hallo, mijn vriend en ik komen net van de gyn terug. nu heb ik een inwendige echo gehad en heb ik waarschijnlijk een te korte luteale fase. zit nu op dag 8 en heb een cyclus van 26 dagen. de gyn zei dat normaal gesproken je ei dan op dag 12 zou moeten springen. nu was bij mij op de echo te zien dat het blaasje nog te klein was om op dag 12 te springen. ik moet maandag terug voor een nieuwe echo dus dan weet ik meer. maar wil graag weten of iemand van jullie dit ook had of heeft gehad en wat er aan gedaan kan worden?? groetjes
De luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn, anders is het te kort. Als jouw cyclus 26 dagen is en je eisprong is op dag 16, zit je nog steeds goed. Het hoeft niet persé op dag 12 te zijn. Een luteale fase kan varieren tussen de 10 en 18 dagen. Dus even afwachten wanneer je eisprong is, dan heb je meer duidelijkheid. Mocht je fase wel te kort zijn, dan is dit op te lossen met aanvullende hormonen. Je krijgt dan progesteron-injecties of er zijn vaginale progesteron-bolletjes die je dagelijks moet inbrengen tussen je eisprong en je ongi. Dus er is zeker wat aan te doen.
hey jippie, ik neem aan dat je naar mijn banner hebt gekeken voor wanneer mijn eisprong is, maar die klopt dus niet. je kunt hier tot een LF kiezen van 9 dagen niet korter. mijn eisprong is waarschijnlijk op dag 18 of 19 van mijn cyclus, ik temp al 4 maanden. dus heb ik een LF van tussen de 8 en 6 dgn waarschijnlijk. dus te kort. moet ma weer terug naar de gyn voor nog een echo dan kan ik hem alle vragen stellen. maar mis kun jij nog wat beantwoorden. ik hoorde dat je van hormonen wat kilo's kan aankomen klopt dat? en heb je enig idee hoe lang het duurt voor die hormonen aan slaan? dus hoe lang het duurt tot mijn eisrong eerder is? alvast bedankt! liefs