Een goed excuus nodig!

Discussie in 'De lounge' gestart door Cream86, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Oké, praten heeft duidelijk geen zin meer.... Dan vind ik de kat met ripdeal serieus een optie. Heel makkelijk om vanaf hier te roepen dat je je aanstelt, maar zij gaat wel heel ver, je schoonmoeder. Is schoonvader net zo erg? Of zit ie onder de plak bij z'n vrouw?
    Arme jij....
    Neeis nee hoor, plan lekker wat leuks met z'n drietjes. Is toch erg dat je man expres werkt met feestdagen, die mis je dus allemaal door haar!
    En jouw ouders? Zijn die nog in beeld? Die hebben toch minstens zoveel rechten?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou in elk geval niet gaan. Spreek gewoon iets af met een vriendin of jouw familie, leukere avond en goed excuus. Anders werkt migraine ook als excuus (krijg je toch wel door al dat gezeur :D).

Verder werkt het misschien om erg strak in je eigen regels te gaan zitten. Als ze bij jou ligt, dan wordt er niet aan je kind gezeten... doet ze het toch dan ga je lekker in een andere kamer zitten met de deur op slot of je legt je kindje op bed.
    Ik zou ook erg kort zijn in je antwoorden als ze over je grens gaat. Nee, ik wil dit niet of zelfs alleen nee is genoeg. En dan gewoon herhalen... goede ervaring voor als je kindje ouder is :D

Bedenk ook op een rustig moment wat jullie wel en niet willen mbt je schoonouders.

3. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Als ik dit allemaal lees ben ik zo blij met mijn ouders en schoonouders! Natuurlijk is er overal wel eens wat, maar wij gaan met plezier naar beide ouders toe, ze verplichtens ons tot niets en zijn superlief voor de kids! Mag ook wel eens gezegd worden!!

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Wat heb je nu besloten dan ?

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik zou dan zeggen 'nee, want man moet werken' en ook gewoon echt niet gaan. Nee is nee.

vind het trouwens wel heel flauw al die opmerkingen 'tel je zegeningen". ;)

6. Inderdaad!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ach, waarom?! Er blijkt uit de posts van TS toch dat haar schoonouders alleen maar een trotse en betrokken opa en oma zijn. Dat ze 'irritant' kunnen zijn geloof ik meteen, maar het kan zoveel erger. Mijn mening. Een beetje relativeren kan af en toe geen kwaad...;)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Uhh gewoon gaan en anders gewoon eerlijk zijn dat je daar geen behoefte aan hebt..

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    omdat wij daar niks over kunnen oordelen omdat wij niet in hun situatie zitten.

ben het met je eens dat relativeren op zijn tijd zeker geen kwaad kan, maar ik blijf die opmerkingen wel flauw vinden ;)

10. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Zoals het nu lijkt gaan we de 19e eerst naar een housewarming van een oom en tante van mij en daarna even bij zijn ouders langs. Over het blijven eten zijn we nog niet uit. Ze koken vaak wel lekker, maar meestal is het een enorm uigebreid 5-gangen diner waar we uren voor zitten en dat wordt mij echt te veel. Sowieso hebben we zo'n klein vreetzakje mee dat altijd wil eten als ik net een bord eten voor heb :p

Waarschijnlijk dus alleen langs voor een kop thee en daarna weer naar huis. 2 vliegen in 1 klap, mijn familie ziet de kleine en zijn ouders zijn weer even blij voor een weekje.

11. Julix

Julix Actief lid

16 jan 2012
    135
    0
    0
    Ik snap het gevoel wel hoor..... Maar dat je er niets aan doet maakt ook dat er niets verandert. Oké, ze zal vreselijk hardleers en oostindisch doof zijn, maar je hebt er zelf ook een rol in natuurlijk. Dus eigenlijk 2 keuzes; of het zo laten en niet piepen of eerlijk zijn en duidelijker je lijnen uitzetten. Als het goed is ben je voorlopig nog niet van ze af......

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Wat blij dat ik geen schoonouders heb (ok theoretisch heb ik ze, maar zien we nooit). Ik zou eerlijk gezegd van tevoren zeggen, we komen om 18.00 en om 20.00 naar huis omdat je meid onrustig is en je dat lang genoeg vindt. Ook zeggen dat ze de kleine meid moet laten slapen, dat je haar zelf wakker maak om gedag te zeggen, hoeft een ander niet te doen.

En ik zou zeggen haar leven is niet spannend genoeg. Ze leeft op andermans leven, daarom heeft ze zoveel 'vrienden'. Ken geen seconde zonder iemand te spreken of zonder aandacht. Bang dat ze wat van een ander mist.... Als je een goed leven hebt, dan heb je helemaal geen tijd om je daar hele dagen druk om te maken laat staan zoveel te appen, bellen enz. Niet eenzaam, maar ze al wel een enorm saai leven hebben , die ze zo een beetje leven in probeert te blazen...

Beslis wat je wil, maar wees wel eerlijk. De leugens krijg je als een boemerang terug en dat is niet nodig. Ik vind niet dat je je aanstelt, iedereen heeft zijn eigen punten waar diegene mee zit. Heel veel succes

13. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier ook een schoonmoeder, waarbij alles om haar draait, de eerste 2 uur gaan ook altijd over haar, haar gezond, haar leven, haar vrienden etc en ook hoe zielig ze is.
    Zelfs als de kids iets willen vertellen heeft ze er geen aandacht voor, waarop mijn man haar corrigeert en ze dan wel moet luisteren en dat lukt haar welgeteld 30 sec.

Verder gaan we 1x per maand, hier ook 1 uurtje reizen, maar zelfs mijn man vindt dat genoeg en gaat liever 1x per 2 mnd!

Wij komen 's ochtends, drinken koffie, eten snel een broodje en gaan erna direct naar huis, komen we rond half 3 thuis om nog enigzins van de dag te kunnen genieten.
    Geen haar op mijn hoofd die denkt daar van 18-2400 te gaan zitten en al helemaal niet te gaan slapen!
    Vroeger met de kids al niet, kids slapen hier thuis het beste en wij hebben geen zin in 2 dagen naweeen omdat onze schoonmoeder haar zin niet krijgt (blijven eten)
    Wij gaan altijd 's ochtends.

Note; ze rijdt geen auto, dus we moeten haar of halen of naar haar toe. Met kerst blijft ze meestal slapen en 's ochtends gaat ze weer.

Beste TS, doe vooral waar jij en je man je goed bij voelen en het goed is voor je kind!

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh bah zeg.
    Ik zou dan liever kiezen voor een familieruzie, dan steeds over mijn grenzen te laten gaan. En ja, die keuze heb ik eens moeten maken.

Deel Deze Pagina