tips parfumvrije babyproducten en natuurlijke olieen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door skye81, 23 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hier kom ik nog even met 1 betweterige tip ;) Maar ik heb het beste voor met die kleintjes dus daarom vermeld ik het maar even.

Wil je zoveel mogelijk luieruitslag en irritatie voorkomen, gebruik dan uitsluitend parfumvrije producten. Dus check echt de ingrediëntenlijst en ook zogenaamde organische/bio geurstoffen/fragrance kunnen irriteren.
    Babies ruiken lekker genoeg van zichzelf en af en toe een zwitsal geurtje is prima maar er zit erg veel parfum in, dus gebruik het niet uitsluitend.

Zelf gebruik ik neutral luierdoekjes (aanbieding) of toujours van de Lidl (wel de parfumvrije variant) Sensitive op een verpakking betekent vaak niet parfum vrij helaas.

Ook gebruik ik bepanthen, kruidvat billetjesrcreme met panthenol, of producten van dr. leenarts. Die vind ik wel wat duur, maar het werkt goed. Zarqa is ook goed maar wat duurder.
    Nature babycare lotion is ook goed, bij de etos te koop.
    Voor het badje gebruik ik zwitsal zonder parfum of eco nature babycare douche gel.
    Ik doe mijn baby twee keer per week in bad trouwens. Meer is volgens mij helemaal niet nodig.

En als je je baby insmeert gebruik dan jojoba olie, neutral olie, weleda calendula olie of soms gewoon olijfolie (tja dat ruikt misschien niet naar zwitsal maar het is erg goed voor de baby huid en werkt ontstekingsremmend)

Hoop dat jullie er wat mee kunnen! Die kleine van mij heeft er in ieder geval wel baat bij dus daarom deze tips. Succes!

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Misschien leuk voor je om de aflevering over olijfolie te kijken van de keuringsdienst van waarde
    Ikzelf ben bijna nergens gevoelig voor maar zwitsal of neutral ben ik allergisch voor!
    Ieder kind reageert anders dus dat is gewoon uitproberen

3. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie de uitzending van zembla gezien? over weekmakers, parabenen etc.
    Het schijnt dat door al dat parfum kinderen allergieeen kunnen ontwikkelen, astma, autisme, kanker etc. En dat kan bijvoorbeeld soms pas na tientallen jaren. Ook voor onszelf. Ik heb gister voor mezelf douchgel etc zonder parfum en parabenen gekocht. Van eigen merk kruidvat. Die hebben een speciale lijn daarin. En niet ineens duur. Ruikt alleen nergens naar. Maar als je wel een geurtje wilt. Kun je Dhr Hauschka, welede proberen. Voor me buik heb ik pure amandelolie. Dat zou je na de zwangerschap en borstvoeging nog kunnen mengen met een etherise olie. Voor de baby huid ga ik ook pure amandelolie gebruiken. En soms wat met een geurtje van welede denk ik.

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik wil straks alle baby producten van weleda gaan kopen en niet die van zwitsal bijvoorbeeld. Ben zelf ook meer van de natuurlijke producten.

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik gebruik eigenlijk maar 2 bad/douche producten voor mijn dochter, en dat is babyolie en de 3 in 1 wasgel van Zarqa. Geen Zwitsal etc etc.. Onze dochter gaat ook maar 2 keer per week in bad of douche. Ze heeft al een gevoelig huidje, en dat maakt het water ook alleen maar erger. Voor haar exceem gebruik ik zalf van de huisarts. Ook heb ik op advies van de apotheek zonnebrand gekocht voor haar. Verder gebruik ik voor te wassen Neutral. Ook gebruik ik sindskort voor mijn eigen de dagcreme van Neutral. Ben tot nu toe erg tevreden.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Rituals is ook parabenen vrij, ruikt wel heerlijk.

Hier ook geen Zwitsal, ander fijn merk wat nog niet genoemd is hier is Naif, oa verkrijgbaar via internet en De Tuinen.

7. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Naif ken ik niet...Zal er eens naar kijken :)

Iedereen reageert idd weer anders op bepaalde producten, maar als je bepaalde ingrediënten weglaat denk ik wel dat dat op termijn wel gewoon prettiger is voor de huid.

Op de site van jetske ultee staat ook veel info over de babyhuid en wat je kunt gebruiken. Heel handig!

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Heb toevallig vandaag ook iets gehoord over naif. Wehkamp heeft het in de aanbieding.

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Dokter Leenarts... Fijne spullen! Hangt een aardig prijskaartje aan,maar is zo zacht, zo prettig in t gebruik, zuinig in t gebruik.
    En ja, ik houd ook van t zwitsal geurtje...

10. Koon

Koon Niet meer actief

Natuurlijk krijgt iemand geen autisme van de verkeerde creme... Ik geloof wel dat heel veel stoffen in onze verzorgingsproducten niet goed zijn voor je. Maar autisme zal je er niet van krijgen.

11. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er schijnt dus wel een relatie met elkaar te zijn. Maar is wel een kleine kans denk ik. Maar net zoals met e -nummers. Deze schijnen ook aangeboren afwijkingen te kunnen veroorzaken enzo. In de meeste gevallen gaat het wel goed.

12. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    alles wat je op je huid smeert (wat vol met troep zit, ook al ruikt het zo lekker) komt bij de baby. Het passeert de placenta. Met e-nummers heb je nog dat het eerst bij je lever komt. Om de schadelijke stoffen eruit te halen. (wat de lever volgens mij ook niet altijd aankan)

13. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    en tegenwoordig zijn er zo ontzettend veel mensen die iets hebben. allergieeen, astma, adhd, autisme, kanker etc komt veel meer voor. Vroeger zat er denk ik ook veel minder troep in eten en verzorgingsproducten.

Deel Deze Pagina