toch operatie

Discussie in 'De lounge' gestart door frummeltje31, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Een tijdje geleden meldde ik hier over de klachten in mijn voet en dat er door de fysio een stukje extra bot ontdekt was. Helaas is de fysio uitbehandeld en hebben steunzolen ook geen baat gegeven (kreeg er alleen maar meer pijn van) en afgelopen vrijdag moest ik naar de orthopeed.

Daar werd meteen duidelijk dat ik geopereerd moet worden. Hij was vrij resoluut. Wel lekker, geen gezeur van we doen nog ff dit of nog ff dat, gewoon pats boem opereren.

De operatie zelf is niet fijn, maar daar komt ik wel weer door heen. Echter kan het zijn dat ik nog een keer geopereerd moet worden. Tijdens de komende operatie gaat hij namelijk kijken of het kootje in mijn voet versleten is. Als dit zo is, doet hij er nog niets aan. Dat komt omdat ik daar geen last van hoef te hebben. Heb of hou ik er wel last van, dan gaat hij het hele kootje verwijderen en zet de andere aan elkaar vast. Daar hou ik geen blijvend last van, alleen dat dat stuk altijd in dezelfde stand staat en ik geen hoge hakken meer kan dragen.

Zijn er meiden die ervaring hebben met een stukje extra bot en de operatie? En eventueel met het kootje verwijderen? Ben erg benieuwd wat me allemaal te wachten staat. Orthopeed heeft wel e.a. uitgelegd, maar ben ook nieuwsgierig naar ervaringen! :D

2. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Geen ervaringen mee.
    Wil je wel veel succes wensen :)
    Dat alles maar weer goed mag gaan met je voet.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik!

En ik weet niet of je mijn verhaal wel wil horen.
    De operatie viel me mee (ruggenprik). De pijn viel me enorm tegen. En de complicaties ook (maar dat komt bijna niet voor). Het herstel ging vrij snel overigens..

4. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Misschien over heen gelezen maar zit het in je hak en is het toevallig hielspoor??

5. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Ja hoor, ik wil je verhaal wel horen. Alle ervaringen zijn welkom, ik weet dat het absoluut geen fijne operatie is, dus daar ben ik al op voorbereid...

@springxsummer dank je wel!

@woez nee geen hielspoor. Zit op mijn middenvoetsbeentje aan de zijkant bij mijn grote teen...

6. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    Heet dat hallus fallus, dir. knobbel onder je dikke teen?

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Het was bij mij vooral de pijn er na. Die was ondraaglijk. Ik dacht dat doe ik wel even en heb een onwijs hoge pijngrens. De orthopeed vertelde me dat dat de ergste zijn :cool:.
    Het is botpijn, ik heb nog nooit zoveel pijn gehad. Doe liever m'n keizersnede over met 3 zware complicaties. (Ben er nogal 1 van de complicaties overigens)
    Ik heb 5 dagen in het zh aan de morfine gelegen, terwijl er 1 dag voor staat ;). Overigens kreeg ik ook direct een katheter mee naar huis voor 3 weken, de ruggenprik raakte niet uitgewerkt en ik kon niet plassen. Uiteindelijk blaas een flinke opdonder gekregen.

Ik heb er echt te makkelijk over gedacht. Achteraf praatte ik minder stoer.
    Toen ik eenmaal thuis was was de pijn dragelijk en meer zeurend. Het herstel ging heel snel. Met 2 weken pijnloos.. Heerlijk!

Het is een rotoperatie..
    Heb je een bed met een verstelbaar lattenbodem?
    Hier heb ik ontzettend veel aan gehad!

8. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Het zit niet onder mijn grote teen, maar aan de zijkant van mijn voet, aan een middenvoetsbeentje, aan de kan van mijn grote teen...Hij gaf het wel een naam, maar geen idee meer wat dat was, haha..

9. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    @maartt jeetje vervelend van die complicaties. Ik heb ook een aardige hoge pijngrens en ik weet dat de pijn best heftig kan zijn. Wel fijn dat je snel herstelde, daar heb ik ook al verhalen over gehoord dat dat langer kan duren. Dank je wel dat je je verhaal verteld. Ook al was het geen fijne ervaring voor je, dan weet ik het een beetje waar ik me eventueel op voor kan bereiden!

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Aan de andere kant:
    De echte pijn duurde 5 dagen, met 2 weken was het weg.
    Wat is 2 weken in een mensenleven :)

Succes meid! Laat maar goed voor je zorgen!

11. frummeltje31

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Dat gaat goed komen, dank je wel! :D

Deel Deze Pagina