Mag ik even klagen? Ik heb al van kinds af aan migraine, maar toch kan ik me er soms zo gruwelijk maar dan ook echt GRUWELIJK aan ergeren!!!! Neem je je voor om eens lekker te gaan winkelen voor jezelf omdat het eindelijk eens kan. Man thuis, dus die kan bij de kinderen blijven, vrij van mijn werk, toereikend budget, dus er staat niets meer in de weg. Heb ik weer t*^^^*^*&^^migraine. Ik zit alweer vanaf gisteren binnen met een duffe kop van de medicatie (Maxalt en Imigran). De hoofdpijn is redelijk onderdrukt, maar van de medicatie zie ik nu gewoon alles dubbel. Herkenbaar? Ik ben geneigd om toch gewoon in de auto te stappen en weg te gaan, maar ik weet ook wel dat dat eigenlijk niet gaat. Je wordt er soms zo wanhopig van. Sorry, moest het even kwijt...
Oh vreselijk! Ik ken het... En ik kan ook zo boos worden dat ik dag twee en soms drie nog niet functioneer van de naweeen! Sterkte!
Heel herkenbaar. Zit er nu ook weer mee en vorige week 2 dagen gehad en die week daarvoor. Ik gebruik af en toe sumatriptan, maar daa ben ik vorige week zo raar van geworden dat ik het niet meer durf in te nemen. Ik moet wel zeggen dat na mijn zwangerschap de heftigheid van de migraine is afgenomen. Ik heb na zo'n aanval ontzettend zit aan zoetigheid. Heel veel beterschap.
@Sjak, het is ook kiezen tussen twee kwaden hé. Of je hebt zo'n erge hoofdpijn dat je helemaal niet uit je bed komt, of je hebt zoveel medicatie nodig dat je compleet "koekoek" bent... Voordat de kinderen er waren kon ik me er nog weleens wat makkelijker bij neerleggen maar nu de tijd voor mezelf toch al zo beperkt is kan ik me hier zo ontzettend boos om maken. Je schiet er niks meer op want het wordt er alleen maar erger van. Verder snapt niemand waar je last van hebt, want de enige met migraine in onze omgeving was mijn opa. Die man was zo hard als steen. Die sneed zelf zijn eigen wijstenen af omdat hij zijn schoenen niet paste... Dus iedereen denkt ach, beetje hoofdpijn.... scheelt al om af en toe even van je af te schrijven.
Heel erg herkenbaar! Ik ben sinds een week weer begonnen met het opbouwen van Topamax. Dat hielp 2,5jr geleden erg goed bij mij maar ivm kinderwens toen moeten stoppen. Ik hoop dat het nu weer gaat helpen! Topamax is trouwens om de aanvallen te voorkomen, en als je wel een aanval krijgt, deze minder zwaar te maken! Beterschap!!!
Heel herkenbaar! Zo balen he! Zou gisteren een dagje voor mezelf hebben, maar lag ook voor pampus. En vandaag idd erg moe en slap en zin in zoet en vet haha. Sterkte meid!
Ik heb migraine met aura ( lichtflitsen) zoooooo irritant, dan zie ik dus bijna niets meer binnen 5 minuten... Zwaar onhandig...
Blerg, en vooral dat je na de aanval ook nog gewoon een poos niks kan... Krijgen jullie ook zo'n enorm droge mond van maxalt? Ik heb nu ontdekt dat ik een aantal uur voor de aanval een soort 'hol' gevoel krijg, alsof de ruimte om mij heen hol is ofzo... Soms kan ik een aanval enigszins wegdrinken. Als ik dan een aanval voel aankomen ga ik heel erg veel drinken, 1,5 tot 2 liter. Ben dan nog steeds wel een paar dagen raar maar de hoofdpijn is voor mijn idee wel een stuk minder erg.
oh dat drinken ga ik ook eens proberen, ik drink vaak te weinig. k heb ook wel eens flitsen, of dat mn linkeroog het niet doet, meestal dan nog geen hoofdpijn. verder goed letten op tekens dat t er aan zit te komen, ik krijg het altijd erg koud, wordt moe en hongerig en vaak erg chagarijnig en sloom. dan snel mijn medicijnen innemen (maxalt) geen droge mond trouwens, wel misselijk, man wat zijn die smelttabletten goor!
Ik heb nu gelukkig alleen nog maar migraine tijdens mijn menstruatie. Maar dan soms gewoon 3 dagen! Helaas helpt op dat moment vrij weinig, medicatie verlicht het wel maar helemaal weg gaat het niet. Ook heb ik na de migraine nog enkele dagen last van een ligt hoofd.
pff hier om half 12 ook de aura aanwezig. dus hup snel in bed gaan liggen. En het bleef gelukkig bij de aura. Heb hele lichte hoofdpijn maar dat is te doen. Iemand nog meer soms alleen de aura?
Ik kan het niet echt omschrijven als een aura. Bij mij begint het met vermoeidheid en koude rillingen. Tijdens een aanval heb ik continu last van lichtkringen voor mijn ogen. Vooral als mijn oogbeweging te snel gaat. Nu in ieder geval kotsmisselijk dus veel water drinken gaat hem niet worden hier. Vanmorgen had ik nog even bezoek, maar daarna is het ook wel op.
Niet herkenbaar die droge mond bij Maxalt. Ik ben wel altijd misselijk... van Topamax nog nooit gehoord. Toevallig worden de aanvallen weer steeds heviger en heb ik ze ook weer steeds vaker dus miss eens informeren naar dat medicijn.
hier iets met mijn ogen. Het lijkt alsof ik alles door een dikke bokaal zie tijdens een aanval. Verder ook lichtschuw en enorm kotsmisselijk De aanvallen wordenbij mij uitgelokt door: te weinig slapen, teveel koffie/chocolade of kaas.