hallo, mijn dochter lijkt zich de laatste tijd even niet zo lekker te voelen en eet en drinkt nu wat minder. ik ben bang dat ze nu te weinig binnen krijgt en vroeg me af of je even mee wilt kijken. ook krijg ik veel opmerkingen over het slaappatroon van mijn dochter. moet ik haar minder later slapen of gewoon blijven inspelen op wat zij aangeeft. 9.00- 200 ml pap 11.00- 2 stuks fruit gepureerd en daarna naar bed 13.00 wakker maken en daarna halve boterham en 90 fv (voorheen 180 fv) 15.00 rijstewafel of liga (water, thee of roosvicee heeft ze nooit gewilt, biedt het wel altijd aan) daarna bed 17.30 wakker maken en daarna paar hapjes warme hap (voorheen 100-200 gr potje warme hap) en 150 yogurt (eet ze wel) 20.00 90 fv (voorheen 180 fv) en dan weer naar bed tot 9.00 soms wilt ze zelf de laatste voeding van 20.00 niet. ik leg haar dan maar gewoon op bed en dan maak ik haar om 6.00 weer wakker voor een fles van 180 ml deze drinkt ze dan wel. hoelang mag zij nu `s nachts zonder voeding? want als ik haar niet wakker maak om 6.00 slaapt zij volgens mij gewoon door tot 9.00 alvast bedankt voor je antwoord! groetjes joyce
Komt vanzelf weer goed hoor. Veel kinderen hebben van die periodes dat ze minder willen eten / drinken. Forceren helpt niet. Ik zou haar smorgens gewoon laten liggen hoor. Lekker doorgaan meid. Ilja
bedankt hoor, erg frustrerend als ze niet willen eten ! maar goed dan maar snel hopen op betere tijden . Groetjes joyce
hoi! wat leuk dat je nog even terug vraagt hoe het gaat. het gaat gelukkig steeds beter weer, even wilde ze helemaal niet meer uit een flesje drinken dus moest ik alles met een lepeltje geven. ik dacht ze krijgt nu eindelijk haar eerste tandje maar nee hoor nog steeds niet. ik was vergeten erbj te schrijven dat ze drie weken geleden net uit het ziekenhuis was ontslagen met een gipsbroek (ze heeft heupluxatie en moest in tractie) en dat ze toen ze net thuis kwam erg verkouden is geweest en toen ook minder wilde drinken. maar ja nu kon ik niet echt ontdekken wat er aan de hand was. als moeder zijnde wil ik toch altijd graag een reden waarom ze iets doet. maar helaas zo werkt het niet met baby`s maar goed het gaat weer stukken beter en over twee weken maar de gipsbroek ook weer af dus een mooi begin van 2009. succes verder met het goede werk wat je hier op de site verricht! groetjes joyce
Fijn dat het weer beter gaat. En wat goed dat de gipsbroek binnenkort uit kan. Super! En als moeder wil je graag alles weten ja. Konden ze soms maar praten he..... toch als je je eigen gevoel volgt zit je bijna altijd goed. Geniet er lekker van. Ilja