Denk dat de beste man het echt niet doet om er iets voor terug te krijgen hoor , maar dat is dan mijn gedachtengang en ik denk dat de buurvrouw toch ook geen geld bedoeld en anders vind ik het een heel vreemde situatie ik zou ook geen geld geven maar een flesje wijn of iets dergelijks om je dankbaarheid te tonen ... zou echt geen geld geven voor iets waar ik niet om gevraagd heb hoor ..
O, ik zou heel simpel zijn en eerlijk zeggen dat ik geen behoefte heb aan 'n poppenhuis.. Ik heb ook echt moeten leren 'nee' zeggen wat dat betreft, want mensen komen soms echt met de meest wanstaltige troep aanzetten, waar je dan ook maar dankbaar voor moet zijn... Uitzonderlijk vreemd dat de vader van je buurvrouw (euh, wat heb jij immers te schaften met de vader van je buurvrouw) zomaar een poppenhuis gaat maken voor je dochter, zonder overleg en dat vervolgens de buurvrouw even bepaalt dat je maar even moet nadenken over 'n aardigheidje... Kom op, je hebt er toch niet om gevraagd??? Laat 'r zelf lekker geven wat 't háár waard is!! Beetje bepalende familie, zou ik denken... Ik zou iets zeggen als: "goh, het overviel me nogal en ik waardeer de moeite ook wel, maar misschien is 't een idee het poppenhuis aan iemand anders te geven, want ik zie 't om eerlijk te zijn echt niet zo zitten... 't Is ook zo lullig als al dat werk voor niets geweest zou zijn..."
Ik zou idd een kleinigheidje geven. Geld zou ik absoluut niet geven. Vind het wel een lief gebaar van die man en misschien vind jou dochter het wel een leuk poppenhuis. Voor dat dak, wat makkelijk dichtklapt, kan je altijd zelf nog een oplossing voor verzinnen.
ik ga maar even uit van het "beste" in de mens en dus dat je buurvrouw bedoelde met wat het jou waard is; een bosje bloemen, wijntje etc Hierin zijn veel verschillende opties en je kan het zo duur maken als je zelf wilt, mijn vader drinkt bijvoorbeeld geen wijn maar maak je erg blij met een flesje jenever (maar dat is wel meteen een stukje duurder!) Of een bosje bloemen; van 5 euro van de supermarkt of een flinke bos?! Zou me niks verbazen als de beste man zelfs beledigd is als je hem geld gaat geven! Hij maakt het met liefde omdat hij denkt dat jij het ook leuk vindt (oops) en heeft waarschijnlijk er de tijd voor, vindt het leuk om te doen en heeft dan weer een doel Phobby's...) Ik zou de poppenkast afwachten, hoe is het geworden?! Zelfde als die van je buurmeisje of een versimpelde variant (kan natuurlijk ook nog) en er dan een "prijskaartje" voor jezelf aanhangen! Is de poppenkast zo simpel dat het een merci of flesje wijn waard is... of misschien vind je het wel wat meer waard?! Komt misschien beetje raar over als je direct al een bedankje hebt klaarliggen, alsof je de poppenkast verwacht. Neem de kast in ontvangst (en zet hem voorlopig op zolder) en geef de volgende keer dat je hem ziet eventueel een bedankje, of via de buurvrouw. Maar misschien is een kopje koffie en een uitvoerig bedankje al genoeg voor de man....
Ik zou inderdaad een flesje wijn o.i.d iets geven, ik ga er ook maar vanuit dat de buurvrouw zoiets bedoelde. Gewoon een bedankje.... Enne heb je geen zolder waar je het kwijt kunt
Ik zou gewoon een flesje wijn of een doosje bonbons als bedankje geven. Geld zou van de zotte zijn, je hebt er niet om gevraagd en het is een cadeautje. Wie weet kun je het poppenhuis zelf in een leuk kleurtje overschilderen ofzo als het erg lelijk is.
ik zou er ook niks voor willen geven... en anders voor de aardigheid een flesje wijn... jij hebt niet gevraagd voor het huisje...
Ik zou er ook een kleinigheidje zoals een flesje wijn, merci of bosje bloemen voor geven. Lijkt me als je er niet om vraagt, dat je geen geld hoeft te geven en 'k denk ook dat dat zijn bedoeling niet is (tenminste das mijn idee)
Ah, die man moet gewoon wat om handen hebben. Zou er niet zo moeilijk over doen, hem n flesje wijn geven en het ding ff opbergen onder het mom van te kleine poppetjes. Superlief toch? Ik zou het wel waarderen hoor, ook al zou ik m niet zo mooi vinden.
ookal heeft je buurvrouw gezegd.. geef maar wat het waard is... dat betekend niet dat haar vader er ook zo overdenkt? mij lijkt het een aardige man die zijn best doet om iets leuks voor jou (dochtertje) te maken, omdat jij hebt laten blijken dat je het poppenhuis leuk vindt... en hij denkt dus ook dat hij jou er een plezier mee doet... ik vind, dat als iemand met liefde iets heeft gemaakt voor jou dat je het best kunt aannemen, en maar denken, ochjah die man denkt dat ik het leuk vind, en hij heeft hard zijn best gedaan.. gewoon zeggen,, oh leuk zeg. dankjewel... en de volgende keer een lekkere fles drank, of iets lekkers te snoepen ofzo geven als bedankje.. en gewoon de volgende keer op een verjaardag niet naast hem gaan zitten zodat je je ook niet kunt verspreken met dingen die eigenlijk toch niet leuk vind !! hahaha en idd... omdat jij het poppenhuis niet leuk vind.. betekend toch niet dat jou dochtertje het ook niet leuk vind??
ik zou het gewoon aanmenen en zeggen: Goh bedankt, had je echt niet hoeven den hoor... dan heb je minder snel kans dat je voor een 2de keer word opgezadeld met zo een situatie
Ik denk ook dat de buurvrouw niet per definitie bedoelde dat je geld moet geven voor het huis maar dat het ook iets anders mag zijn, wat jij het waard vindt. En anders vraag je de vader van de buurvrouw toch zelf wat ie er voor wil hebben? Ik vind het trouwens wel een prachtig gebaar van de man dat hij zoiets voor je doet, ook al ben je er zelf niet zo gelukkig mee. Ik bedoel, dat kom je tegenwoordig niet zo veel meer tegen toch?
Haha, sorry, moest wel even lachen om je verhaal! Daarom zeg ik nooit specifiek dat ik iets mooi vind als dat niet zo is. Kan wel zeggen dat ik het een knap staaltje werk vind, want dat is waarschijnlijk ook zo, maar ik zou geen woorden in de mond nemen die ik niet meen. Helemaal niet als er niet expliciet om gevraagd wordt. Maar goed, daar is het voor jou te laat voor... Ik vind die opmerking over wat het waard is ook vreemd. Een flesje wijn of ketelaar (misschien even peilen wat hij drinkt?) lijkt mij voldoende.
Ik waardeer het ontzettend dat hij het doet, vind het heel erg lief. En daarom wil ik hem ook wat geven. Ik vind iets van rond de 10 euro een mooi bedrag. Dus een lekkere fles wijn of andere drank, sigaren, bloemetje etc. Jullie zijn het in iedergeval bijna allemaal mee eens dat ik geen geld hoef te geven...dat ga ik dus ook niet doen. Zal me buurvrouw eens specifiek vragen van wat voor drankje ofzo hij houd.
nou zeg wat een rare mensen heb je ook op deze aardbol. waarschijnlijk wil die man er niets voor hebben hoor! en is zijn dochter degene die zegt geef maar wat je m waard vind. ik zou het hele verhaal eventjes afwachten. net doen of je gek bent. en als hij dat poppenhuis heeft gegeven zou ik zeggen goh wat aardig van u zeg! ik zal vandeweek bij uw dochter een flesje wijn afgeven. als hij dan over geld begint kun je zeggen waarom geld ik heb geen opdracht gegeven om dit te maken voor mij. nou succes ik ben benieuwd hoe t afloopt
Sorry hoor, maar je vraagt toch zelf aan de buurvrouw of zij een aardigheidje weet wat je aan haar vader kan geven. Het is haar vader, dus dan zal ze het inderdaad leuk vinden dat haar vader een aardigheidje krijgt. Ik zou het gewoon beschouwen als een lief cadeautje. Die man dacht: nou die vind het mooi, leuk ook voor haar dochter en dan steekt hij er vervolgens zoveel werk in. Een poppenhuis bouwen is niet niks. Das toch lief. En misschien vindt je dochter het wel prachtig. Je hoort toch zo vaak mensen zeggen dat mensen niks meer voor elkaar willen doen enzo?
Mijn idee ook! Hij bedoelt het goed, geef die man een bosje bloemen ofzo en bedankt hem vriendelijk. Zolang het geen 3 poppenhuizen per jaar zijn is er niets aan de hand toch?
En als het echt niets is , zijn er vast dames van zwp die het wel willen? Ik vind het wel lief dat hij zijn tijd erin steekt ondanks dat je er niet om gevraagd hebt.
Volgens mij heb jij niet alles goed gelezen! Ik heb geschreven dat ik het erg aardig vind van die man, en dat ik hem zeker wat ga geven.