (of dat netjes is in een tweede natuurlijk) maar misschien lees ik fout hoor??

Want als dat het geval is zou ik met zo'n onsympatieke directeur gewoon zeggen zoek het dan maar uit met je kraam

En zonder proefdagen?? je hebt altijd recht op proeftijd volgens mij dan??

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Vervelend!
    Misschien in het vervolg gelijk om je chef vragen!

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Consider ik vroeg eerstaar mijn chef maar hij was er niet en ik wou hem eerder doorgeven voor het geval dt ik niet kon werken en een oplossing voor dit probleem vinden.

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik vind het eigenlijk niet zo gek. Het is toch niet het probleem van je werkgever dat jou man niet op tijd is en jij daardoor niet kan werken. Dat is echt jou probleem, jij moet dan zorgen dat je op tijd kan zijn en iets kan regelen voor je kinderen.

Hier zou dat ook niet gewaardeerd worden hoor. Flexibel in je werk zijn heeft met je werk te maken en niet met je privé situatie.

Als je niet wilt dat je contract niet verlengd wordt, hoef je toch niet meer te gaan. Dan zou je gewoon kunnen zeggen dat je geen verlenging wilt en er mee stopt.

Ik heb je topic ook verplaatst naar het juiste onderdeel (weer aan het werk) Dit gedeelte is voor alle werkgerelateerde topics.

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb een contract van 2 maande grkregen zonder proefdagen. Ik kan niet zomaar weggaan moet werken. Mijn contract loop af op 29 januari.

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Ze weten mijn prive situatie, waarom moesten ze me dan aannemen als ik flexibel moet xijn. Ik heb de baan geaccepteerd om te proberen, maar het lukt niet zo.

9. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Tja, flexibel zijn betekent natuurlijk niet dat je maar af kan bellen wanneer je wil. Het is niet het probleem van je werk als jouw man te laat is en je daarom geen oppas hebt dus ik kan me wel voorstellen dat ze daar niet heel blij van worden.

10. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Flexibel houdt in dat je werk verlangt dat jij flexibel bent in je werk. Het heeft niets te maken met je privé situatie. Je kan je privé situatie aangeven, maar dit houdt niet in dat je dan een vrijbrief hebt om niet te komen opdagen of niet probeert je privé situatie in goede banen te leiden. Jij bent immers verantwoordelijk voor het zoeken van een oplossing als je doro je privé situatie niet kan komen werken.

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    het spijt me maar vind dat je baas wel gelijk heeft!
    Je maakt van jouw probleem zijn probleem , watrvoor werk het ook is in een supermarkt dokter vuilnisman rechter enz er word op je gerekent !

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Flexibel zijn betekent niet dat je de dag zelf af kunt bellen als je onverwacht geen oppas hebt. Dat zou wel heel makkelijk zijn trouwens, maar zo werkt het niet.

Dus nee, ik vind de reactie ook zeker niet raar.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Tijdens mijn gesprek wist hij mijn gezinsituatie. Dus moest hij mij ook maar niet aannemen. Het is niet makkelijk om geen familie rn krnnis naast je te hebben. Dat wisten ze ook. Sorry maar mijn kinderen gaan altijd voor. Als ze mij niet eillen moeten ze me maar ontslaan hrb gewoon schijt.

14. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    dat is wel een erg makkelijke gedachten vind je niet , je bent niet de eerste vrouw die werkt met kinderen .......
    en soms is dat lastig ja , maar als ze met al die vrouwen rekening zouden moeten houden dan ben ik bang dat ze nooit meer vrouwen met kinderen aan nemen !

ik snap ook dat je kinderen voor alles gaan maar stel jij rekent op iemand die iets belangrijks voor je moet doen en die komt niet hoe zou jij dan voelen ??

15. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ík denk dat jij niet goed begrijpt wat flexibel inhoud.Snap trouwens je probleem ook niet,als je er toch schijt aan hebt.
    Blijf dan lekker thuis bij je kinderen.

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb tegen hun gezegd dat ik niet flexibel kan zijn. mijn chef weet mijn situatie ook, dus hij maakt er geen probleem van. Alleen ik vind het zo bizar van de directeur dat hij mij niet gelooft begrijp je me. Het is ook moeilijk om uittrleggen. Ik wou alleen maar effe van me afschrijrn omdat ik hier niemand heb. Over een week is het toch voorbij rn dan kunnen zij ook mensen vinden die flexibel is.

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb kinderen, dus ik zou degene begrijpen en het proberen op te lossen met iemand anders. Ja maar die vrouwen dir zullen wel familie of ren man hebben die optijd thuis zijn.

18. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    niet alle vrouwen hebben familie vrienden kennise of een man die dit zomaar kunnen opvangen en dat wel weten op te lossen .

mischien slim om is te kijken voor een oppas want nu is het werk maar stel er gebeurt iets heel erg dan heb je teminsten iemand die je kan bellen op het moment dat je echt terug op iemand moet vallen !

maar inderdaad wil je wel werken of ben je liever thuis bij je kinderen ?

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik Wil wel werken maar het moet niet t laat zijn met de uren. Ik kan echt helaas geen oppas vinden.

Deel Deze Pagina