DE tip om ramen te lappen

Discussie in 'De lounge' gestart door La femme Nikita, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    H! Meiden...wij zijn verhuisd en nu zien de ramen er nog ontzettend smerig uit...echt met veel vuil en spetters...Nu zoek ik de ultieme manier om ramen, snel, makkelijk, grondig en steepvrij te zemen...
    Iemand een idee...ik krijg het gewoon niet voor elkaar...met glassex en een trekker niet, ook niet met een zeem en heet water met azijn...
    Hoe doen jullie dit...Heb wel eens gehoord van Glassex en dan met een krant droogpoetsen, maar een krant neemt toch geen water op...dat lijkt me een ontzettend gespetter...
    Met 2 kleine frutjes thuis heb ik ook echt niet de tijd en het geduld 2 uur mijn ramen op te staan poetsen, dus ik hoop dat iemand een goede tip heeft...
    Over 2 weken zijn ze jarig en als het bezoek komt wil ik wel graag schone ramen hebben...;)
    Alvast bedankt...

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik doe altijd spiritus door het water en mijn tante doet een scheut afwasmiddel erdoor. Misschien dat eens proberen. Heb je wel een goede spons?

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    ik gebruik alleen heet water en mijn jemako doeken! Ideaal die dingen.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Water afwasmiddel , theedoek om de trekker te drogen , microdoekje voor de kozijnen .

Mooi schoon , glazenwassers gebruiken alleen maar afwasmiddel .

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn man had na onze verbouwing er een scheutje ammonia doorheen gedaan, en nog een keer na gedroogd met die glasvezeldoeken, om de laatste kleine streepjes en eventuele minivlekjes weg te krijgen.

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik gebruik een drupje afwasmiddel door het water

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    T spul en doeken van pro win. Wil nooit meer anders. In een paar minuten stralend schone ramen!

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Een ui doormidden snijden en in je emmer doen.

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik gebruik nu sinds een jaartje de HG glazenwasser, perfect spul! Gewoon in het water, met de spons op de ruiten, trekker eroverheen, randje afnemen met een microvezeldoekje en klaar is ik (of jij natuurlijk :p)

Liefs,

11. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat is echt superspul! Schoon en streeploos.

12. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    THX meiden...een aantal interessante tips gelezen en ben nog niet helemaal zeker welke k ga uitproberen.
    Spiritus heb ik niet in huis...Maizena wel, maar misschien probeer ik het eerst maar eens met een drupje afwasmiddel...lijkt me de makkelijkste tip, en anders heb ik de komende weken wat te doen...;) Elke week de ramen met iets anders zemen en maar uitproberen...;)

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ammoniak of azijn met water!!

14. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    De glazenwasser gebruikt alleen een beetje afwasmiddel in het water

15. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wat Marnat zei!

Mijn vader is glazenwasser.
    Afwasmiddel en om ze goed streeploos te krijgen na iedere trek met de trekker even de trekker langs een goede zeem halen, zodat hij 'droog' is als je de volgende baan trekt. Ook daarna nog even met een goede zeem (of goed werkende theedoek, doe ik zelf altijd) de randen van het raam droog vegen.

Glassex is naar spul, komt helemaal een blauwe vettige waas op het raam (of spiegel).

Amoniak of Azijn stinkt erg vind ik zelf, kan wel voor buiten, maar voor binnen..... ;)

Afwas middel heeft bijna iedereen wel in huis en echte glazenwassers gebruiken meestal dreft ;) wel afwasmiddel gebruiken zonder 'creme voor zachte handen' :D

HG zal vast ook goed zijn, ik zelf gebruik HG proffecionele kalkreiniger voor kalk en douchemuren ed, maar HG is zo duur :(

16. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Ja ik sfeer ook bij dat spul van HG!!!

17. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    een emmer heet water,een goeie geut azijn en enkele drupjes afwasmiddel,daar de ramen mee insponzen en dan aftrekken.aftrekkertje telkens na een trek afdrogen aan een doek.dan zijn ze perfect schoon(eventjes toch)

18. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Hier doe ik de ramen ook met heet water met afwas middel.

19. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Hier gebruik ik de karcher window vack ideaal ding en nou ensfeerloos schoon

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hier werk ik ook met 2 doeken (maar dan niet de dure van Jemako, maar goedkope doeken van de Action). Eerst met water met een drupje afwasmiddel met de grove microvezel doek en daarna drogen met een fijne wafeldoek. Na alles geprobeerd te hebben, werkt dit echt het allerbeste en nog het snelste ook. Geen gedoe meer met een trekker, want dat is juist zo lastig. En ab-so-luut geen strepen meer!

Deel Deze Pagina