Hoi hoi, Ik wil graag wat halen om van mijn schimmelinfectie af te komen maar vertrouw de huisartsen hier niet zo. Het gaat er hier allemaal nogal primitief aan toe en ze strooien heel snel met de sterkste medicijnen en ben dus beetje bang dat ze er geen rekening mee houden dat ik misschien iets lichters nodig heb ivm zwangerschap. Als jullie me wat namen door kunnen geven die jullie arts in NL je gaf voor een schimmelinfectie (waarschijnlijk dus een creme voor uitwendig en pillen voor inwendig) dan kan ik dat hier bij de apotheek halen. Alvast bedankt! Vlindertje
voor mijn schimmelinfectie heb ik gyno-daktarin gekregen, zijn een soort 'eitjes' die je inbrengt. Werkte als een tierelier.
ehh die pil weet ik zo niet meer hoe die heette.. zalf zal ik even kijken voor je.. canesten gyno ( 1 gr creme voor vaginaal gebruik bevat 10 mg clotrimazol) bestanddelen benzylalcohol,cytylstearyalcohol,cytylpalmitaat, 2- octyldodecanol, polysorbaat 60, water, sorbitanstearaat.
ik had ook de "paaseitjes"weken inderdaad erg goed. Alleen wel even de benen dicht houden als je sochtend je bed uit komt er wil nog wel eens iets uit lopen dan.....beetje goor maar het werkte wel super goed. groetjes Zil[/quote]
De gyno-daktarin/ miconazolnitraat 1 van 1200 mg of 3 keer 400 mg (dat zijn die eieren) kun je gerust krijgen. De canesten kun je ook gewoon gebruiken (bij zwangerschap liever niet de applicator gebruiken!) Ik studeer over een paar maanden af als arts, en mijn zus heeft het ook gehad ijdens de zwangerschap. Ik ben bang dat ik het ook nog wel een keer zal krijgen, heb er vaak last van en in de zwangerschap is de kans er op nog groter Voor de miconazolnitraatcreme heb je geen recept nodig (=gewoon de voetschimmelcreme die je zelfs bij het kruidvat kan kopen). Voor de "eieren" heb je wel een recept nodig! Succes!
Ok meiden, hardstikke bedankt voor de snelle antwoorden, ik ga zo meteen even naar de apotheek. Die zalf heet hier idd gewoon hetzelfde, maar nu weet ik dus dat ik die gewoon kan gebruiken (word echt geeeeek van de jeuk op t moment), de eitjes moet blijken of die hier ook gyno dakterin heten... Ik ga het in iedergeval proberen. Pffff, is voor mij wel echt de meést klote zwangerschapskwaal. Beheerst je hele dag. Hopelijk ben ik er hierna in iedergeval voor een tijdje vanaf. Was er voor de zwangerschap nmnlk ook al gevoelig voor, maar nu gaat het dus gewoon helemaal niet meer weg. Waar heb ik dit aan te danken Vlindertje
gyno daktarin is de merknaam (heb je ook als creme), miconazolnitraat (capsules) is de stofnaam. Ik kreeg altijs de gyna daktarin, maar misschien heeft jou apotheek wel de merkloze. Bij de apotheek weten ze trouwens ook heel goed wat je wel of niet mag hebben. (je moet eigenlijk ook even doorgeven dat je zwanger bent, geeft de computer een fout melding bij de apotheek als je arts een keer iets voorschrift wat je niet mag hebben) Nogmaals succes!
Nou, heb vannacht zo´n pil ingebracht maar vanochtend kwam die er (mooi verpulverd welliswaar) net zo hard weer uit onder begelijding van heél veel waterige afscheiding. Hoort dat zo? Of heb ik hem er niet diep genoeg ingeduwd? Heb trouwens een kuurtje van 6 van die pillen gekregen. Allemaal 100 mg. En het heet gyne canesten. Hetzelfde als die zalf dus. Geloof niet dat je hier wat anders kan krijgen dus moet het er maar mee doen. En die canesten zalf brand trouwens best wel een beetje als ik die smeer. Hoop dat het helpt maar ben nou niet echt positief verrast zegmaar... Liefs, Vlindertje
Hier kwam eitje er ook vaak weer uit, maar wel leeg zeg maar. Werkzame stof is dan dus wel in je lijf achtergebleven. Voordeel van eitje is dat je ze dieper inbrengt, maar zelf vind ik de zalf wel fijner. En prikken, dat deed t hier ook wel beetje. Ik ben toen dunner gaan smeren, dat was voor mij de truc. Succes!
maar hoe doe je dat dan met die zalf? Want je mag geen aplicator gebruiken toch? Smeer je dan gewoon wat uit die tube aan de binnekant zegmaar? En begin nu toch te twijfelen of wat ik heb wel zo goed werkt want het zijn geen eitjes bij míj, maar echt van die pillen. Naja, ik klungel nog maar even aan en vraag het woensdag ook wel even aan mijn VK... Thnx voor de reacties!
de gyno-datarin hier zijn gevulde capsules. Lijken op een eitje, en de schil zeg maar, lost op (bij mij niet, maar goed) De inhoud is een zalfachtig spul, wat het eigenlijke werk doet. Hier staat een plaatje: http://www.medicines.org.uk/services/in ... /3595f.png
Hey wat grappig, nu snap ik eindelijk waarom iedereen het eitjes noemt en ik er geen eivorm aan vind zitten ! Ik krijg namelijk altijd van die pillen zoals op onderstaand plaatje, denk dat ts die ook heeft gekregen en bij mij werken ze normaal prima, maar afgelopen keer wilde het niet weggaan en heb ik eerst 5 van die vaginale pillen gehad en daarna nogmaals 3 van die pillen. ' Ts hoop trouwens dat je er snel vanaf bent! En dat je vk je misschien meer uitleg kan geven!
Nou ik heb met 27 weken bijna vroeggeboorte gehad naar aanleiding van zo pil!ik neem ze NOOIT meer. ze zeiden dat het geen kwaad kon, nou bij mij dus wel. echt heel bizar, ik kreeg daardoor eerst bloedverlies en daarna harde buiken en ontsluiting. en als je ze neemt doe dan met de hand in, mag echt niet met zo inbrengstaaf. jenna
Idd is wel datzelfde spul. Daarom snapte ik echt niet dat iemand dat een eitje noemde. Maar dat plaatje van jou lijkt idd verdacht veel op een eitje !
Hier nu al 2 dagen een eitje gebruikt en ik merk nu al vreselijk veel verschil! Ik heb stukken minder jeuk. Als ik t aanraak met afvegen zeg maar jeukte het altijd meteen...en nu niet! Vanavond nog 1 eitje...hopelijk is het dan eindelijk eens over! Ik loop er al bijna een jaar mee...al vanaf juni! Sinds ik vermoedde dat ik zwanger was. Ik ben er al zo lang mee bezig...creme smeren hielp niks. Ja dan was t weg en kwam t weer na 2 dagen niet smeren. Vreselijk gewoon! Ik heb t nooit eerder gehad dus het komt bij mij echt van de hormonen...bleh!