Een (goed) rapport verdient een cadeau

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik kreeg vroeger niks hoor, behalve complimentjes.. Vind het een beetje onzin dat je allemaal cadeaus moet geven als het rapport goed is.. Als het niet goed is dan geef ik wel bijles cadeau..

2. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste heeft geen goed rapport, maar ik weet dat ze enorm haar best doet dus ze heeft zeker wat gekregen evenals haar zusje die wel een heel goed rapport had, (maar die doet het met 1 vinger in haar neus);) Op beide ben ik even trots....

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik snap hem ook niet zo goed eigenlijk :)

Zegt je dochter of de juf dat ze haar best doet? Wie doet er niet zijn best? De juf of je dochter?

Ontopic:
    Als ons zoontje over een paar jaar thuis komt met een rapport met "goed" (of nog beter) en als we weten dat hij zijn best heeft gedaan dan krijgt hij w.s. een paar euro voor in zijn spaarpot. Zo deden mijn ouders dat vroeger ook.

4. maartmama2011

11 okt 2010
    32
    0
    0
    Santpoort
    Wij zijn ook nog niet in deze fase maar nichtjes en neefjes geven wij altijd 2 euro voor een mooi rapport.

Mijn buren lieten de kinderen altijd een leuk boek uitzoeken voor een mooi rapport. Vond ik ook altijd een leuk idee.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tot op heden nog niet iets gegeven, maar ze heeft zelf ook helemaal geen interesse gehad in het hele idee van een rapport.

6. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik kreeg vroeger ook geld van mijn familie, vind ik meer dan normaal

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier krijgt de oudste 2 euro en mag hij kiezen wat we die avond gaan eten.

Meestal krijgt hij van de opa's en oma's ook nog 2 euro.

Uiteraard ook heel veel complimenten.

8. mol81

mol81 Niet meer actief

Onze dochter heeft donderdag voor het eerst een rapport gekregen. Ze zit in groep 0 maar omdat ze met de Cito's meegedaan heeft, kreeg ze een rapport ipv een competentieposter (die krijgen de kinderen van groep 0 die geen Cito's gemaakt hebben). Vanaf groep 1 dus een rapport met beoordelingen in woorden (goed, voldoende etc.) en de Cito resultaten er in. Thuis heb ik het rapport in voor haar begrijpelijke taal uitgelegd. Daarna legde ze hem op de kast en daar ligt hij nog steeds haha!
    Vandaag mocht ze een cadeautje uitzoeken, maar de link tussen het cadeau en rapport heb ik niet expliciet genoemd.

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Op de verjaardag van de oma van manlief 3 jaar geleden heeft haar toen nog enige achterkleinkind (toen 10 jaar oud) ook even haar rapport laten rondgaan bij de gehele familie, die op zijn minst uit 50 man bestaat.
    Ja zo loop je snel binnen, Het kwam op mij een beetje over of het daarom te doen was :) ik vind het persoonlijk niet nodig om de gehele familie (waarvan je de meeste ooms en tantes maar heel af en toe ziet) af te gaan, zeker niet op een verjaardagsfeest van een ander.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou dochterlief "haat" school en doet dus niks.
    En juf doet er niets aan om dat anders te maken.

Er zijn 2 versies van onze dochter... 1 thuisversie, 1 schoolversie.
    Dus zo'n rapport.. Tja. Het is niet slecht maar het is niet van onze dochter zoals wij haar kennen zegmaar.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik begrijp jouw verhaal en ik herinner me dat je daar vorig jaar ook een topic over hebt geopend of in ieder geval jouw verhaal hebt gedaan. Maar wat ik niet begrijp is dat ze thuis zo vreselijk anders is en zich in bijna twee jaar op de kleuterschool ze geen enkele keer van het "hogere" niveau heeft laten zien. Kinderen hebben altijd wel een mindere dag, maar bijna 2 schooljaren lang vind ik wel vreemd. Daarnaast wordt bij een rapport niet alleen naar citoscores gekeken maar ook naar het functioneren in de klas.
    Als jullie kindje zo vreselijk leergierig is zoals je jezelf aangeeft, waarom probeerd ze niet meer te kunnen op school en houdt ze zich "klein".

Maar je schrijft het hier in dit topic erg negatief, Ik hoop dat jouw dochter dit niet allemaal mee krijgt op deze manier. Want dat zou niet goed zijn voor haar zelfvertrouwen en absoluut niet mee helpen bij haar schoolprestaties.

Maargoed, ze zal komend schooljaar wel naar groep 3 gaan en dan ben je van het probleem af, meer uitdaging en een andere juf.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En je hebt al die tijd niet er aan gedacht om eens te kijken waar het probleem ligt waarom je dochter school zo haat? Of misschien gekeken naar een andere school waarin jij en je dochter zich beter bij voelen?

Ik vind je zo ongeïnteresseerd over komen, zo van '' ik vind het wel best '' je hebt het wel over de toekomst van je dochtertje.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@debaky: mja.. Omdat als ik het hele verhaal hier neer zet het ten eerste vreselijk offtopic is...
    En ik ten tweede niet genoeg heb aan het aantal karakters dat je hier in het veld kwijt kunt. :)

En ja, voor deze juf heb ik het opgegeven; het jaar is zo goed als voorbij.
    Volgend jaar nieuwe kans en een heel andere situatie...
    Niet alleen een andere juf maar ook gewoon doen wat ze het liefst wil.
    Schoolse dingen leren. Wie weet wat er dan gebeurd.

14. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Van ons krijgt ze niets meer dan een compliment maar ze is gezegend met een hele gulle familie haha dus die gaat op een verjaardag rond met haar rapport en krijgt 5 tot 10 euro per koppel en daar gaan we dan van naar de intertoys. Dit was ook zo met haar tussentijdse cijferlijst om te kijken hoe het ging dus dit verwacht ik nu ook weer.

Ik kan het niet tegenhouden en dat wil ik ook niet alleen van ons krijgt ze het niet. Je hoort gewoon je best te doen op school en als je dat doet zijn we enorm trots op haar dat zal genoeg moeten zijn.

15. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Van mij krijgt ze een kadootje, vind dat als zij haar best gedaan heeft daar best wat tegenover mag staan!

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Mijn dochter heeft ook 2 persoonlijkheden hoor haha. Op school is ze echt ontzettend anders dan dat ze thuis bij ons is. We kregen te horen dat ze wel eens schopt, pest en hondsbrutaal is terwijl ze thuis echt een superlieve dochter/grote zus is en ze uitstekend luisterd (met uitzonderingen daar gelaten natuurlijk haha ;):p )

17. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Voor kinderen zijn school en thuis vaak 2 aparte werelden heh :)

18. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    alleen bij het overgangsrapport krijgen ze hier een cadeautje...
    verder laten ze het aan de opa's en oma's zien.....

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mijn dochter is thuis ook geheel anders dan op school..... ze functioneert niet zo goed in grote groepen, en thuis is veilig....maar tessa doet wel haar best en wil wel graag..... maar is op school heel verlegen laat zich door iedereen leiden. laat niet zien wie ze is etc....

Tessa wordt wel onderzocht waarom dat dus zo is.... wrs heeft ze pdd-nos, add of nld....

maar het kan dus wel degelijk zo zijn dat een kind 2 gezichten heeft, tessa heeft dat al sinds groep 1, ze gaat nu naar groep 5

20. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.257
    1.019
    113
    Zuid-Holland
    Vroeger nog nooit geld of kado gekregen voor mn rapport! Nu weet ik niet wat ik bij mn eigen kids wil doen als ze thuis komen met een rapport. Ik geloof dat mijn man en zijn familie wel gewend zijn om iets te geven. We moeten het tzt samen maar eens overleggen.

Deel Deze Pagina