een groot kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door syllie21, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syllie21

syllie21 Lid

19 okt 2007
    53
    0
    0
    kapster
    hallo allemaal

ik ben nu 31 weken zwanger en ben op aanraden van de verloskundige en de bedrijfsarts gestopt met werken omdat ik een groot kindje bij me draag die dus de lenkte's heeft van een baby die 4 weken eerder te wereld komt

weet iemand of dat kan betekenen dat het kindje ook rond de 4 weken eerder komt?

ik weet dat het niet te zeggen is maar heeft iemand er ervaring mee of weet iemand hier iets over

als ik het mijn verloskundige vraag is het enige wat ze zegt je ziet het vanzelf dus daat schiet ik weinig mee op

bedankt voor de reacties

groetjes

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kan er ook niet meer van maken denk ik...
    Afwachten, je kindje is groot.. tja.. meer kun je er niet van zeggen..

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je vk heeft gelijk. je kindje hoeft niet eerder te komen omdat het groot is. je lijf moet ook mee werken. ;) wordt het toch afwachten, hoe vervelend ook.

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Heb geen idee! Bij mijn laatste medische echo (20 weken) lag de beeb 3 weken voor op groei, volgens die echo was ik toen dus al 23 weken. Zou wel fijn zijn als ik ook 3 weken eerder uitgerekend ben, maar misschien is ie gewoon groot.

En het kan bij jou ook nog bijtrekken hoor, misschien gaat de beeb nu nog maar een piepklein beetje groeien, waardoor je geen achtponder eruit hoeft te persen maar gewoon een lief klein baby'tje!

5. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Mijn zoontje liep ook ruim 4,5 week voor in de zwangerschap.

Echo met 30 weken, baby werd gemeten op 34.5 week.

Het wil helaas niet zeggen dat je kindje dan eerder komt.

Die van mij kwam zelfs nog 8 dagen later dan de uitgerekende datum. Hij woog bijna 10 pond en was 54 cm lang.

Mag ik vragen waarom een bedrijfsarts je het advies geeft om te stoppen vanwege een groot kind?
    Of heb je lichamelijk zoveel klachten gekregen?
    (enneh, bedoel het niet verkeerd hoor, ik weet immers hoe het voelt een groot kind te dragen)

6. syllie21

syllie21 Lid

19 okt 2007
    53
    0
    0
    kapster
    hij heeft me aangeraden om te stoppen omdat er idd lichamelijke klachten waren en omdat ik een staand beroep heb(kapster) werd dat te zwaar en na een uur werken wouden me benen niet meer en begonnen al e spieren te trillen

daarbij kreeg ik nog heel erg last van me bekken dus eind van de dag was ik helemaal kapot en had ik een n8rust nodig van 14a15 uur

7. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Logisch!

Idd als je kapster bent, dan moet je natuurlijk veel staan.

Ikzelf kon ook nog moeilijk lopen (ook dat bekken wat zo zeer deed)

Gelukkig kon ik op mijn werk zitten en dan ging het wel.

Succes met de laatste loodjes meid, ik weet hoe pittig het is!
    En heel veel geluk met je beebje!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian was ook bij elke groeiecho (te) groot, 3 weken lag hij voor in de groei, maar volgens vk en gyneacoloog hoefde dit niet te betekenen dat hij eerder geboren zou worden.
    Dat klopte ook want uiteindelijk ben ik 3 weken over tijd gegaan.
    Kylian was bij geboorte 55 cm en 10 pond en dat was groter en zwaarder dan de gyneacoloog had gedacht ;)

Groetjes Anita

9. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Best een beetje raar dit verhaal aangezien ik ook een groot kind verwacht (10 pondertje) maar mij juist wijs is gemaakt dat een grote beeb juist vaak later komt omdat hij of zij het zo naar zijn zin heeft daarbinnen.

Ik merk ook niet dat ik meer last heb van de zwangerschap dan anderen want ik ben tot nu toe niet mega veel aangekomen. Ik sta liever dan ik zit dus de laatste werkweek achter de rug hebben is wel fijn.

Ach alle voorspellingen zeggen weinig. We moeten het toch afwachten. Laat het bij mij nog maar 4 weekjes zitten. Eerst genieten van mijn verlof :)

Succes,
    PL

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Soms als ze te hard gaan groeien gaan ze ze wel iets eerder halen.
    Maar kan ook zijn dat ze hem/haar lekker laten zitten.

11. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Tja weet je, ons mannetje was bijna 9 pond en is (gelukkig) met 39 weken en 1 dag geboren. Het zegt allemaal niks en ik denk dat er niks anders op zit dan het maar af te wachten. Ik kan je wel zeggen dat ik het super vond dat hij een week te vroeg was, want anders was hij zeker 10 pond geweest. Ik vond dit al een heel karwei :)!

Succes

12. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hoi, hier ook een grote meid gekregen (de 1e): 55cm en 4700 gram en toch 10 dagen overtijd.
    Dus volgens mij moet je net als de rest gewoon afwachten wanneer het gaat gebeuren. Geniet van je verlof!

13. Hier ook eentje met een flinke beeb in de buik. Lag met 29 weken ook ruim 3 weken voor op de groei. Zoals te zien aan m'n banner zit de beeb nog binnen en vermaakt zich prima.

Deel Deze Pagina