Vliegvakantie met baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 13 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Onze zoon is nog maar net een paar weekjes oud maar toch zouden we het erg leuk vinden om deze zomer met hem en onze dochter op vakantie te gaan. Maar heb even een paar vraagjes...

Als ik kijk op vakantie-websites betaal je voor een vliegvakantie voor een baby zo goed als niets. Soms enkele 10-tjes... Zit je baby dan gewoon op schoot in het vliegtuig of in de maxicosi? Of mag die niet mee?

Mag je ook een kinderwagen/buggy of iets dergelijks meenemen? Lijkt me wel handig als je daar ergens bent. En wordt dit dan gerekend als weer zoveel kg bagage?

Verder dan nog... zou je met een baby van ongeveer 6 maanden gaan vliegen?

Gr Otje

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Toen Iman 3 maanden was zijn we naar London gevlogen.
    De baby zit inderdaad bij jou op schoot, dit mag totdat ze 2 jaar zijn. Je krijgt een speciale gordel, die maak je aan de jouwe vast en dan aan de baby.
    Maxicosy mag mee maar moet in de bagagerek. De kinderwagen mag zeker mee, die wordt niet bij bagage gerekend, die mag je meenemen tot aan het vliegtuig en daar staan mensen die m overnemen en in de bagageruimte stoppen.

3. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Otje,

Vliegen met een baby is geen probleem. de baby krijgt geen eigen stoel, pas na twee jaar.Dus je moet de kleine op schoot houden.Maxi cosy en buggy mogen gewoon mee, de buggy wordt dan net voordat je instapt, in de sluis van je overgenomen, die gaat apart, dus niet bij de koffers.Deze staat dan weer klaar in de sluis net buiten het toestel zodat je niet met de kleine hoeft te sjouwen, dus deze gaat niet op de band.Als je echt een jogger of grote kinderwagen mee wilt nemen(wat niet aan te raden is)dan moet hij wel op de band.Verder mag je voor de baby geen eigen koffer meenemen, spullen moeten dus bij jullie in de koffer, bagage geldt per stoel.
    Op lange vluchten zijn ook stoelen met voor de stoel een soort slaapzakje, waarin de baby kan slapen, maar die zijn heel beperkt, moet je echt bespreken via reisbureau, verder zijn er stoelen met extra beenruimte, ook deze zou je kunnen bespreken, ligt aan de maatschappij.

Mijn ervaring met vliegen met baby zijn prima, wij vliegen minimaal 1x per jaar, twee keer naar Amerika, was geen probleem.Baby's krijgen speciale maaltijd met potjes, ik nam altijd iets te drinken mee in een tuitje, met opstijgen laten drinken, tegen oorproblemen. Alleen de veiligheidseisen zijn behoorlijk, wel goed nakijken wat je mee mag nemen, vaak mag je niets meenemen van eten en drinken, en zeker geen fruit.
    En ga niet bergen luiers meenemen, die zijn vast te koop op het vakantieadres, je sjouwt je een ongeluk, en het scheelt ruimte.

ik hoop dat je er iets aan hebt, alvast veel plezier, Patricia

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Buggy's mag je idd meenemen tot in de sluis, maar ze staan niet altijd bij aankomst weer in de sluis. Wij hebben nu twee keer gehad dat we de buggy's bij aankomst gewoon van de kofferband af moesten halen. Kwamen gelukkig wel voor de koffers aan rollen.

Kwebbel

5. Niet meer actief

hey kwebbeltje... 1 x antwoorden is genoeg hoor! hihi

6. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik ben al een aantal keer met mijn dochter heen en weer gereisd naar NL en dat is zo'n 9 tot 10 uur vliegen, maar ik neem aan dat jullie dat niet gaan doen! Ik heb toen elke keer een reiswiegje aangevraagd, je zit dan achter een schot en krijgt dan aan de muur een wiegje waar je baby dan in kan slapen!
    Je buggy/kinderwagen kan je idd ook gewoon meenemen hoor, das geen probleem!

Ik zou wel met een baby van zes maanden vliegen, mijn dochter was de eerste keer 4.5 maand! Ik zou alleen nooit (als het niet nodig mocht zijn, wat in mijn geval natuurlijk anders ligt, met familie in NL) naar een land gaan waar er heel veel tijdverschil in vergelijking met NL is! Je kindje moet dan weer wennen aan het ritme en moet ook weer terugwennen, dat kan redelijk vermoeiend zijn en erg lang duren. Neem dat maar van mij aan, want ik heb al een aantal keer die ervaring gehad, is natuurlijk wel per kind verschillend maar goed, nogmaals als het niet nodig is zou ik het echt noooooit gedaan hebben! En zo'n hele lange vlucht zoals ik heb gedaan zou ik ook nooit doen, is redelijk zwaar en je kindje kan toch vanslag zijn!

Maar lekker op vakantie met het gezinnetje, gewoon doen!

7. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    haha, heb er al een paar kopietjes uitgevist ;)

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Bedankt voor jullie berichtjes en adviezen! Wij dachten meer aan een land in Europa. Dan is het ook niet zo ver vliegen.... scheelt weer...

9. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Maxicosi mag gewoon mee het vleigtuig in, kinderwagen niet tenzij het een buggy is dan mag ie tot aan de gate.

En dat mijn dochter 5 weken was zijn we naar spanje geweest en hebben we 2,5 uur gevlogen. Was perfect, ze heeft geen oog open gedaan de hele vlucht. Pas bij aankomst werd ze wakker en wou ze drinken.

Kinderen mogen al vanaf de 1ste dag vliegen. Het is maar hoe zwaar je het zelf vind.
    Groetjes

10. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Wij zijn naar turkije geweest toen mijn dochter 7 mnd was.Idd gewoon de buggy mee tot aan het vliegtuig en op schoot de hele vlucht.Dit is prima verlopen ze heeft de hele vlucht liggen slapen!

Liefs Claudia

11. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    We zijn net op vakantie geweest met Ewout. En we hebben gewoon een buggy meegenomen, geen kinderwagen want dat is niet handig op vakantie. Hij heeft ook in het vliegtuig een hangmatje gekregen om in te slapen. Dat zit voor je op de muur. Voor foto's kan je kijken op onze site; www.flameling.punt.nl
    groetjes en veel plezier!

12. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ah ..
    ja wij zijn met noa op vakantie geweest toen ze 3 maanden was....
    we hadden de heenreis en terugreis geluk en hadden we naast ons een vrije stoel dus hadden we haar daar in de maxi-cosi in gezet...
    maar was verder ook geen probleem qua huilen ofzo
    ze heeft er niets van gemerkt... 't was net zoals als een auto... :)

13. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Op vluchten met transavia krijg je geen babyhapjes. Dus daar moet je wel rekening mee houden. Voor andere maatschappijen weet ik dat niet. Ook hebben de meeste luchtvaartmaatschappijen geen luiers aan boord.
    Er werd gesproken over speciale plekjes waar de baby kan slapen. Dit hebben de meeste maatschappijen binnen europa ook niet.

Je kunt evt een extra stoel boeken mocht het een langere vlucht zijn. Dan kun je de maxi-cosi daar plaatsten.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou met z'n kleintje nog niet gaan vliegen, voor hetzelfde geld, hebben ze zere oortjes.

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Daarom wordt ook geadviseerd je baby tijdens het stijgen en dalen wat te laten drinken :)

Wij zijn met Lotte naar Curacao gevlogen toen ze 11 mnd oud was. Tijdens het stijgen en dalen zat ze bij mij op schoot met een speciale gordel om. Op de heenreis hadden we een babybasket, soort van hangwieg voor je aan de muur. Ze was te groot om hier in te kunnen slapen maar ze kon er prima in zitten en spelen. Tijdens de terugvlucht zijn we gepromoveerd naar business class en konden we haar voor ons op de grond neerleggen om wat te slapen.

Hoewel Lotte een erg 'orenkind' is (ze heeft nu ook buisjes) heeft ze er tijdens het vliegen geen last van gehad omdat we haar hebben laten drinken. Je zou ook een speentje kunnen geven.

Je mag voor je baby (iig op intercontinentale vluchten) 10 kg extra aan bagage meenemen + 1 stuks extra handbagage (bijv verzorgingstas). De buggy mochten we meenemen tot aan het toestel maar op de terugweg moesten we deze wel van een aparte band af vissen, helaas helemaal aan de andere kant van Schiphol.

Vliegen met een baby is prima te doen, stel je er wel op in dat het niet prettig hoeft te zijn, dan kan het alleen maar meevallen :p

Deel Deze Pagina