Wie heeft ervaring met urgentie

Discussie in 'De lounge' gestart door Blaak, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo

Ik zit in een zeer lastige situatie, en heb een urgentie aanvraag gedaan(Vivare), ik ben aangemeld op Entree.nu dus Arnhem en omgeving.

Het is een grote kans dat ik hem krijg, maar het antwoord krijg ik pas over 3/4 weken te horen is me verteld.

Nu wil ik dus weten of een van jullie ook op entree.nu is ingeschreven en of ook urgentie heeft gehad en hoelang het duurde voordat je daadwerkelijk een woning krijgt.

Stel als ik dus over 3/4 weken urgentie krijg (goedgekeurd dus) , hoelang duurt het nog voordat ik een woning krijg ongeveer? is dat meteen of moet ik dan nog weken wachten ofzo? Ik reageer iedere week 2x (het maximale) netjes..

Wie o wie heeft ervaring hiermee en kan mij helpen??

Alvast erg bedankt.

Gr. Mandy

2. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Hopelijk krijg je je urgentie! Want dat doen ze nauwelijks meer, in ieder geval niet meer hier in de buurt.

Volgens mij krijg je, als je veel reageert en geen voorkeur hebt (zou een beetje raar zijn met urgentie), binnen hoogstens een maand een degelijke woning.

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Mijn nischt heeft toen urgentie gehad,hier in utrecht,voor het allemaal goed gekeurd was duurde 10 weken,eer dat ze een huis had duurde een half jaar

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

een half jaar na goedkeuring van urgentie! wow.. ja ieder woningbouwvereniging is verschillend en de plaats enzo.. ik hoorde dat het bij mij wel een maand kan duren na goedkeuring, das dan wel iets beter, maarja het is wel afwachten.. en die geduld heb ik niet, kan niet eens slapen!

Meer mensen met ervaring??

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik woon in Amersfoort, heb per sept een urgentie, maar nog geen woning. Ben elke week 2e of 3e, maar geen 1e :(

6. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    ik woon in sliedrecht, en had na me urgentie binnen 3 weken me flat, heel snel gelukkig!

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Geen eigen ervaring maar ik weet wel hoe het hier werkt.

Hier betekent urgentie dat je 7 jaar extra ingeschreven staat als het ware. Je krijgt dan 4 maanden de tijd om zelf een woning te zoeken. Wanneer dat niet lukt krijg je 2 maal een geschikte woning toegewezen. Accepteer je die niet dan word je urgentie ingetrokken en heb je weer je normaal aantal jaren inschrijving staan.

Maar dit betekent dus wel dat je in principe maximaal 6 maanden moet wachten op een huis volgens mij. Hoe lang het duurt voordat je urgentie geaccepteerd is weet ik niet.

Veel succes, hopelijk heb je snel een huis.

8. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb al 2 jaar urgentie haha. Maar dat is een andere situatie denk ik, dus heb geen idee hoe lang het gaat duren bij jou. Ook bij entree trouwens...

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik woon zelf in arnhem en heb al een paar keer familie en vrienden met urgentie meegemaakt.

Het duurd tot 6 weken dat je antwoord krijgt van de commissie. Als je je antwoord hebt kan het echt nog wel 3 maanden duren eer dat je een woning hebt. Het ligt er aan of er nog meer mensen reageren met urgentie.

Groetjes Channie

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik lees even mee.Wij willen hier in omg Venlo urgentie aanvragen,maar ze streven ernaar om binnen 6 mnd woonruimte aan te bieden.

11. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik vraag me echt af hoe jullie urgentie krijgen? Op welke grond dan?

Want ik ben al een tijdje bezig, maar ik moet hemel en aarde bewegen omdat ik inwonend ben, maar de situatie wordt hier echt onhoudbaar.. Ik weet echt niet wat ik moet doen :(

12. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Eer dat zei in haar huis zat was ze ook maanden verder,in decmber stond ze op 1,en ik mei kreeg ze dr sleutel,dit omdat ze haar hele huis hadden verbouwd,dus het was het wachten waart

13. Blaak

Blaak Niet meer actief

jeetje van deze verhalen word ik niet vrolijk van, om het verhaal kort te houden, ik zit in een koophuis op naam van mijn ex die is gevlucht naar indonesie, en dit huis word geveild binnen een paar maanden is het verkocht en ik moet eruit, electra word 5 feb. afgesloten dus wel zware nood situatie want zit hier met 2 kleine kindjes ook nog! Mikjn moeder had binnen 3 weken nadat ze urgentie kreeg een woning, ik hoop maar dat ik dat ook heb anders weet ik het ook niet meer! :'( En dat noemen ze urgentie gvd!

14. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Toen ik hier navraag deed naar urgentie werd gezegd dat ook daar wachtlijsten voor stonden van 6mnd tot een jaar.
    Maar dat is overal verschillend.

Succes met je aanvraag en hopelijk krijg je een (snellere) toewijzing.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij vivare willen ze idd nog wel urgentie geven maar wel onder voor waarde. hun kiezen het huis vind jij het huis/buurt niets vervald per direct de urgentie dus ook klarenbeek geitenkamp etc. maar ook kunnen ze je een huis in velp duiven etcetc aanbieden.

heb het van dichtbij mee gemaakt met hun.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

sta er trouwens niet van te kijken dat ze van vivare zeggen dat je maar tijden in moet gaan wonen ergens.
    vivare denkt en doet heel makelijk maar achteraf kunnen het echt gruwelijke eikels zijn

17. Blaak

Blaak Niet meer actief

ja het is heel erg streng, ik moet zelf reageren op woningen, ook flatjes (wil ook graag in een flatje , maakt niet uit, moet gewoon weg hier) en dan afwachten.. geen idee. ik hoor verschillende verhalen maar ik hoop dat ik dan een klein beetje geluk mag hebben dit jaar.. zucht :(

Deel Deze Pagina