Thuiswerk, hoeveel procent hou jij apart?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kenzi, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al...

Genoeg thuiswerktopics maar dit kom ik nergens tegen. Wie helpt me?

2. Ik dacht gisteren dat het aan mij lag, maar gezien er nog geen reacties gekomen zijn, denk ik dat er meer zijn die de vraag niet helemaal begrijpen :D

Hoeveel procent van wat? Met welke reden?

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik snap hem ook niet hoor, terwijl ik wel thuiswerk gedaan heb.

4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik denk dat ze belastinggeld bedoeld.
    Al weet ik niet of je dat zelf moet achterhouden als je thuiswerk doet.

Ik ben gastouder en ik moet dat wel zelf achterhouden en dan 1 keer in het jaar betalen.

5. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, het gedeelte wat je moet betalen aan de belastingdienst. Ik hou nu 20% van het bedrag wat ik wekelijks ontvang apart. Is dat voldoende? Of houden jullie nooit een gedeelte apart.

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    20% is veel te weinig.

Alle inkomsten uitrekenen per jaar en onderzoeken in welke schijf je terecht komt.

Gemiddeld zal het 30 tot 40% zijn, afhankelijk van je eventuele aftrekposten.

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ligt eraan, want tot een bepaald bedrag (ik dacht rond de 6000 euro per jaar) mag je belastingvrij bijverdienen. vanaf dat bedrag moet je wel belasting betalen, 1 derde volgens mij

8. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Dat hoeft helemaal niet te weinig te zijn.
    Je hebt heffingskortingen die van de te betalen belasting af gaan en hierdoor kan het zelfs zijn dat je helemaal geen belasting hoeft te betalen. Het ligt er dus maar net aan hoeveel je denkt te gaan verdienen in een jaar. Het is dus heel moeilijk om 1 percentage te noemen van wat je zou moeten reserveren.

9. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, ik begin het een beetje te snappen haha. Maar die heffingskorting en arbeidskorting mag je dus van het bedrag wat overblijft afhalen? Krijg ook combinatiekorting volgens de site. Heb verder geen reguliere baan erbij.

Deel Deze Pagina