Jullie willen liever thuisblijven en de hele dag op de bank hangen?? Maar ik zou gewoon gaan. Ik denk dat je haar er heel gelukkig mee maakt. Kleine moeite toch? Waarschijnlijk ziet ze er tegenop om op zo'n familiedag alleen te zijn. Logisch ook! Soms is het een hele kleine moeite om iemand heel gelukkig te maken
balen zeg!! Ik herken het namelijk heel goed, hier ook een sm die te pas en on te pas altijd belt en er maar vanuit gaat dat je tijd hebt. al zo vaak gezegd dat wij niet van die verplichtingen houden en we daar dus ook niet aan doen. Maar elke keer probeert ze het weer, en dan zeggen we gewoon nee als we geen zin hebben. ze vaagt ook niet altijd door, maar als ze vraagt waarom niet dan zeggen we sorry we hebben er geen zin in, wij hebben ook een eigen leven en kunnen niet elke keer te pas en on te pas naar jou toe komen o.i.d. wij zeggen natuurlijk niet atlijd nee, maar als we nee zeggen dan hebben we er echt even geen begoefte aan, vl zelf gelukkig ook niet enezgt dat dan ook tegen haar. Gewoon eerlijk zijn dat jullie niet komen en geen zin hebben
Waarom niet gewoon zorgen dat je allen feestdagen moet werken. Dat doen wij ook. Pasen Pinksteren Hemelvaart kerst oud en nieuw wij werken nooit geen. Gezeur dat we ergens heen moeten
Eerst moesten we altijd beide hele dag werken. Nu wat minder. Maar nu aangegeven wij niet aan die verplichtingen meedoen omdat het ons niks doet (sm verwacht dat we dan van sochtends vroeg tot na middernacht blijven) wij hebben thuis ok onze verantwoordelijkheden waardoor er niet zomaar hele dag weg kunnen zonder van alles te regelen. En ja ze probeert steeds weer opnieuw. Maar krijt dan steeds een nee. Met de waarheid erbij. En als ze alleen zou zijn zou ik er wel ff heengaan uurtje of 2. Mar ze is getrouwd,dochter thuis en komen ok altijd vrienden en familie dus alleen is ze niet met die dagen. Maar verder ben ik voor eerlijkheid. Waarom nodig je ze anders niet bij jullie uit? Of vind je dat helemaal niks? Wil je man ook niet? Hier was dat m'n man niet meer wilde en ik zoiets had van zijn jouw ouders als jij niet wil ga ik ok niet ruziën erom. En wij hangen dan echt niet hele dag thuis op bank (wat weleens heerlijk zou zijn) maar zijn dan toch druk rondom huis.
Gewoon eerlijk zeggen dat je het met je gezin wilt vieren? Ik wil die dagen best naar mijn ouders en schoonouders gaan voor een kopje koffie en wat gebak,maar ik ga er geen dagvullend programma van maken. Meestal gaan we in de ochtend,kan zooloef daar eitjes zoeken en de rest vd dag is voor onszelf.
Waarom ga je gewoon niet even? Ze vind het duidelijk leuk om jullie te zien en spreken.. Ik hoop dat mijn zoon en toekomstige schoondochter/zoon later in ieder geval niet zo gaan doen.. Zij is ook een moeder hé vergeet dat niet..
Denk dat er dan toch ook wel eens wat vaker door de ouders/schoonouders in kwestie wat vaker hand in eigen boezem gestoken mag worden, en dat ze bij zichzelf te raden gaan waarom hun kind en diens wederhelft 'zo doen'. De één zal het misschien een onbenullig iets vinden, maar het is de beleving van de persoon die het ondergaat/meemaakt die telt, en diens gevoelens moeten ook serieus genomen worden.
Ik heb ook zon schoonmoeder.. Iedereen die zeg je moet blij zijn dat ze dr is; je mag dr hebben hoor! Geen probleem Wij gaan gewoon niet, zeggen dat het niet uitkomt werkt niet. We moeten dingen maar verzetten en naar hun pijpen dansen.. no way! Dus zodra ze iets vragen zeggen we dat we niet kunnen, geven daar geen reden bij. Dit jaar hebben ze het gelukkig (nog) niet gevraagd..
We zijn al een aantal keer het gesprek aangegaan. Hebben meerdere keren heel duidelijk onze grenzen aangegeven, maar hier wordt niet naar geluisterd. Mijn man zegt regelmatig dat we het maar op moeten geven en hun constant hun zin moeten geven, want hij probeert het al 31 jaar en ze heeft nog nooit naar hem geluisterd. In het begin vond ik dat hij zich aanstelde en gewoon een paar ballen moest kweken en duidelijker moest zijn, maar dat werkt echt niet bij haar. Met het voorbeeld van ons meisje bij mij in de draagdoek zoals ik eerder gaf, toen heb ik haar gevraagd of ze haar eruit wou halen, maar dit deed zij niet. Toen heb ik haar hand daar zelf weggehaald en mij weggedraaid, dus liep ze om de stoel heen en ging ze aan de andere kant voor poging 3. Waarop ik maar gewoon ben opgestaan zodat ze er niet bij kon. Haar aangegeven dat ons dochtertje zo wakker wordt en ze net lekker sliep, dus dat ze op moest houden. Het heeft 2 minuten gewerkt... Soms vraag ik mij af of het komt doordat zij niet Nederlands als moedertaal spreken en er hierdoor dingen anders bij hun binnen komen. Of dat het een cultuur iets is. Helaas spreekt mijn man hun taal niet (hebben ze hem nooit geleerd) en is hij relatief Nederlands opgevoed, dus ik durf het niet te zeggen. Natuurlijk wil ik dat onze dochter en mijn man zijn ouders een goede band krijgen, maar daarbij zullen ze ook rekening moeten houden met onze wensen en vooral ook onze grenzen. Op dit moment moet alles zoals zij dat wil, anders is er ruzie. Zo vaak als zij nu al over mijn grenzen heen is gegaan vind ik het de ruzie wel waard, misschien dat ze het dan eindelijk inziet. Mijn man vindt dat alleen net te ver gaan en geeft zich liever gewoon over om "van het gezeik af te zijn". Ik wil niet dat mijn dochter zich later ook zo voelt ten opzichte van haar opa en oma. Hij moet met pasen trouwens ook gewoon werken, net als met de meeste andere feestdagen. Mocht hij een keer niet ingeroosterd zijn, dan kijkt hij of hij een dienst van iemand anders over kan nemen. Zo klaar is hij ermee. Ze weet dat hij moet werken, maar dat maakt niet uit, dan komen we daarna maar langs. Dus ja... 'Even' naar ze toe gaan en weer over onze grenzen heen gaan, waardoor het een volgende keer nog moeilijker wordt om nee te zeggen, want "we konden de vorige keer toch ook na zijn werk komen?" of een familieruzie waar niemand op zit te wachten of een goed excuus om er in elk geval 1x onderuit te kunnen komen? Voor mij gaat de voorkeur uit naar de laatste optie, al was het maar 1 keertje.
Ik heb ook nooit echt zin om naar mijn schoonvader te gaan, maar ik ga toch.. Het is en het blijven de ouders van je man/vriend. Hoe zou jij het vinden als jouw man/vriend allerlei smoesjes verzint om telkens niet naar je ouders te gaan? En dan maar klagen over schoonouders.. Zou het juist heel leuk vinden als ze af en toe belt.. 1x bij hen gaan eten kan geen kwaad. Voordelen: - Je hoeft geen moer te doen. - Scheelt je ook geld - Je bent er geweest - Je bent er vanaf Maarja je bent volwassen genoeg om het zelf te beoordelen vind ik
Inderdaad eerlijk zijn en anders hun bij jullie uitnodigen ivm dat het fijner voor je dochter is en dan een tijdsduur afspreken gelijk
Niet alles gelezen, maar je vraagt om advies en ik ga je vertellen hoe ik erover denk. Ik vind het erg respectloos dat jullie ten alle tijden, niet opnemen, niet terug appen, smoesjes verzinnen en noem maar op. Ik vind het ook best wel triest dat je niet wilt gaan, maar als je dan toch besluit om niet te gaan, heb dan tenminste ballen om eerlijk te zijn dan kan ze er ook wat mee. Er zijn vele ergere schoonmoeders dan dit, ze houdt van jullie dochtertje en heeft je man ook groot gebracht, wie weet hoelang jullie haar nog om je heen hebben. Grow up en hoop alsjeblieft dat jouw kinderen dit later nooit zullen doen. Karma is a ....
Je partner (hun zoon!) moet werken en voor je kind is het "veel te druk". Reden genoeg dus om thuis te blijven. Hier gelukkig maar 1 verplicht etentje per jaar ... met Kerst.
Inderdaad. Geef aan dat je haar reacties op de foto's niet leuk vindt. Geef aan dat je geen zin hebt om de grote hoeveelheid berichtjes te beantwoorden - jullie hebben ook een leven. Geef aan dat je het niet leuk vind om 45 minuten te bellen, bijvoorbeeld omdat je dan niet meer het gevoel hebt dat er ook daadwerkelijk iets verteld wordt. Geef aan dat je liever wat anders gaat doen met Pasen. Wordt ze dan boos of zo? So be it. Maar dat is wel de waarheid en zo weet zij ook waar ze aan toe is. Kan ook zijn dat het contact veel beter wordt, als er maar minder van is...
Meid je moet doen waar jij je goed bij voeld Geloof me als jij nu al zo iets hebt van ik laat de bom barsten gewoon doen. Oh oh oh wat lucht dat op Ja het zal ff k*t zijn maar het blijft dan wel een hele poos daar na rustig van die kant en heb je Jou gevoel laten spreken,meid wat zul jij je opgelucht voellen . Ik had een probleem met de ex van mijn schat Op het moment dat ik de bom liet barsten ging ze me ff vertellen hoe ik met mijn kerel om moest gaan in onze relatie. Ik was het oh zo zat heb heb d'r verbaal t huis uit gezet. Oh wat was ik trots op m'n zelf Is sm toevallig n Russin ?
Ik snap ts heel goed en makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat ze zich aanstelt. Ts, ik zou gewoon zeggen dat jullie met de pasen lekker thuis willen zijn met je gezinnetje. en anders maar die kat met die ripdeal. .
Als mijn schoonloeder dit zou flikken allemaal was het de 1e x een waarschuwing, 2e x een wat grotere mond en de 3e x stamp ik haar net zo hard weer over de drempel heen als dat ze probeert binnen te komen. Die is maf. Nu heb ik makkelijk praten, want mijn schoonloeder komt sowieso niet binnen een straal van 10 km bij mij in de buurt, ik sta niet voor mezelf in als ik haar zie. Als wij ooit kinderen mogen krijgen of trouwen, is ze niet welkom. Over mijn lijk. Die is compleet afgeschreven en als mijn vriend haar wilt zien, gaat hij daarheen. ik zou dus ook gewoon niet gaan. Je hebt nu zelf een gezin waarmee je de feestdagen wilt vieren. Als ze blijft zeuren, gewoon niet op komen dagen. Nee is nee. Ze kan je niet dwingen achter het stuur te kruipen. En ik snap heel goed dat je niet reageert op appjes en noem maar op.