Met Tommee Tippee drinkt mijn Thommie Toppie!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kiki, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik moet even wat van me afschrijven…

De flesles van Thom

Sommige meiden kennen misschien de geschiedenis van Leo nog toen hij voor het eerst uit een fles moest drinken. Na heel veel verschillende flessen, spenen en personen die een poging hadden gedaan om Leo aan de fles te krijgen, is het uiteindelijk papa gelukt om hem uit een fles te laten drinken. Met een methode die ik liever niet weer gebruik: laten brullen tot hij uiteindelijk wel uit een fles wil drinken…
    Maar goed, bij Leo zijn we inmiddels 2 jaar verder en ik geloof niet dat hij later bij een therapeut op de bank zit met onverwerkt leed over het feit dat hij als baby 1 dag is uitgehongerd.

Nu ruim 2 jaar verder, memmie is er aan toe om meer vrijheid te krijgen, dus onze verse baby Thom is zover dat hij ook maar eens moet leren uit een fles te drinken, vooral handig omdat ik over een week of 6 een lang weekend weg ben zonder baby. Voor het gemak was ik vorig weekend maar gestart met flesles omdat er in mijn achterhoofd een klein stemmetje riep: “kijk uit, resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.” Vrij vertaald: Thom heeft al wel eens uit een flesje gedronken, maar dat wil niet zeggen dat hij het nu ook kan. Genoeg tijd genomen dus voor het oefenen.
    Inmiddels krijgt hij totaal nog 5 voedingen per dag: 7.00 – 9.30 – 12.30 – 16.00 en 19.00, dus voor mij een handig moment om te flessen is de 12.30 voeding. Dusssss, daar zat ik dan, Thom klaar, fles klaar, slabber & spuugdoekje klaar, plug it in en drinken maar…
    He denkt Thom, wat is dat nu? Stugge tepel heeft mem vandaag en wat ik met mijn handjes voel is ook al verre van zacht. Kom ik doe de sirene aan! Brullen geblazen, en ca 30 minuten later nog geen druppel gedronken maar wel in slaap gevallen/gehuild. Ja er is 10 cc uit de fles, maar als ik het spuugdoekje uitwring, weet ik eigenlijk al waar het gebleven is (pff, ben ik even blij dat ik maar 50 cc had opgewarmd, hoef ik ook niet zoveel weg te doen)
    Een kwartiertje later schrikt hij wakker. Huh? Ik zou toch eten krijgen? Mèèèèèm!
    Oké, nog 1 kans dan, weer 50 cc opgewarmd en nog een keer proberen dan. Ook dit levert een natgedruppeld doekje op en een zwaar gefrustreerd kind, ondertussen probeer ik zo kalm mogelijk te blijven en besluit dat de score Thom vs. Fles 1 – 0 is. Dan maar lekker knus bij mij drinken, morgen weer een dag.
    Deze keer had ik een extra troef in handen, namelijk mijn zus. Misschien is het beter als iemand anders de fles geeft, iemand die niet een cirkel van 2 meter borstgeur heeft. Ik kan er een lang verhaal van maken, maar ook deze keer meer melk in de kleding/doek/slabber dan in Thom. Thom vs. Fles: 2 – 0.
    Maandag 3 – 0.
    Dinsdag 4 – 0.
    Woensdag zakte me de moed in de schoenen, ik begon eelt op mijn trommelvliezen te krijgen, mijn lontje was verdwenen (het was al erg kort) en ik werd geplaagd door flashbacks van Leo zijn Battle of the Bottle…
    Tot ik met een kennis sprak over de flesles drama’s, zij raadde me een Tommee Tippee fles aan want voor haar dochter had het perfect gewerkt. Super, nog een fles erbij in het assortiment. Zucht. “Maar,” zei ze, “ik heb nog een kleine fles van TT die ik niet gebruik, die kun je eerst wel proberen.” En dat heb ik gedaan, vol twijfel ging ik er voor zitten om mijn borstenmannetje wéér minstens een uur te frustreren met zo’n neptiet in zijn mond. Get ready for impact: fles erin en worstelen maar weer. Dat gebeurde dus niet. Ik deed de fles naar zijn mond en tot mijn stomme verbazing heb ik met open mond zitten staren hoe Thom in ca 5 minuten in een keer de fles leeg had gedronken! :confused:
    En toen wel weer huilen, mééééééér! Nog eens 50 cc opgewarmd en weer schoon op. Nou, toen had hij wel een toetje verdiend, nog even live drinken en vervolgens moe en voldaan het bed in voor zijn middagslaapje.
    Vandaag dronk hij uit de TT fles alsof hij nog nooit anders had gedaan, dus ik ben behoorlijk opgelucht en heb mezelf maar een grote TT fles aangeschaft, zodat ik elke dag de 12.30 voeding kan flessen.

Ik ben zo trots op mijn mannetje, dat ik het behaalde resultaat graag met jullie wil delen. En nu maar de vingers gekruist houden dat hij morgen weer lekker drinkt en geen terugval zal hebben ;)

Groetjes van Kiki

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whahaha :) Super :D!
    Wat heb je dat heerlijk gescheven Kiki!
    Maar echt super dat ie lekker uit het flesje gedronken heeft!
    Succes voor morgen ;)!

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey kiki,
    super dat het gelukt is!
    hier hetzelfde verhaal (alleen otje vs fles 128-0). zijn nu met de tuitbeker aan het oefenen (vooral leuk speelgoed).
    na jouw verhaal wil ik de tommee tippee ook wel eens proberen! waar heb je m gekocht want ik kan m nergens vinden. (zelfs niet bij de etos, waar ik dacht dat ze m verkochten).
    groetjes, lauwie

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
  5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    thanx! de babydump zit bij ons in de stad, dus dat gaat lukken!

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Kiki, ik herinner je verhaal met Leo nog maar al te goed.
    Gelukkig is Thom blij met de tommee tippee en is het niet weer zo'n marteling.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Grote Thom!

Dean drinkt ook uit die flessen, ik vind ze super.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wat heb je het heerlijk op geschreven zeg!

Fijn dat Thom de fles wel pakt zeg!

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    wat knap! en hoe fijn!
    Een vraagje: hoe groot is dat gaatje? mijn meissie slurpt namelijk enorm, dus t gaatje moet niet te groot zijn..
    en waarom ik een andere fles wil: ze moet nu weer terug aan de fles (eerst 6 weken afgekolfde melk gehad, ging prima, toen 5 weken de tiet en nu moet mam weer werken dus terug aan de fles) ze drinkt de fles niet leeg (afgekolfde melk) en als ik haar dan aan de borst leg, drinkt ze wel verder.. (de diva...;))

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    kiki wat fijn dat Thom een fan is van Tommy....Chris en zijn battle waren ook al een aardig eind op weg. de dubbele cijfers en 0 waren al lang behaald. Toen dronk hij 2 dagen uit de TT fles en dacht...nee dat mot ik toch niet. Dus ik was al effe blij, toen ik weer terug was bij af. :( Maar ik heb Chris inmiddels aan de difraxfles dus ook hier is de overwinning uiteindelijk wel behaald...
    Ik duim dat het gewoon goed blijft gaan....

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ik heb de nr.1 speen er nog opzitten, want ook al is hij bijna 6 maanden, volgens mij gaat de 3+ (mnd) speen te snel voor een borstenkind. Vandaag tussen de middag heeft hij 150 cc gehad en die ging er in 1x in. Ca 20 minuten heeft hij gelurkt. Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoeveel voeding hij in een fles wil/moet hebben, maar he, ik ben pas 2-3 dagen met de fles aan het voeden :) (en ik hou mijn vingers gekruist om maar geen terugval te krijgen)

En ja, meiden he... zo jong als ze zijn al lekker kieskeurig ;)

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean heeft nog steeds de 2de speen (dus voor 3 maanden en ouder) Al het andere gaat hem te snel en verslikt hij zich in. Hij heeft zeker tot 6/7 maanden die eerste speen erop gehad.

13. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Vandaag heb ik de 2-speen geprobeerd en ook meteen 200 cc. Na 15-20 minuten had ik een intens tevreden kereltje, die een fikse boer liet horen nadat hij de fles tot de laatste druppel leeg had gedronken :D. Is dit het zelfde mannetje die slechts 1 week geleden nog zwaar gefrustreerd uit alle macht probeerde de fles te boycotten?

En oh, wat ben ik toch trots op hem. Hij is met recht de allerleukste baby in huize Kiki :)

14. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    kiki, super dat het nog steeds zo goed gaat! go thommie! :thumup:

15. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hmm, eindelijk de tommee tippee fles in huis, maar hier helaas niet zo'n succes als bij jou.
    ze begon wel zonder gevecht te drinken, maar hield op na 35cc. dat dronk ze uit andere flesjes soms ook. maar ik blijf proberen..

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Ai ai ai, ik heb maar weer eens te vroeg gejuicht...

Bijna de hele week is het drama met de fles :(
    Maandag kon ik nog makkelijk verklaren, Thom is flink verkouden en heeft zijn buik natuurlijk vol zitten met snottebellen. Wat ook te zien is aan de sluimerige spuug wat er uitkomt. Dus geen paniek, hij is gewoon niet lekker dus maar knus bij mij drinken.
    Dinsdag lijkt hij erg opgeknapt en vol goede moed heb ik een lekkere fles voor hem klaargemaakt. Hij friemelt wat aan de speen, links in de mond, rechts in de mond en dan, flexibel als de speen is, zo met de tuit weer uit de mond. Nee Thom, zo schiet het niet op. 20 minuten later is hij inmiddels van kleur verschoten tot donkerrood, zweet op zijn voorhoofd en de nodige decibellen uit zijn gefrustreerde keel. Score: 30 cc... in de slabber :cry:
    De rest van de week loopt het ook zo en heel eerlijk, ik kan zelf ook even niet de rust vinden om nu door te zetten met de fles. Ook omdat ons dochter de griep te pakken heeft en ook de volledige aandacht opeist ('k heb bijna medelijden met Leo die er zo tussenin zit en ook niet weet waarom Thom niet zo goed drinkt)

Komend weekend is het de beurt aan mijn man om hem te flessen, wie weet helpt het deze keer ook als ik er niet ben. Nog 5 weken te gaan en dan moet hij het echt kunnen. Ik heb stille hoop dat het gaat lukken en ik zal niet meer te vroeg juichen als hij opeens wel weer drinkt.

Groetjes van Kiki

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    hey kiki,

wat balen:( ik hoop dat jullie kanjer weer snel goed drinkt uit de fles!:)

Deel Deze Pagina