H! Meiden...wij zijn verhuisd en nu zien de ramen er nog ontzettend smerig uit...echt met veel vuil en spetters...Nu zoek ik de ultieme manier om ramen, snel, makkelijk, grondig en steepvrij te zemen... Iemand een idee...ik krijg het gewoon niet voor elkaar...met glassex en een trekker niet, ook niet met een zeem en heet water met azijn... Hoe doen jullie dit...Heb wel eens gehoord van Glassex en dan met een krant droogpoetsen, maar een krant neemt toch geen water op...dat lijkt me een ontzettend gespetter... Met 2 kleine frutjes thuis heb ik ook echt niet de tijd en het geduld 2 uur mijn ramen op te staan poetsen, dus ik hoop dat iemand een goede tip heeft... Over 2 weken zijn ze jarig en als het bezoek komt wil ik wel graag schone ramen hebben... Alvast bedankt...
Ik doe altijd spiritus door het water en mijn tante doet een scheut afwasmiddel erdoor. Misschien dat eens proberen. Heb je wel een goede spons?
Water afwasmiddel , theedoek om de trekker te drogen , microdoekje voor de kozijnen . Mooi schoon , glazenwassers gebruiken alleen maar afwasmiddel .
Mijn man had na onze verbouwing er een scheutje ammonia doorheen gedaan, en nog een keer na gedroogd met die glasvezeldoeken, om de laatste kleine streepjes en eventuele minivlekjes weg te krijgen.
Volgens mij was er laatst iemand die DE tip had tegen streeploze ramen, zou ff zoeken in de zoekfunctie misschien zie je hem daar wel. EDIT: Dat was dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/422694-yes-eindelijk-streeploze-ramen.html
Ik gebruik nu sinds een jaartje de HG glazenwasser, perfect spul! Gewoon in het water, met de spons op de ruiten, trekker eroverheen, randje afnemen met een microvezeldoekje en klaar is ik (of jij natuurlijk ) Liefs,
THX meiden...een aantal interessante tips gelezen en ben nog niet helemaal zeker welke k ga uitproberen. Spiritus heb ik niet in huis...Maizena wel, maar misschien probeer ik het eerst maar eens met een drupje afwasmiddel...lijkt me de makkelijkste tip, en anders heb ik de komende weken wat te doen... Elke week de ramen met iets anders zemen en maar uitproberen...
Wat Marnat zei! Mijn vader is glazenwasser. Afwasmiddel en om ze goed streeploos te krijgen na iedere trek met de trekker even de trekker langs een goede zeem halen, zodat hij 'droog' is als je de volgende baan trekt. Ook daarna nog even met een goede zeem (of goed werkende theedoek, doe ik zelf altijd) de randen van het raam droog vegen. Glassex is naar spul, komt helemaal een blauwe vettige waas op het raam (of spiegel). Amoniak of Azijn stinkt erg vind ik zelf, kan wel voor buiten, maar voor binnen..... Afwas middel heeft bijna iedereen wel in huis en echte glazenwassers gebruiken meestal dreft wel afwasmiddel gebruiken zonder 'creme voor zachte handen' HG zal vast ook goed zijn, ik zelf gebruik HG proffecionele kalkreiniger voor kalk en douchemuren ed, maar HG is zo duur
een emmer heet water,een goeie geut azijn en enkele drupjes afwasmiddel,daar de ramen mee insponzen en dan aftrekken.aftrekkertje telkens na een trek afdrogen aan een doek.dan zijn ze perfect schoon(eventjes toch)
Hier werk ik ook met 2 doeken (maar dan niet de dure van Jemako, maar goedkope doeken van de Action). Eerst met water met een drupje afwasmiddel met de grove microvezel doek en daarna drogen met een fijne wafeldoek. Na alles geprobeerd te hebben, werkt dit echt het allerbeste en nog het snelste ook. Geen gedoe meer met een trekker, want dat is juist zo lastig. En ab-so-luut geen strepen meer!