striae bij 37ste week

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EP1982, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EP1982

EP1982 Lid

19 okt 2010
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben op dit moment 37 weken zwanger van ons tweede kindje.
    Bij mijn eerste kindje ben ik 21 kg aangekomen zonder een streepje striae.
    Maar sinds een week voel ik mijn buik (huid) trekken en het jeukt. En zie ik op mijn buik al paar striae strepen. Paarse! En nu ben ik 15 kg aangekomen.
    Ik weet dat het er bij hoort, maar ik baal toch! Vooral omdat het zo kort voor de bevalling begint. Ik ben bang dat het nog erger wordt.

Maar mijn vraag is nu, zijn er zalfjes of iets anders dat tegen striae helpt? Is smeer op dit moment mijn buik elke avond in met de gewone olie of bodylotion (dat deed ik bij mijn 1e ook) Maar nu helpt het niet.

Heeft er iemand tips?

Alvast bedankt!

2. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Sorry niks helpt :) en sorry t kan de laatste weken heel erg worden ineens

Maarrrr strepen die er kort zitten worden vaak na bevalling snel minder zichtbaar. Degene die maanden lang strak staan of nog verder scheuren blijf je ook veel langer zien

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Smeren helpt alleen tegen de jeuk en trekkend gevoel maar zal t niet verminderen of verhelpen oid. Het komt van binnenuit en daar kun je helaas niet smeren

4. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Ik gebruik bio-oil. Hier voorkom je het niet mee, maar de strepen worden duidelijk minder paars/rood en vervagen wat. Je moet het dan wel minstens een aantal maanden gebruiken. Ben van plan om na de bevalling ook nog door te blijven smeren.

En nog een voordeel: de olie hydrateerd de huid echt, waardoor de jeuk verminderd.

5. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Helaas is er geen smeerseltje wat het kan voorkomen, hier begon het ook rond 37 weken en ben uiteindelijk bevallen met 42 en juist in die laatste weken overtijd kreeg ik straie helaas.... Bio-oil wel gebruikt en het vervaagde met de tijd wel gelukkig!

6. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee sorry, niets helpt tegen striemen. Maar na de zwangerschap vervagen de striemen wel en na enkele maanden zie je ze nauwelijks nog.

7. Soit

Soit Niet meer actief

Ik ben niet teveel aangekomen, een kg of 12, maar merk juist nu dat er af en toe een scheurtje bij komt. Mijn huid staat ontzettend strak, echt absoluut geen rek ruimte dus tja. Buik voelt ook keihard overal. Iksmeer idd ook met olie, verder doe je er toch niets aan. :)

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben rond de 20e week begonnen met dagelijks Zwitsal-mama buikbalsem smeren, weet niet of het echt werkt, maar ik kreeg geen striae op mijn buik, terwijl die tonnetje-rond is. De laatste 2wk krijg ik ook nog wel wat streepjes, ook van die paarse. Ik ben 15kg aangekomen, dus dat valt ook wel mee. Op mijn borsten heb ik wel veel paarse striae, die heb ik nooit ingesmeerd.

9. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ik heb met bio-iol gesmeerd, en week 38 kwamen ze alsnog. :(
    Nu zie je er overigens bijna niks meer van..

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Nee zoals iedereen al zegt, er is geen middeltje tegen. Je hebt bij je eerst zwangerschap blijkbaar geluk gehad want de striemen zijn gewoon erfelijk.
    Helaas is er niet aan te doen. Er hebben nu eenmaal al 2 kindjes in je gewoond.

Deel Deze Pagina