Wie heeft een bakfiets (liefst babboe) en deelt haar ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacky78, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Nu onze 2e kleine op komst is denk ik er steeds meer aan een bakfiets te kopen. Daar ik overdag geen auto tot mijn beschikking heb en eigenlijk alles op de fiets doe.

Nu zijn er vele soorten en merken. Zelf zag ik de babboe city (2wieler) welke me wel aanstaat.

Nu wil ik graag een paar dingen weten:

1) Hoe zijn jullie ervaringen met een maxicosi en 1 kindje in de bak
    2) Hoe is de stabiliteit met kindjes in de bak (bv bij het stoplicht)
    3) Hoe is de kwaliteit (hier zal hij toch altijd buiten staan (onder een afdakje) / hoe zit het met roest etc.
    4) Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Niemand?

3. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Ik heb sinds maart 2011 de Babboe Big (driewieler) dus wat betreft stabilitet etc. kan ik je weinig helpen. Maar de kwaliteit vind ik prima. Mij fiets staat altijd buiten, soms onder het afdakje, soms onder een speciale hoes en ziet nog goed uit.
    In het begin is het even wennen met name bij de bochten maar het is een kwestie van het oefenen.

4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.252
    306
    83
    ik heb een 2wielige bakfiets, geen babboe maar een Gazelle Cabby. Ik heb hem al sinds ons 2e kindje baby was. Toen zat hij in de maxi-cosi en z'n zus op het bankje. Dat ging prima. Ik vind het prima fietsen, stap af bij het stoplicht, en houd de fiets vast, net als bij m'n gewone fiets. Het sturen was even wennen, maar vond het erg snel wennen. Ik raad je zeker aan om een proefrit te maken met verschillende bakfietsen voordat je er 1 koopt.

5. chatty

chatty Niet meer actief

Ik heb een babboe city, ben er echt tevreden over.
    Heel stabiel, heb echt geen klachten.
    Fiets niet veel zwaarder dan een gewone fiets, heb er zelfs wel eens in totaal 76 kilo aan kinderen in gehad, ging gewoon heel goed.

Echt een aanrader.
    Goede prijs/kwaliteit.

Deel Deze Pagina