Even een vraag. Gisteren bij gyn geweest en die zei dat hoofdje in bekken ligt, maar nog wel speling in zit. Is het hoofdje nu wel/niet ingedaald? Hierop heb ik gisteren niet een duidelijk antwoord gekregen. Ben nu 39 weken en 6 dgn zwanger. Wie kan me helpen?
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat t geen noodzaak is om ingedaald te zijn als de bevalling begint.
Hallo Christina, Het wordt nu echt spannend voor jou zeg. Het kan zijn dat hij/zij wel ingedaald is maar dat hij/zij er nog wel uit de indaling kan komen. Vaak legt je Gyn dat wel uit kun je hem/haar niet bellen ? Of die assistente ? Groetjes, Chantal
volgens mij is het inderdaad zoals chantal zegt dat het een stukje ingedaald is maar nog niet vast ligt, dan moet het nog dieper indalen. Maar volgens mij kan het ook niet meer makkelijk terug. Bij mij zit het ook nog hoog dus wel een stukje in het bekken maar nog niet vast Maar het verdere indalen kan ook tijdens de bevalling gebeuren, dus veel zegt het ook weer niet
Mijn oudste was ook niet ingedaald als de bevalling begon, hij heeft dat gedaan tijdens de weeën (40,1 weken) Maar als de baby met zijn/haar hoofdje al in je bekken ligt, zal die niet meer draaien, dus das al toppie
Ik heb zojuist mn verloskundige gesproken en gevraagd hoe het nu precies zat en dat ze in het ZH hadden gezegd kindje ligt met hoofdje in het bekken, maar nog niet vast. Ik moest me geen zorgen maken want de kleine is dan wel ingedaald. Morgen ga ik weer naar de verloskundige als extra controle, omdat mijn urine niet meer in het ZH is gecontroleerd en de laatste keer dat deze wel iis gecontroleerd 3 weken terug was bij de verl.kundige. Ik vind het wel fijn zo'n extra check, dan weet je dat alles goed is, even hartje horen etc. geeft toch wel weer rust! De kleine kan met regelmaat erg druk zijn (gisteren en eergisteren), vandaag beweegt het ook, maar is rustiger nu.
Nou kijk aan Christina gelukkig dat je de verloskundige hebt gesproken. Hopelijk ben je nu helemaal gerustgesteld. Als je verder nog vragen hebt brand maar los hihi Liefs, Chantal
Gisteren bij de verloskundige geweest, alles was goed. Alleen bloeddruk was iets verhoogd, maar nog niet verontrustend. Kindje is gedeeltelijk ingedaald, dus als de vliezen breken moet ik wel even gaan liggen en direct de VK bellen (ook 's nachts) voor nader onderzoek. Verder voldoende vruchtwater aanwezig en kindje heeft nog voldoende beweegingsvrijheid. Ik ben nu 1 dag over tijd en ik zou zeggen laat debevalling maar beginnen. Liever vandaag dan morgen! Ik moedig mijn kindje ook dikwijls aan dat het nu wel tijd is om naar buiten te komen.