Sorry - verkeerd begrepen dan Toekan excuses Maar ik sta nog wel voor een deel achter mijn berichtje. Ik denk dat het ook belangrijk is om te begrijpen voor sommigen, waarom MMM meisjes kunnen reageren op de manier dat ze doen.
Tja, vrouwen zijn nou eenmaal "gevoelswezens". Neem een berg hormonen en de afstand die het internet creëert en tada: Discussies, harde opmerkingen en verwijten Als het niet over het verschil van beleving tussen MMM meisjes en niet MMM meisjes gaat, gaat het wel ergens anders over...!! Ik meng me er gewoon niet in
Ik snap niet je je hieraan kan ergeren. Wij hebben drie kinderen kunnen krijgen zonder moeite. Ik kan heel goed begrijpen dat dames waarbij dit moeilijk gaat zo kunnen reageren. (ik zou dit zelf waarschijnlijk ook gedaan hebben). En bij ons ging het makkelijk, maar ik heb nooit zitten plannen waneer wel of niet of ik sla die maand wel over. Misschien moet jij een beetje begrip hebben voor de dames waarbij het niet zo makkelijk gaat? ik heb er diep respect voor! Wat een ellende moeten ze soms ondergaan.
Mijn beste vriendin zit in de mmm en ik werd 'zomaar spontaan' zwanger, zonder toeters en bellen. Ondanks dat ik erg blij ben voor ons zelf, knaagt het wel aan me dat het bij hun (nog) niet wil lukken. Zeker in het begin van de zwangerschap drukte dit een behoorlijke stempel op ons eigen geluk. De medische malle molen en het spontane gebeuren staan zo wel erg dicht naast elkaar. Precies zoals het in de maatschappij is. Hoewel ik op dit forum, maar ook in het dagelijks leven merk dat er een spanning is tussen beide 'partijen', proberen ik en mijn vriendin zo respectvol mogelijk te zijn naar elkaar toe. Ook doet haar situatie me erg beseffen hoe gelukkig wij onszelf mogen prijzen, het is gewoon niet vanzelfsprekend om snel zwanger te worden, en dat alles ook nog eens goed gaat. Ik probeer er als vriendin zoveel mogelijk voor haar te zijn, en kan me voor mijn gevoel ook erg goed inleven in haar wereldje op dit moment. Het is voor haar zonder twijfel erg wrang om te zien hoe de rest om haar heen 'zomaar' zwanger lijkt te worden...
Ik ben het er absoluut mee eens dat mensen elkaar met respect moeten behandelen. MMM of niet. Ik ben ook al een tijdje bezig en ben eigenlijk pas op ZP gekomen toen het al even niet lukte. Dat scheelt denk ik wel dat mensen toch op zoek gaan naar het waarom en dat er meer mensen in de MMM hier zitten dan mensen waarbij het makkelijk gaat. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik me ook aan topics kan ergeren maar ik reageer dan niet of ik geef mijn mening waarbij ik erg goed oplet wat ik opschrijf. Het is denk ik voor MMM en niet MMM meiden ook gewoon erg moeilijk, zo niet onmogelijk om in elkaars situatie in te kunnen leven simpelweg omdat je zelf niet in die situatie zit. (oh jee krijg ik nu iedereen over me heen?) Ik gun het iedereen om snel zwanger te worden maar ja, ik ben dus jaloers als ik topics lees waarin meiden al na een maand dat ze gestopt zijn met de pil zwanger zijn. Sorry daarvoor, ik kan daar niets aan doen maar ik doe niet aan rotopmerkingen en houd die gevoelens voor mezelf.
Helemaal waar..heb respect voor elkaar!! Mij stoort het allemaal niet.. Maar het is een feit..dat je een zwangerschap niet kunt plannen..
ooo dames gaan we weer, wellis nietes spelletje... Ik bedoel het niet zo, ik bedoel ik snap dat er dames zo reageren als het gaat over de mmm...Als je lang bezig bent dan zal ik ook pissig worden als het gaat over december verhaal. of andere gerelateerde onderwerpen, ik snapte dat ook al niet... Daarom reageer ik dus ook vaak niet op sommige dingen om die redenen. Wij zijn net begonnen dus ik mag ook niet oordelen maar ik zou dan soms ook een beste dip hebben als het bij de een zo lukt en bij mij niet... Maar ik bedoel je kan het ook leuk laten en misschien er niet altijd zo heftig op reageren omdat hun die dat posten dat toch dan vaak niet snappen anders plaats je dat ook niet op een forum... En inderdaad een zwangerschap kan je niet plannen... Kortom ik snap je reactie @susyQ en snap ook echt waarom sommige dames in de mmm zo reageren hoor echt...
hier ook een MMM meisje.. Ik waardeer iedereen hier op het forum.. En of je nu 3 maanden bezig bent of 2 jaar.. de wens is er of die is er niet.. En tuurlijk is het voor de MMM-ers soms frustrerend maar dat kan het net zo goed ook zijn voor meiden die net beginnen.. Ik behandel iedereen ook hetzelfde.. Het enige waar mijn nekharen soms van overeind gaan staan is als er topics geopend worden met als titel "wanneer is het eindelijk eens raak" en dan door meiden die pas 2-3 maanden bezig zijn.. Maar daar reageer ik dan gewoon niet
Lijkt dus toch of iedereen het met elkaar eens is! zolang we elkaar respecteren en niet teveel uit onze emotie/frustraties reageren laten we iedereen in hun waarde! Ben het ook helemaal eens! Helemaal als ik lees dat mensen topics schrijven over ongewenst zwanger zijn en dan worden afgefikt door mensen waar het niet wil vlotten vind ik erg jammer om te lezen. Laten we duimen voor iedereen die zwanger wil worden, blij zijn voor iedereen die het (gewenst) is en elkaar steunen! Amen
Erg mee eens Ik zit zelf alweer een paar jaar in de MMM. Maar heb zeker respect voor de meiden die gewoon snel zwanger worden, ben eerder juist blij voor ze dat ze zonder poespas zwanger zijn geworden aangezien je de MMM niemand toe wenst Maar goed, het respect andersom van de meiden die zomaar zwanger worden naar de meiden die erg veel moeite hebben vind ik soms erg ver te zoeken jammer genoeg. Denk dat het dus ook soms een beetje ligt welke topics je leest.
Daar kan ik me zelfs aan ergeren, en ik zit pas in ronde 5/6. Ik vind het in ieder geval ontzettend fijn dat mensen gewoon met elkaar kunnen 'praten'!! Ieder heeft recht op haar eigen mening, en als die niet strookt met de jouwe, kun je daarover moeilijk gaan doen, maar ook gewoon denken "het zal wel". Liefs,
Topic schepper! Helemaal met je eens! goed dat je het durft te plaatsen!! ben blij dat iemand het durft! deze pagina is voor elke vrouw die zwanger wilt worden of zwanger is! ongeacht de situatie, heb respect voor elkaar! liefs shy girl
Ik vind het jammer om te lezen dat er nu gepraat wordt over 2 groepen. Kortweg gezegd mensen die makkelijk zwanger raken en mensen die moeilijk zwanger raken. Daar gaat het in eerste instantie helemaal niet om. Het gaat er om dat dit forum voor zwangeren is, voor mensen die zwanger willen raken en voor mensen die zwanger zijn geweest. Hoe dan ook RESPECT voor elkaar. Je bent niets meer of minder als je makkelijk zwanger raakt en ook niets meer of minder als je niet makkelijk zwanger kunt raken. Laat die strijd stoppen tussen deze groepen. We hebben het zelf niet voor het kiezen!!!!!!!!!!
Zullen de hormonen wel zijn van sommige dames rondom t forum maar indd je hebt er afentoe reacties bij verschrikkelijk! Alsof iedereen weet die net begint met zwanger proberen te worden weet hoe ze haar eigen gaat voelen.. Vind het soms indd ook echt erg en helemaal nergens over gaan! en sommige reageren indd echt heeeeel erg fel.. ik zit met een paar meiden in een forum hieroo en daar begrijpen we elkaar teminste wel haha!
Heb alle begrip voor de dames die maar moeilijk zwanger worden! Zou het zelf maar heel moeilijk aankunnen, geef ik eerlijk toe. Ik ben dan juist iemand die heel makkelijk zwanger raakt, van oudste zoontje van eerste ronde raak en nu onverwachts zwanger van ons tweede zoontje. Ik heb echter dan hele zware zwangerschappen, maanden HG, 24u/24u misselijk en overgeven, niet meer kunnen eten en drinken, uitdroging tot gevolg en ziekenhuisopname, daarna BI waardoor ik nauwelijks nog sliep. Geen pretje dus. Ik vind het dan ook eens een verademing dat ik hier op het ZP -forum eens mijn frustratie kwijt kan en eens goed kan zeuren over hoe slecht ik me voel. Dat wordt dan soms door sommigen echt niet in dank afgenomen en er komen daar dan ook soms erge reacties op. Uiteraard heb ik er aan ene kant best begrip voor, uiteindelijk, hoe zwaar ik het ook gehad heb, het eindresultaat is dat ik wel een klein babytje in mijn armen houd, terwijl het bij de dames bij wie het niet lukt en voor wie het na al die onderzoeken en dergelijke ook zwaar is, niet zo is. Maar vorige zwangerschap door lichamelijk zo af te zien en hele dagen als een kasplantje op de zetel te liggen, ook tegen een depressie aangezeten. Vreselijk want wist niet wat me overkwam. Wist ook niet of het nog over zou gaan na de bevalling, heel onzeker gevoel Deze keer gaat dit veel beter. Maar blijkbaar zijn er veel dames die dit ook hebben en verschijnen er op het forum veel topics over. Ook daar zijn er dan sommigen die echt geen begrip tonen en redeneren van, wees blij dat je zwanger kan worden! Gelukkig zitten er daar dan ook dames bij die zelf jaren in de MMM hebben gezeten en nu zwanger zijn en hetzelfde meemaken en er dus wel begrip voor hebben. Wat ik wil zeggen, is dat als je zelf niet in de situatie zit, je soms moeilijk een idee kan vormen hoe het voelt. Ik vind dat je soms gewoon beter je mening voor jezelf houdt. En dat je sommige topics beter niet leest, als je weet dat het je zal kwetsen. Vaak zie je al aan de titel waarover het gaat. En vind dat je jezelf niet extra moet gaan pijnigen door als je zelf al jaren aan het proberen bent om zwanger te raken, dan topics te gaan lezen over zwangeren die onverwachts zwanger zijn geraakt, er dan alleen voor staan in een klotesituatie en niet goed weten wat ze nu gaan doen. Je weet dan al dat er dingen aan bod gaan komen die je pijn gaan doen.