hallo dames Ik ben al enkele keren gebeld door iemand van Windows (zogezegd). ik vertrouwde de hele zaak niet omdat de vrouw slecht te verstaan was en gebrekkig sprak, en het verhaal enorm onsamenhangend was, dus direct met microsoft contact opgenomen. het blijk te gaan om criminelen die je wachtwoorden willen weten zodat ze kunnen hacken. Bij deze dames als iemand van Windows belt..direct ophangen. geef geen wachtwoorden o.i.d, en als je een nummermelder heb, schrijf dit nummer op je kan hiermee naar de politie gaan, want die hebben interesse in die nummers.
zoiets had ik tijd terug met 'mijn leningen' Ik zou aangegeven hebben niet tevreden te zijn met mijn lening en dat ik naar andere bank zou willen met lagere rente enz enz. en dat ie mijn gegevens nodig had om dat voor mij mogelijk te maken. heel verhaal en meneer moest vaak nadenken wat ie ging zeggen ipv dat ie wist waar hij over sprak. tot ik na een 'uitleg' van hem na 10min zei dat ik niet eens een lening heb en toen hing hij op.
Bedankt voor de waarschuwing! Hier ook zo'n raar telefoontje onlangs; een mooie aanbieding; een bedrijfje wat 'hielp' bij gokspelletjes?!?!? Oid.... Snel een eind aan het gesprek gebreid....
Zo heb ik een keer veel geld gewonnen via een prijsvraag via internet. Ik moest alleen mijn rekeningnummer doorgeven, dan zouden ze het overmaken Jeah right, hij wist me niet te vertellen bij welke prijsvraag het was, maar ik heb ooit een keer meegedaan maar dat zou ik wel niet meer herinneren want het was al een tijdje geleden. Heb hem vriendelijk bedankt en heb opgehangen, mafkees
Wij worden ook al ruim 3 weken "lastig gevallen"... Hebben al een 3x iemand aan de lijn gehad.. Al zijn het bij ons elke keer buitenlanders.. Engels, Indisch, turks.. En de telefoon gaat heeeel vaak en zodra je opneemt, hebben ze hem er aan de andere kant alweer opgelegd.. Vind t vreemd en eigenlijk ook wel een beetje eng.. De engelsman had het ook over onze computer dus mn vriend heeft opgehangen zonder info te geven.. Bah, hoop dat het gauw stopt!!
Hier ook meerdere keren gebeld door rare nummers. En direct opgehangen ging ook over Comp. En ze sprak gebrekkig Engels
Hier ook een paar keer.. Vind het ook maar griezelig, maar hang eigenlijk bijna gelijk op als ik niets hoor aan de andere kant.
Is van de week nog bij Opgelicht geweest over die telefoontjes over Microsoft van die dame die gebrekkig Engels praat. Daarin geven ze ook tips waar je op moet letten.
Ook gezien op Nederlandse TV vorige week. Niet op ingaan, Microsoft gaat jou heus niet ^persoonlijk bellen. Tip: zeg dat je zelf IT'er bent, hangen ze direct op. Werkt ook voor al de rest (voor bankzaken zeggen dat je bij de bank werkt, voor vervelende telefoonmaatschappij ronselaars zeggen dat je bij de concurrentie werkt). Of die die ik altijd zeg: "ik mag niet met u praten van mijn man" en doen of je man heel gevaarlijk is (heel grappig bij die stands in de supermarkt van telefoonmaatschappijen)
Die telefoontjes komen van over de hele wereld, daarom praten ze zeer gebrekkig engels. Blijf vooral heel ver bij je pc uit de buurt en geef nooit informatie en surf niet naar de sites die zij aangeven. Telefoonnummer opschrijven heeft weinig zin, ze bellen elke keer met andere nummers. En in principe is er geen strafbaar feit gepleegd met zo'n telefoontje dus de politie kan er niets mee helaas.
Oh ja, check ook eens Waarschuwingsdienst.nl, samenwerking van ministerie van Veiligheid en Justitie en de politie. Staat veel informatie op over dit soort oplichtingspraktijken.