Hoe reageren jullie als mensen vragen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Child, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    ... of ze voor jou mogen aan de kassa?

Ik heb meestal enorme moeite om netjes te reageren want ik vind het heel raar als men vraagt of ze voor jou mogen aan de kassa.
    Mijn tijd gaat net zo snel als die van hun en ik stond toch voor?

Als ik het aanbied, is het heel ander verhaal. Maar je vráágt er toch niet om? Ten minste, ik zou niet durven.

Vanmiddag ook eentje bij de supermarkt. Ik voelde me ineens niet fit en ging dus snel afrekenen. Er was een kassa met bijna geen rij en ik ging daar dus staan.
    Een vrouw links van mij had die kassa niet gezien want ze ging in een drukkere staan. Ineens zag ze mij aansluiten en wou dus voor mij.
    Dit probeerde ze eerst nog sneaky te doen (ik was bezig met uitladen) maar ze kwam niet langs mij.
    Tenslotte heeft ze het mij gevraagd.
    Ik zei: Nou snel dan.

Achteraf denk ik: Dat vond ik geen nette reactie van mezelf. (er komt wel bij dat ik geïrriteerd was over dat ze wilde voorkruipen en dat ik me niet lekker voelde)
    Maar normaal reageer ik ook in de trant van: Nou vooruit dan maar.

Ergens vind ik het niet leuk van mezelf (ben ook christelijk en moet dan vaak denken: WWJD: What would Jesus do > euhm, voorlaten;) )
    Maar ik vind het eigenlijk ook best brutaal dat mensen voorwillen. Iedereen heeft het toch druk?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik laat ze niet voor gaan.. Sorry maar ik heb het net zo druk.. Als ik zie dat ze heel weinig heeft dan geef ik het zelf aan.. Ik heb geleerd, kindertjes die vragen worden overgeslagen.. Nou dat geld ook voor ouderen.. En dat zij in een langere rij gaat staan is haar probleem, niet die van jou;)
    Maargoed, mensen vinden mij nog wel eens een kreng:)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh kan me niks schelen, als ze het vragen.. Why not. Laat vaak genoeg mensen voor gaan ook.

4. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Als ze het zelf vragen dan is het nee.:D

Als ik een dikke kar vol heb, en er staat iemand achter me met een klein mandje vraag ik ze 9 vd 10 keer wel of ze voor willen..

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Bij mensen die het vragen zeg ik vrijwel altijd nee. Tenzij het iemand is die duidelijk slecht ter been is oid. Om de een af andere reden vind ik het niet erg om zelf af en toe iemand voor te laten. Toevallig vanmiddag nog een jongetje met 2 dingen voor laten gaan.

Alleen bij vragen raak ik geirriteerd; kindjes die vragen worden overgeslagen idee haha. Ook geen flauw idee waarom eigenlijk...

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb het een keer in mijn zwangerschap gehad, stond ik hoogzwanger 39 weken in de rij bij de kassa van een supermarkt, waren erg lange rijen dus ook ik stond al even te wachten.
    Komt er een oud vrouwtje vragen of ze wel even voor mocht.
    Nou heb gewoon nee gezegd, je had haar gezicht moeten zien :$
    Heb nog maar ff verduidelijkt dat ik hoog zwanger was en ook al had staan wachten dus dat zij ook maar gewoon op haar beurt moest wachten.
    Maar goed zwanger of niet, ik kreeg laatst wederom de vraag en toen heb ik ook nee gezegd, liep toen toevallig mijn parkeertijd bijna af maar krijg ook gewoon jeuk ervan als iemand dat vraagt.

Tenzij met een goede reden als ze hun bus/trein moeten halen dan zou ik het een ander verhaal vinden.

7. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als ik een volle kar heb en iemand heeft maar 2-3 dingetjes dan mogen ze gewoon voor maar meestal zeg ik het dan zelf al.Iemand die ook veel spullen heeft niet en mensen die zonder te vagen proberenvoor te dringen ook niet al hebben ze maar 1 ding.
    Ook heel irritant: Je staat de wachten in een langerij,er gaat nog een kassa open en degene die achter in de rij staan rennen zowat naar de kassa die opent,zo associaal!!!

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Als ik met een hele volle kar sta en er komt iemand met een mandje met 5 dingen en die vraagt het, vind ik het op zich wel logisch. Maar ligt inderdaad aan de situatie.
    Ik kan er absoluut niet tegen dat mensen sneaky gaan voordringen. Dan kan het me niet schelen hoe oud iemand is of wat dan ook. Dat doe je gewoon niet. Dan ga ik gerust lekker terug staan duwen e.d. Vreselijk!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar daar zeg ik dan ook wat van hoor.
    Zo asociaal, dat voordringen.

Ik heb nog nooit gehad dat ze het vroegen, hahaha. Vind dat eigenlijk best brutaal. Weet niet wat ik zou antwoorden om eerlijk te zijn.
    Had laatst wel dat ik zowat werd dood gekeken. Ik had een redelijke kar, en achter me stond een vrouwtje met een mandje. De wilde duidelijk voor, en zat er gewoon op te wachten dat ze voor mocht.
    Helaas, ik had ook niet zoveel tijd en ik stond ook al een lange tijd in de rij.
    Jammer de bammer.

10. knap

knap Niet meer actief

Ben niet zo moeilijk.

Maar als ze gaan voor piepen zonder normaal te doen. Dan ben ik een trut dan doe ik het niet....

Ben wel sociaal maar niet te sociaal haha.

11. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik heb daar zo'n hekel aan als mensen zo brutaal zijn om da te vragen. Als ik je voor wil laten gaan vraag ik het zelf wel.

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Nouja ik vind het altijd jammer maar helaas... Dan ga ik op zaterdagochtend boodschappen doen omdat ik de rest van de week werk en dan komen er van die oudjes voordringen. Please, je hebt de hele week om te winkelen, ik niet. Ik vraag nooit of ik voor mag, ik wacht wel. Als je snel boodschappen wil doen als ouderen ga je maar lekker op maandagochtend ipv zaterdagochtend.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik vind dat helemaal niet erg. Meestal bied ik het zelf wel aan (mits ik veel heb en degene achter mij maar een paar dingen), maarja ik let niet altijd op de mensen achter mij, dus als ze het dan zelf vragen vind ik dat geen probleem..
    Vind het altijd zo raar dat mensen daar over vallen, als iemand iets netjes vraagt wat is dan het probleem. Mijn dochter mag ook ergens om een ballon vragen hoor als ze niet gezien wordt. Als ze het maar vriendelijk vraagt en dankjewel zegt..

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dit dus.

Snap ook nooit dat gehaast met boodschappen doen, als je geen tijd hebt, doe dan geen boodschappen. Soms ook van die zuchtende en kreunende mensen in de rij achter me, ik loop er geen seconde sneller van (misschien zelfs nog wel iets langzamer... :cool:).

15. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Hetzelfde hier. Bij een volle kar letten wij (doen samen boodschappen) er altijd op of er iemand achter staat met een paar dingetjes. Mogen altijd voor.

Maar vragen? Nee, dan niet. Het komt dan zo over alsof zij de afweging hebben gemaakt dat hun tijd belangrijker is dan die van mij. Ik heb ook wel eens haast, of mijn dag niet, of pijn etc. Zou het dus zelf ook niet vragen, dan had ik maar eerder van huis moeten gaan of een andere rij kiezen.

En er is altijd wel een "mandjeskassa".

16. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ik ben zelf ook christelijk.. maar zou werkelijk waar niet weten waarom Jezus iedereen perse voor zou laten? ?
    Hij zou het misschien iets netter gebracht hebben ;)..
    Maar volgens mij leerde hij juist dat als mensen eerste wilde zijn ze juist laatste werden. .. en volgens mij is het christelijke idee dan ook dat je iemand waarvan je het idee hebt dat ze het nodig hebben (iemand die hoogzwanger is of iemand die heel oud is en je merkt dat het hem/haar moeite kost om te wachten) helpt door ze bv voor te laten. . En dus niet perse iedereen die ernaar vraagt omdat ze denken meer haast te hebben dan jij...

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ligt eraan, als iemand slecht er been is laat ik ze zelf al voor, of bijvoorbeeld als mensen maar 1 of 2 dingen hebben laat ik ook voor.
    Maar een tijdje terug had ik behoorlijk wat boodschappen, komt er zo'n vrouw die meende dat ze heel wat was achter mij staan, vraagt ze niet netjes zal ik alstublieft even voor mogen want ik heb maar 1 ding, nee zegt laat mij even voor want ik bijna niks.
    Die jongen die voor mij stond was me al voor om er iets van te zeggen.
    Hij zo, nou jij wacht maar netjes op je beurt, als je geen manieren hebt om het netjes te vragen.
    Keek ze hem echt zo aan, zegt hij ook nog tegen mij, je laat haar echt niet voorgaan, dit soort mensen menen dat ze alles mogen.:D
    Ik dacht ik hou maar wijselijk mijn mond hahaha

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als ik zie dat iemand een paar dingen heeft en ik een volle kar laat ik die geen voorgaan.

Ook als ze er zelf om vragen.

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik kan mij er nooit zo druk om maken als mensen erom vragen.
    Aan voordringen heb ik wèl een hekel en al helemaal als ze mij daarvoor aanstoten/ duwen. Dan krijgen ze er één terug :p

20. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik hb het 1 x gehad bij een bejaarde vrouw, ze vroeg of ze eerst mocht anders zou ze as the world turns missen...

Deel Deze Pagina