roken....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door manuela6, 15 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een vraagje:

    Wie rookt/rookte er nog nu je probeert zwanger te worden en wie is er gelijk gestopt?
    Het lukt me maar niet om nu al te stoppen. :( . ben het wel zeker van plan als het zover is... ;)
    En nu heb ik ook gehoord dat als je rookt en je vriend ook dat je dan minder snel zwanger word... weten jullie daar iets van?

    Groetjes!!!
     
  2. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik rookte ook en ben gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was (4,5 week toen). Ik rookte niet veel (max. 5 sigaretten op een dag en soms hele dagen niet) en ben dus niet gstopt toen we bezig waren. Voor hetzelfde geld lukt het niet of duurt het heel lang en ontzeg je jezelf al allerlei dingen. Zo dacht ik erover hoor, maar het is natuurlijk het beste om te stoppen zodra je zwanger wilt worden!!!
     
  3. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wat ik me trouwens wel afvraag....hoeveel van de rokende gestopte dames gaan/zijn weer begonnen na de bevalling???
     
  5. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey!!

    Ja ik heb er zeker wat aan!!

    Dank je wel.. :)

    Groetjes
     
  6. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik ben gestopt 2 maanden voor ik zwanger werd.
    Na de bevalling wel aan roken gedacht maar in het begin zou ik geen eens tijd voor roken hebben gehad. Ik wil namelijk persé niet dat er bij de baby in de buurt gerookt wordt dus dan moet je steeds naar buiten. Sta je daar te blauwbekken en je baby binnen huilen, nee dat lijkt me niets.
    Dus nu 2 jaar rookvrij en ik ben er nog steeds heel blij mee.
     
  7. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Goed zeg!!!

    Kan me voorstellen dat je er blij mee bent!! nu ik nog........ :(

    Groetjes
     
  8. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.590
    65
    48
    erg maar ik zit nu nog steeds te roken.
    mijn intensie is wel te stoppen als ik daadwerkelijk positief getest heb. dus misschien mag ik vanaf morgen niet meer roken... hellupppp...
     
  9. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Zo was het bij mij ook hoor!
    Ik heb tot de avond voor de test nog gerookt en toen de test positief was meteen gestopt. En het kost me echt geen moeite, ik weet waarvoor ik het doe!!!!
     
  10. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Maar nu nog wel eventjes (ik het hoop het voor je!!!!)
    Dus geniet dan nog f van je laatste sigaretje!!! ;)

    succes!!!!!!!
     
  11. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Dus als ik het zo lees is er toch nog hoop om dan zonder moeite te stoppen... ;) wel fijn om dat te lezen!!!

    groetjes
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Knap hoor, ik ben zelf dus nu wel gestopt, vanaf de positieve test ongeveer (naja, ik heb de eerste week dat ik t wist nog wel iedere dag 1 sigaretje gerookt, dus ben ongeveer 1 week na positieve test Echt gestopt maar kwam van een pakje cameltjes per dag)
    Bij ons in huis word dadelijk als de baby er is ook niet meer gerookt, maar wij hebben wel een Serre aan het huis, waar ook strakkies, wel gewoon gerookt mag worden, dus dat blauwbekken zal voor mij niet opgaan.
    Ik wou maar dat ik het Echt heel erg vies vind, zolang ik ons kindje draag en borstvoeding geef zal ik echt niet aan t roken toegeven maar daarna lijkt t me wel moeilijk....zucht... :(
     
  13. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey,

    ben gestopt met roken toen we besloten hadden om te stoppen met de pil, ben nu al 3 1/2 week gestopt met roken!
    het gaat me eigenlijk makkelijker af dan ik had gedacht!!
    loop nog wel te watertanden als mijn vriend een sigaretje op steekt hoor, maar als ie me dan een zoen geeft loopt ik te zeuren dat ie uit z'n mond stinkt!!
    hihi had niet verwacht dat ik dat zou gaan zeggen maar het is echt zo!!
    succes allemaal met stoppen van roken!!!!!!!!!!!!!!!
    liefs bianca
     
  14. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    zucht.....ik heb daar dus geen last van, kan mijn vriend wel de hele dag zoenen al is t alleen om de smaak van zijn sigarettenadem..haha :)
     
  15. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Ik heb toen ik hoorde dat ik zwanger was nog 1 sigaret gerookt en daarna niet meer.. Dat was echt heel moeilijk want ik was onverwacht zwanger geraakt en dat nam een hoop stress met zich mee ;)
    Na de bevalling wou ik meteen weer een sigaret, ik had me de hele zwangerschap beloofd dat het dan weer zou mogen.
    Toch heb ik het niet gedaan, ik wou niet dat de kleine in mijn stinkrook zou moeten zitten (kleding, adem)
    Gelukkig heb ik het volgehouden en denk er bijna nooit meer aan, heeeeeel soms heb ik ineens weer trek en ruikt het lekker maar voor 99% vind ik het nu ronduit smerig en stinken. Wat ook zeker helpt nu is dat mijn vriend niet rookt. De bio- van mijn dochtertje deed dat wel.

    Succes met stoppen! Het is niet makkelijk maar aan de andere kant juist ook weer wel: gewoon niet meer roken; zelfs geen klein trekje! Als je dat lang genoeg volhoud gaat het steeds makkelijker en nog later vanzelf.

    Ik weet nog wel dat ik tijdens de zwangerschap twijfelde of de stress die ik had van het niet-roken niet erger voor de baby was dan het roken.. hoe bedoel je verslaafd :cry:
     
  16. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Bij beide zwangerschappen vanaf het moment dat ik wist gestopt.
    En ik was toen een flinke roker,bij de 1e geen enkele moeite,bij de 2e de 1e week een beetje moeite.

    Heel lang borstvoeding gegeven en toen ik daar mee was gestopt,1 sigaretje op een feestje,omdat ik dat verdiend had vond ik :(
    Vanaf dat moment weer volop roken,en die fout heb ik 2x gemaakt...stom hè :confused:

    Heb mij dan ook echt voorgenomen als ik het geluk heb nog een keer zwanger te worden dat ik ook echt voor altijd stop!!!
     
  17. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik ben het aan het afbouwen, was eerst meer dan een pakje per dag en zit nu nog op de 6 sigaretten per dag. En zodra positief, denk ik 1 a 2 sigaretten per dag. Ben bang als ik weet 9 maanden NIET dat de stress dan komt en als ik s'morgen en s'avonds 1 mag hebben, dat het rust geeft. Ik weet veel mensen helemaal over de rooie raken dat je niet gewoon stopt... :confused: maar is not that easy!
     
  18. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee het lijkt mij inderdaad ook niet makkelijk.
    mijn moeder heeft zelf ook gerookt toen ze zwanger was van mj en zij rookte ook 3 sigaretten per dag. Volgens mij heb ik er niks aan over gehouden hihi.
    Maar goed is het natuurlijk niet. ;)
     

Deel Deze Pagina