Mijn zoontje is 10 maanden, hoe vaak zal ik hem dan vlees geven en hoeveel per keer? Hij krijgt nu wat van ons (bv. een kipburger zonder de paneerlaag of een beetje gehakt), maar ik vraag me af of hij wel genoeg krijgt. Overdag geef ik hem soms een plakje kipfilet op de boterham, is toch nog een beetje vlees.... (Vis eten we trouwens niet, jakkie )
jammer dat jullie geen vis eten, is erg gezond en zo leert je zoontje het ook niet eten... Er zijn zoveel verschillende vissen die allemaal anders smaken! Met 10 maanden kun je je kindje prima een paar keer per week vlees geven (ongeveer 20 - 50 gram) maar het hoeft niet persé. Een dagje of een paar daagjes vegetarisch is lekker en prima. Een keertje een eitje is ook een optie bijvoorbeeld.
Wij gaven doorsnee 2 keer per week vlees. Soms wel eens wat meer. Dan vanaf 8 maanden ongeveer. En dan vaak wat hapjes mee met ons. Dus misschien 30-40 gram per keer. En vis kreeg hij ook als wij het aten (vanaf 10 mnd). Elke vis smaakt zo anders. Maar dan moet je wel zorgen dat je met mooie verse vis begint, geen diepvriesprut.. Ei wil hij nog steeds niet eten..
Hier kreeg de tweeling vanaf ong 8 maanden af en toe vlees. Maar dan alleen als het ergens doorzat. Sinds ze een maand of 14 zijn krijgen ze af en toe een stukje vlees van papa, maar ook echt max een keer of 2 in de week. Maar moet wel zeggen dat ik zelf dus nooit een los stukje vlees eet en dus eet ik alleen vlees als het ergens doorheen zit. Mijn vriend eet weleens vlees bij de groenten en rijst/pasta, maar lang niet elke dag, denk ook dat we daarom de kindjes lang niet elke dag vlees geven. De jongste wil ik met vlees wachten tot ze een maand of 12/13 is en dan daarna gewoon af en toe als het ergens door heen zit of evt net als broer&zus een klein stukje van papa (hmm blijft er niks meer over voor hem zelf *gniffel*).