Een goed doel steunen, jullie mening..?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissXX, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ikzelf heb ook nooit kleingeld in huis, betaal alles met pin en chip ( ook parkeerautomaten) en voor winkelwagentjes heb ik van die universele muntjes. Vind het dus totaal niet gek hoor, woon al 4,5 jaar samen maar kan me niet heugen dat ik ooit los geld in huis heb gehad. Als het collecteweken zijn haal ik meestal wat los geld in huis, maar tegenwoordig krijg je als je geen los geld in huis hebt een kaartje waarop bijv staat dat je je rekeningnr kan invullen en bijv het KWF 1 malig kan machtigen om het bedrag naar keus eraf te laten halen, dat doe ik dan vaak. Ook kun je een kaartje krijgen met een nr wat je kunt sms'en waarmee je eenmalig doneert

Dus geen kleingeld in huis hebben is tegenwoordig geen excuus meer als je wel iets wil doneren

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij sparen airmiles voor stichting aap

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Oh en doen mee aan de postcodeloterij.. Hadden altijd een staatslot maar voor ong hetzelfde bedrag doen we mee aan de postcodeloterij én steunen we goede doelen.
    En collectes mits ik geld in huis heb wat ik wil besteden, en soms heb ik alleen papiergeld of gewoon niks. Ik pin echt alles dus bij mij geen smoes oid want als ik kleingeld heb doe ik altijd.
    Overigens ook altijd kinderpostzegels.

4. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik doneer elke maand aan de dierenbescherming en wil uiteindelijk met vriendlief over een paar jaar zelf wat beginnen voor honden in het buitenland die het heel slecht hebben!

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij steunen geen goede doelen..
    Ik ben jarenlang donateur geweest van de nierstichting (willekeurig) maar vertrouw die organisaties voor geen meter. Daarbij komt dat ik het belachelijk vond dat ik telefoontjes kreeg of ik m'n maandelijkse donatie omhoog wilde doen om zo meer te kunnen helpen. De brutaliteit! Ze mogen blij zijn dat er mensen zijn die geld storten,die moet je koesteren en vooral niet wegjagen.
    Als er iemand aan de deur komt met een collectebus gooi ik er (mits ik kleingeld in huis heb) altijd wat in maar dat is meer omdat ik geen nee durf te zeggen..:) Wat mij betreft kunnen alle goede doelen even "de pot op", eerst eens de financiële situatie in ons land op orde krijgen!!

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je dit zo vreemd vind? Hier pin ik ook altijd en heb ik dus nooit contant geld en al helemaal geen kleingeld. Voor het boodschappenkarretje heb ik een muntje en ik parkeer dus altijd op parkeerterreinen waar ik bijv kan pinnen of waar ik gratis kan parkeren.
    Zoals nu voor de krant/folderbezorger, moet ik dus om denken om even wat te wisselen zodat ik kleingeld voor ze heb. Maar van hun weet ik dat ze deze week komen en van een collectant weet ik dat dus niet.

Verder doneer ik aan de MS-stichting ( wordt helaas ook weinig gedaan) kankerfonds en WNF.

7. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar het is van mij dus geen smoes!!! Hier heb ik geen parkeergeld nodig, ik parkeer altijd op gratis parkeerplaatsen. En voor het winkelkarretje heb ik zo'n speciaal muntje. Dus geen geld hier in huis. Heb ik niet nodig, ik heb mijn pinpas.
    En als ik niets wil geven, zeg ik dat eerlijk hoor. Ik ben niet bang ofzo. Maar ik heb gewoon geen geld in huis. En ik denk dat ik tegenwoordig niet de enige ben hoor.

8. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

ik steun geen goede doelen, mede om de zelfde reden als je man. Tuurlijk is het leuk dat er toch nog iets van het geld aankomt wat je doneert maar als jij 10 euro doneert en er komt 1 euro aan dan denk ik '' waarom ? '' ik doneer die 10 euro aan het doel om die mensen te helpen en dan stoppen ze het in eigen zak , daar doneer ik niet voor. Dus ik begrijp je man eerlijk gezegd wel.

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik doneer ook bijna nooit meer.
    Het geld gaat toch vaak in de zakken van de directeuren.
    Daarnaast heb ook ik bijna nooit geld in huis.
    Ik pin alles, klein geld zit in de auto, die 100 meter verderop op de parkeerplaats staat.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.075
    3.863
    113
    Ik heb ook zo vaak geen klein geld in huis hoor, geen smoes, maar ik pin en chip gewoon meestal en voor het winkelwagentje heb ik zo'n muntje. Dus zo raar vind ik het niet als iemand dat zegt.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is echt onzin om te stellen dat 90% van het geld aan de strijkstok blijft hangen. Alle goede doelen moeten jaarlijks precies verslag uitbrengen van welk geld waarvoor gebruikt is. (het doel zelf, werving, overhead e.d.) Dit wordt gecontroleerd. Je kunt het dus precies nazien.

En wat mij betreft mogen mensen die voor een goed doel werken gewoon betaald krijgen hoor. En ze mogen ook best een kantoor hebben met een bureaustoel-die-niet-wiebelt en een plantje op de vensterbank.

12. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Het was gewoon een voorbeeld ;)

Anyway, als ik een x bedrag doneer dan doneer ik dat aan dat doel en dan wil ik dat mijn geld besteed word aan dat gene waar het voor bedoeld is. Neem bijvoorbeeld giro 555, toendertijd met de ramp in Haiti had ik een bedrag gestort wat bestemd was voor de wederopbouw van het land en andere benodigdheden, ik heb dat geld niet gestort om aan die dure auto mee te betalen van de baas omdat hun ook zo nodig een auto moeten hebben, dat er een klein bedrag naar het bedrijf gaat oke maar als je hoort dat er een groot bedrag naar het bedrijf gaat en maar een klein bedrag naar het doel dan stop ik met doneren. En ja iedere euro is er 1 maar nogmaals ik wil niet mee betalen aan die dure auto of die extra hoge salarissen dus kies ik er voor om dan maar niet te doneren.

Deel Deze Pagina