baby 12 weken wil overdag niet meer slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beagle78, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    One kleinevent wil al een dag of 8 overdag niet meer slapen. Zodra ik hem in bed leg begint hij te krijsen en hij stopt niet eerder dan wanneer ik hem er weer uit haal.

zet ik hem in het wippertje dan is alles goed en valt hij in slaap maar slapen in de wipper is natuurlijk niet handig(is het echt zo slecht voor het ruggetje? heb die luxe van chicco)

in de box vermaakt ie zich een kwartiertje en dan begint ie daar ook te jengelen. Hij wil gewoon niks. niet slapen,niet spelen,niks.

Ik word er zo langzamerhand tureluus van. Mijn huishouden komt niets van terecht zo. Alles blijft liggen en ik word er gewoon doodmoe van.
    s avonds na de fles van 7 uur slaapt hij gewoon keurig in. Niks meer aan de hand.
    herkenbaar voor iemand? wat is er aan de hand? nog tips?

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Zit hij toevallig niet in het 2e sprongetje... daar kunnen ze ook wel even last van hebben.

Slapen in de wipstoel is trouwens niet goed... ook al heb je een goede. Is net als een maxicosy een slechte houding voor jonge kindjes.

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Heel herkenbaar, was hier ook zo, maar gaat nu weer beter op dit moment, was waarschijnlijk een sprongetje.
    Het kan kort of wat langer duren, maar hopelijk gaat het eerdaags weer beter.
    Te lang slapen in wipstoel schijnt idd niet zo goed te zijn.
    Succes! ;)

4. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik heb geen idee of het een sprongetje is maar ik hoop echt dat het snel voorbij is. Momenteel loop ik echt op m'n tandvlees. Vannacht was ie ook al vanaf half 2 wakker. Dat kind lijkt wel onvermoeibaar.pfffffff en daardoor vandaag natuurlijk oververmoeid. mamma huilt net zo hard mee....wat kan het soms toch ook vreselijk zijn.

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    ocherm, leef helemaal met je mee!

Ik schrijf het overal, misschien dat het boek Lekker slapen zonder huilen, van E. Pantley iets voor je is? Helpt ook heel goed bij slaapjes overdag, daar kocht ik het voor.

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Met 12 weken is er idd een sprongetje en dat kan inhouden dat hij minder slaapt, meer huilt en slechter eet! Dus ook dat hij 's nachts weer komt enzo! Mijn zoontje is ook net 12 weken geweest en moet zeggen dat hij niet zoveel last heeft van dit sprongetje alleen dat hij slechter eet maar verder gaat het super gelukkig! De 2 vorige sprongetjes heb ik meer gemerkt dan nu!

Koop het Oei ik groei boek en dan weet je precies waar je aan toe bent! Het is even doorbijten maar komt wel weer goed! :D

7. Marscha

Marscha Niet meer actief

wauw herkenbaar! die van mij is ook niet te harden overdag...! gelukkig slaapt ze snachts wel goed door.

ik heb haar gewoon vanaf die bui af aan in een draagzak meegedragen en zo alsnog het huishouden gedaan. Anders kwam het er inderdaad ook niet van.

Zo viel ze door het gehobbel in slaap en dan heel voorzichtig in haar bedje leggen.

box was helemaal uit den boze! daar vermaakte ze zich nog geen seconde in.

als ze nu zo'n bui heeft leg ik haar wel in de box en als dat niet helpt in de schommelstoel (eigenlijk vanaf 3 maanden maar ze vermaakt zich prima met het speelgoedspiegeltje voor zich hihi)

en helpt dit allemaal niet en er is verder niets aan de hand leg ik haar in bed en doe ik gewoon net zolang mijn pink erin tot ze in slaap dommelt. Duurt soms wel 45 minuten! maarja beter even 45 min kwijt dan de hele dag door dat gejammer...!

En soms neem ik haar lekker bij me en hangen we op de bank!

@angela: mijn meisje eet ook ineens vet slecht! ze slaapt op 100ml melk gerust 5 tot 6 uur... maar dan nog lijkt het me erg weinig. krijg er ook ECHT niet meer in! :S ik vul de fles met 180ml water en 6 schepjes

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ja mijn zoontje krijgt sinds vorige week ook 180/6 maar hij laat elke keer 40 of 50 cc staan en gisteravond was het helemaal drama toen heeft hij denk ik maar 100 op want hij ging tijdens het eten huilen en hij wilde niet meer drinken dus heb hem lekker op bed gelegd en hij werd pas vanochtend wakker dus zal wel goed zijn! Misschien is het ook nog uitwerking van zijn prikjes die hij gister heeft gehad. Maar tot nu toe drinkt hij zijn flessen echt niet op![/quote]

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Mijn zoontje sliep overdag ook heel slecht totdat ik hem ben gaan inbakeren...misschien even overleggen met CB.
    Je schreef ook dat hij 'maar' 15 minuutjes speelde in de box. Ik denk ook dat dat genoeg is voor zo'n kleintje. Ze kunnen zich nog niet al te lang concentreren.

Deel Deze Pagina