Hey meiden, ik kreeg op 12 februari een voorlopige aanslag 2008. Ik moet een bedrag betalen van 358 euro. Vraag me niet waarom, heb er echt geen verstand van Dat bedrag moet op 12 april 2009 binnen zijn! Vandaag krijg ik een voorlopige aanslag 2007. Wederom moet ik een bedrag betalen, nu van 372 euro Oke....heb inderdaad een korte tijd terug een aangifte over het jaar 2007 gedaan, dus kan kloppen. Maar nu snap ik die aanslag over 2008 niet! Want ik heb nog helemaal geen aangifte gedaan over 2008, die moet pas voor 1 april binnen zijn bij de Belastingdienst. Ik baal als een stekker want dat geld heb ik nu niet eens. Ben ik de enige die met die stomme Belastingdienst zit?
Als je over een bepaald jaar belasting moet betalen, leidt de belastingdienst daaruit af dat je waarschijnlijk in komende jaren weer zal moeten gaan betalen. Om je een slag voor te zijn, sturen ze in zo'n geval een voorlopige aanslag. Die kan je vanaf nu ieder jaar verwachten... Maar niet getreurd... als je straks aangifte hebt gedaan en ze aangeven dat je geld terug moet krijgen, krijg je het met een flinke rente terug. Neemt niet weg dat het voor nu wel balen is. Succes! Josien
Dus ik moet beide bedragen wel betalen? Das balen, ja. Kan dat dus echt niet in 1x neerleggen.. Zit ook nog eens zonder baan vanaf 1 maart..... Jeetje..
Je kan bij de belastingdienst aangeven dat je het bedrag niet in 1x kan betalen, en dan kan je een betalingsregeling treffen. Wij moesten ooit ook eens 300 euro terugbetalen, en dat mochten we doen met een tientje per maand. Als er dus niets daarover in de brief staat zou ik gewoon even bellen! Succes ermee!
met die 2 voorlopige aanslagen naar de belastingdienst zelf gaan, aangeven hoe en wat en hoogstwaarschijnlijk halen ze die voorlopige van 2008 eraf tot je zelf aangifte hebt gedaan. en over die van 2007 kun je een betalingsregeling treffen, maar ik zou er zeer zeker heen gaan. heb ik enkel nog een vraag, heb jijzelf aangifte gedaan, of heb je dat laten doen?
Het kan nog gekker ik kreegn een week later ook die van 2009 er alvast bij. Leuk zo'n kristallen bol bij de belastingdienst, die wil ik ook wel hebben Het maakt echt niet uit of je zelf aangifte doet of dat je het laat doen hoor. IK heb het ook zelf gedaan en binnen 3 mnd 3 aanslagen ontvangen 2007, 2008 en die van 2009 En dan heb ik het alleen nog maar over mezelf. Van mn man hebben we inmiddels ook 2007 en 2008 dus ik verwacht 2009 ook eerdaags. De arrogantie van de belastingdients om er maar vanuit te gaan dat er niets wijzigt, wat weten zij er nou van. Laten ze eerst die van 2007 definitief maken voor ze een jaar verder kijken. Ik moet bij alle aanslagen betalen en we hebben nu al berekend dat hoogstwaarschijnlijk er niets van klopt en ik juist terug moet krijgen. Maar ja voor je ze dat aan het verstand hebt, moet je wel al zelf hebben betaald. De eerste heb ik in dec betaald en de volgende moet deze dmaand betaald wroden. Breek me de bek niet open over belastindienst, kan er zoooooooo boos om worden
maar als je al toeslagen moet terugbetalen (ook in termijnen) en meerdere aanslagen hebt, breng je ondertussen wel met gemak een paar ahonderd eurie in de maand naar de belastingdienst
Als je eenmaal een belastingaangifte gedaan hebt en je moet betalen dan weten ze je wel te vinden hoor. En inderdaad krijf je gelijk voorlopige aanslagen erachteraan. Je kunt bezwaar indienen en een betalingsregeling treffen voor de aanslag van 2007. Succes ermee, het is een heel gedoe!
het maakt wel degelijk uit of je het zelf doet, of dat je je aangifte laat verzorgen hoor zij die er voor geleerd hebben weten precies hoe en wat. maar ja kost wel wat natuurlijk de meeste negatieve verhalen over de belastingdienst en het moeten betalen van aanslagen komen (heel toevallig) toch 9 van 10 x van mensen die zelf hun aangiftes verzorgen.
Ik heb ook een keer een aanslag gehad en kreeg een paar dagen later een brief thuis dat als je het niet ineens kan betalen, het ook in termijnen mag. Die brief kun je dus echt nog wel verwachten. ik mocht mijn 44 euro in termijnen betalen dus jij echt die bedragen ook...
de belastingdienst stuurde mijn vriend een brief dat hij niet per se aangifte hoefde te doen omdat hij vorig jaar niets bij hoefde te betalen.. me dunkt, hij kreeg toen 1000 euro terug. TUURLIJK doet hij aangifte haha
Dat is echt onzin. Je moet betalen, of je moet niet betalen. Daar verandert een accountant of andere administratieve hulp echt niets aan. Als je zelf je aangifte (goed) invult, kom je echt niet op een ander bedrag uit dan wanneer je het laat doen... Hmmm... misschien vindt mijn baas (accountantskantoor) het niet zo leuk dat ik dit zo zeg. Maar het is dat mensen zo onzeker over zichzelf zijn of panisch voor blauwe enveloppen. Maar als je zelf goed leest en invult wat je aangeleverd krijgt door je werkgever/uitkeringsinstantie/andere organisaties, dan komt het echt goed. @TS: je kunt altijd proberen een betalingsregeling te treffen met de belastingdienst. Ik weet wel dat dat niet altijd lukt, maar het is natuurlijk altijd het proberen waard. Ik hoop echt dat het je lukt! Succes! Josien
En dat bedoelde ik dus daar gaan mensen ook vaak de fout in. denken dat ze het zelf wel kunnen en zich dan de kolere schrikken als die beruchte envelop binnen valt, om uiteindelijk toch maar te vragen door welk kantoor wij onze aangiftes laten verzorgen zodat die gauw kan puin ruimen ( ik spreek dus uit ervaring wbt mijn eigen omgeving, maar lezende op diverse forums,zie ik vaak genoeg hetzelfde) en dat komt dus door foutief invullen plus dat zij vaak nog weten vanuit welke kant er nog meer terug te vragen valt zodat je aanslag lager uitvalt of het bedrag dat je moet ontvangen hoger is
Ik vul het zelf in samen met mijn moeder, mijn moeder werkt op een accountantskantoor en doet diverse aangiftes voor diverse mensen. Dus die vlieger gaat heir neit op. Wordt echt wel goed ingevuld. Net wat ik zeg, de belastingdienst zit fout in mijn geval niet wij.
welnee meis! bel even met de BD. Ergens waar je geen aangifte voor gedaan hebt hoef je niet te betalen zelfs niet bij de BD Je kan ze dus even bellen en uitleggen en dan moet je bezwaar indienen en daarbij uitstel van betaling. Wat betreft de aanslag 2007 kan je uitstel van betaling aanvragen of gespreide betaling. succes!
Ik hoop het echt! Want ik vind het echt schandalig dat ik al voor 2008 zo een fors bedrag moet betalen terwijl mijn aangifte voor 2008 niet eens bij hen binnen is Sowieso is mijn inkomen in 2008 zelfs lager geworden dus ik snap de Belastingdienst niet, hoor. Ze maken het de mensen alleen maar moeilijk. Ik ga sowieso een bezwaar schrijven voor die aanslag 2008! Met daarin mijn argumenten vermeld. Of het iets uitmaakt, geen idee. Maar het is het proberen waard. Die voorlopige aanslag van 2007 betaal ik dan wel. Sowieso kan er volgens mij toch niet veel misgaan als je zelf je aangifte invult? Het is een kwestie van de cijfers overnemen uit je jaaropgave. Ik heb het ook zelf gedaan.
Haha je bent niet de enige hoor die met de stomme belastingdienst zit hihi. Wij kregen eerst bericht dat we te weinig terug hadden gekregen voor zorgtoeslag ofzo..dus kregen we 300 Euro. Twee week later een brief, u heeft 300 euro teveel gekregen ivm zorgtoeslag of we ff willen betalen.. Snap jij het snap ik het.. Gelukkig hebben we een mannetje die dat allemaal voor ons uitzoekt etc..dus k ga mn hoofd er niet over breken ahahah.