Doordat ik ben afgevallen pas ik eindelijk mijn trouwring weer. Alleen nu weet ik niet meer aan welke hand het ook al weer moest. Weten jullie het?
Dat ligt eraan Wij dragen hem rechts, maar in andere landen wordt de ring links gedragen. Volgens mij dragen rooms katholieken hem officieel ook links.
Idd rechts en voor katholieken links. Maar ons werd verteld dat het tegenwoordig niet zoveel meer uitmaakt en dat veel mensen dit een beetje vergeten zijn. Wij dragen hem rechts.
Mijn man rechts en ik links (maar dat komt omdat ik dikker ben geworden en hij alleen nog maar links past )
Had er een poll van gemaakt! En inderdaad: RK is links, PC is rechts. Wij zijn niet gelovig, maar hebben em links, omdat: 1) we beide rechtshandig zijn en dan zit ie minder in de weg 2) ik dat hele 'linkerkant, dichter bij je hart' verhaal wel mooi vond
maar draag hem nu eigenlijk om mijn ketting want mijn handen wisselen teveel (vocht) waardoor ik hem nooit kan dragen e mijn man kan het niet ivm werk (is gevaarlijk in de bouw!)
Ik geloof nergens in maar draag hem links. Maar dat heeft een praktische reden, ik heb ooit mijn ringvinger rechts gebroken en daar past hij niet meer om doordat het bot wat verdikt is bij het genezen Maar zoals al eerder gezegd: officieel is het katholiek links, protestants/N-H en niets rechts.
Mijn verlovingsring zit trouwens links. Als je dezelfde ring houd gaat de ring dan naar rechts, maar wij kozen aparte trouwringen uit, dus hij is altijd links blijven zitten. Te mooi om af te doen!