zwanger, wanneer afspraak bij gyn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cinderella22, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Ik ben er sinds vandaag achter dat ik zwanger ben :D
    Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts en vanaf wanneer kan ik bij de gyn terecht zodat hij het helemaal kan bevestigen? Want dan zal ik het pas echt geloven!

    kuskus
     
  2. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Volgens mij hoef je helemaal geen gyn te bellen. Tenzij je een medisch verleden hebt. Je kan de vk nu wel al bellen. Ze zal je alleen pas rond de 12e week willen zien waarschijnlijk.
     
  3. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    ja ik heb een medische verleden dus vandaar. Pas bij 11 weken :confused:
    zolang kan ik niet wachten!
     
  4. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Als je een medisch verleden hebt dan wil die je waarschijnlijk wel eerder zien. Van wat ik hier van de dames heb gelezen bij een week of 6/7 eerder zie je ook nog niks op een echo.
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een medisch verleden dus ivm met zwanger worden? Ik heb toen ik een positieve test had juist eerst de gyn gebeld, omdat ik daar onder behandeling was. Ik kreeg met 7 weken een echo, maar dus alleen omdat ik met zijn hulp zwanger was geworden. Daarna met 8 weken en 1 dag een termijnecho gehad in het ziekenhuis, daarna bij de verloskundige een intake gehad met 10 weken en 4 dagen en nog een echo, ze wilde zelf ook een termijnecho doen. En dat waren de echo's tot 12 weken...

    groetjes,
    Snoopy
     
  6. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook. Een medisch verleden met zwanger worden. Of als je meerdere miskramen hebt gehad geloof ik. En dr zijn geloof ik nog wel een paar dingen. Maar als je een gebroken been hebt gehad of een depressie ofzo. Dan moet je geloof ik gewoon naar de vk.
     
  7. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    nee het gaat hier niet om een depressie of gebrokenbeen. maar echt een medisch verleden. Ik MOET dus bij de gyn en niet bij de verloskundige.zo mag ik helaas ook niet thuis bevallen. maar goed
    doen ze bij de eerste afspraak ook gelijk een inwendige echo?
     
  8. wondertje nr 3

    wondertje nr 3 Actief lid

    24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Ik ben ook bij de gyna onder controle
    Mijn eerste afspraak was met 7 weken (inwendig echo gehad) maar toen was er weinig te zien nog moest toen rond de 12 weken terug komen en werd er een inwendige echo gedaan en konden ze alles wel goed zien.

    Succes
     
  9. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik liep al bij de gyn om zwanger te raken en toen ik een positieve test had heb ik de zelfde dag nog gebeld , kon toen heen toen ik 7 weken zwanger was.
    ik kreeg een inwendige echo , was toen al heel goed te zien dat er wat zat en we zagen en hoorde een hartje, met 10 weken kreeg ik weer een echo bij de gyn en omdat er voor mij geen reden was om daar te blijven ben ik over gegaan naar de vk.

    dus gewoon morgen ff bellen naar ze

    ps GEFELICITEERD !
     
  10. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb 3 miskramen gehad, maar ik kan ook gewoon naar de VK en thuis bevallen. Dus hangt er wel vanaf...
     
  11. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ben diabeet dus sta vanaf het begin af aan onder controle bij de gyn. Je krijgt dan meestal een inwendige echo omdat er bij een uitwendige dan nog te weinig zien is.
     
  12. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    is een inwendige echo pijnlijk?
     
  13. stasia

    stasia Fanatiek lid

    19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik ben ook diabeet en heb gelijk het ziekenhuis gebeld toen ik wist dat ik zwanger was. Bij 7 weken en 5 dagen 1e echo gehad.
     
  14. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Nee hoor, ik zag er ook erg tegen op maar het viel erg mee. Je moet je proberen te ontspannen.
     
  15. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik heb met een week of 6,5/7 een echo gehad, uitwendig. Ze kon toch al wel een vruchtje zien en een kloppend hartje. Volgende week donderdag ben ik bijna 10 weken en krijg ik weer een termijnecho. Ook bij de gyn overigens want ik heb een medische indicatie wegens spoedkeizersnee van ons eerste kindje. Bij ons ( Groningen ) is het normaal dat de vk je met een week of 8/9 wilt zien omdat je dan nog bepaalde onderzoeken kunt laten doen die persé rond de 10e week moeten gebeuren.
     
  16. Diana 1979

    6 nov 2006
    24
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,

    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    GENIET ERVAN.

    Ik ben met behulp van IUI zwanger geworden en heb nu twee inwendige echo's gehad. 1 bij 6 weken en 1 bij 8 weken en als alles goed gaat ( helaas is dat op het moment niet zo) mag ik naar de verloskundige.

    Diana
     
  17. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi Diana ik hoop dat je je snel weer beter voelt.....

    Bij ons mag je met 8 weken op echo...
    Dus moet ik nog 3 weken wachten.Omdat ik helemaal geen symptomem heb voel ik me ook nog niet echt zwanger eigenlijk...
    Succes allemaal.Groetjes linda
     

Deel Deze Pagina