Hoi Mijn dochtertje van 6 weken wil overdag met geen mogelijkheid slapen, in de wieg op onze kamer, eigenkamer, in wandelwagen, op ons bed, met mij, zonder mij...alles geprobeerd....laaste tijd doen we door haar op bed te leggen er bij te blijven tot ze slaapt en dan langzaam weg..maar ze gooit steeds speen eruit en zet hem dan op heel zeurderig huilen, niet zo als bij krampen, maar mild huilen, zeer zeker wel huilen. Ik ben tegen huilen dus loop hele tijd die speen te geven, zingen, alles, en dan is weer tijd voor volgende voeding, en zo maar weer als ik laat huilen gaan er teveel minuten zitten dat ze huilt en dat vind ik dan weer zielig. op den duur word ze oververmoeid en slaapt dan nog niet. Pas tegen de avond slaapt ze. ga ik lopen met de wagen slaapt ze, zelfs uren, maar 1 voet thuis en hup mevrouw is wakker, dus ze slaapt alleen tijdens rijden. weet niet meer wat te doen, teveel proberen is ook niet goed voor dr, laten huilen ook niet, inbakeren werkt bij haar helaas ook niet.....enige mogelijkheid is laten huilen maar dat lijkt me niet gezond. ervaring hiermee? dank je wel
heb trouwens bij megenomen al, en ook draagzakken en doeken geprobeerd, maar heb zwakke rug en ben klein dus liep met zere ruggen en blijf niet doeken kopen. echt dus dingen geprobeerd =) hoop te horen dat het normaal is.
Ik zou een draagdoek proberen Sommige kindjes hebben nu eenmaal de nabijheid van mama hard nodig en je dochter klinkt me zo. Kun je voor thuis iig lekker de draagdoek pakken en heb je de handen vrij voor je oudste
ik vrees ook dat er niets anders opzit, alleen me rug gaat zeer doen en schouders. is zwak punt. gaat dit vanzelf over? dat niet overdag slapen zonder mama? waarom gaat nacht dan wel he... ze slaapt idd vaak wel bij mij in armen
Ik denk dat het straks weer een beetje discussie zal losbarsten maar waarom is huilen zo slecht? Ik heb die kinderen, alle drie hebben ze moeten leren te slapen. Daarnaast is huilen een manier om prikkels te verwerken. Bij onze eerste vond ik het vreselijk om te laten huilen, maar vanaf het moment dat ik zag dat het effect had kon ik me er bij neerleggen. Zo hebben we het daarna ook bij onze dochters gedaan. Ik vind het wel en verschil of een kindje jengelt of echt overstuur is.
Wat voor draagdoek heb je? Een rekbare? Dan zou ik zorgen voor een geweven: verdeelt het gewicht beter en dan heb je minder last van je schouders en rug. Bovendien heb je daarmee ook de mogelijkheid tot rugdragen nog, en dat is minder belastend dan buikdragen, (vind ik zelf iig wel ).
Even jengelen is ook helemaal niet erg, maar volgens mij gaat het hier helemaal niet om de vraag of laten huilen wel of niet mag. TS geeft aan dat niet te willen.
klopt ik ben er ook niet standaard op tegen, maar juist daardat ik overal lees dat het zielig en onnodig is omdat kindje mama nodig heeft probleem is wel dat ze echt blijft huilen als ze alleen slaapt, en in mijn arm is ze echt direct aan slapen. dus geen pijn of honger maar echt mama behoefte, vind zooo moeilijk
En ja: het gaat meestal vanzelf over, TS, dat bij mama willen zijn Misschien is het boek van Stephanie Lampe nog een aanrader voor je: baby in een droomritme. Kun je nu vast zorgen dat je een fijn ritme inzet, waar je profijt van hebt als ze straks gewoon wel in eigen bedje gaat slapen overdag
Heb je al geprobeerd haar op haar buik te laten slapen overdag? Hier kwamen we er met 8 weken achter dat mijn zoontje een buikslaper is. Ik weet dat het tegen de adviezen van het CB is maar helemaal niet slapen is ook niet goed.
Ik zou zelf bij zo'n jong kind dan niet laten huilen, als het echt huilen is. Onderzoeken daarover geven ook aan dat dat beneden de 6 maanden onwenselijk is, vanwege een hoop redenen. En meestal gaat het vanzelf over. Ik hoor doorgaans dat gezonde kindjes met een maand of 3-4 wel gewoon lekker zelf in slaap kunnen vallen.
buik slapen vind ik doodeng, ben dan veel te bang, leg haar weleens op buik neer hoor maar gaat dan nog harder huilen en doet dan ook hoofd in kussen. gekke is als ze eenmaal na een hele dag niet slapen eenmaal na een voeding in slaap valt van bijv 19 uur en ik leg haar over dan slaapt ze prima 4 uur door en dan de hele nacht slapen, tussen de 3 uurs voedingen door, na voeding boeren en hup bed in, geen probleem....gek he. heb nu overgelegd paar minuten terug in mijn bed, bekende geurtjes. hopelijk slaapt ze even want ze moet straks ook weer eten ligt ze net eindelijk bereikt ze de 4 uur grens van eten.
Ik herken je verhaal helemaal, hier is het precies hetzelfde! Onze dochter is nu 9 weken en sinds de 4de week is dit aan de gang. Ze slaapt overdag eigenlijk alleen maar op onze arm. Als ze eenmaal slaapt en ik leg haar weg wordt ze na enkele minuten weer wakker en gaat ze huilen! Het is echt moeilijk, maar ben ook tegen huilen met als gevolg dat ik veel met haar op m'n armen zit. Gisteren weer geprobeerd haar s avonds na de fles van 19 uur in bed te leggen maar geen succes, terwijl ze na de fles van 23 uur het wel gewoon kan en doet.. Succes!!
Ik denk dat veel mensen die tegen "laten huilen" zijn ook zelf geen huilbaby gehad hebben. Ik heb er wel één en ik kom er soms niet onderuit om hem gewoon soms effe te laten huilen. Je kunt niet maanden lang, bijna 24 uur per dag met je baby bezig zijn. Op een gegeven moment hou je dat gewoon niet meer vol. Tenminste ik niet. Mijn moeder heeft mij (ik was vroeger ook een huilbaby) ook laten huilen vroeger, en ik heb hier niets aan over gehouden (geen hechtingsproblematiek enz.) Ik wil hiermee niet zeggen dat je je baby moet laten huilen, maar wel dat het erg makkelijk gezegd is om het niet te doen.
C fijn dat je het herkent, geen oplossing gevonden nog begrijp ik? Veertje: nee idd das het probleem, ik kan geen 24 uur met haar zitten, ik moet terwijl ik douch of aankleed haar al laten huilen, en die die paar uurtjes dat ze slaapt moet ik zelf nog iets in huis doen, maar heb ook een peuter....daarom vind ik zoo moeilijk wat te doen nu weer, al hele ochtend wakker, net fles gehad, daarna spelen en lekker even op bed liggen sabbelen, maar speen weg en meteen krijssen, ze is te afhankelijk van speen en mama, ik heb zelf niet eens kunnen douche of even goed drinken omdat ik steeds haar hoor, dat doet moederhart zon zeer. heb ook veel hoofdpijn weer dus breekt me beetje op. mensen maar roepen, wat een makkelijke baby, dus ja klagen kan ik niet, want iedereen maakt haar alleen mee op de armen, niet als ze moet slapen ...net lachte ze zo lief naar me, en als ik haar dan 10 min later hoor huilen doet me dat zon pijn
Ik heb zelf een Puckababy gebruikt, ligt ze niet superstrak ingebakerd, maar geen maaiende armpjes. Dat zorgt nl ook voor onrust. En ik legde een shirt met mijn geur in haar bedje, daar werd ze ook rustiger van. Wie weet helpt dat een beetje? Ook kwamen we er achter dat ze soms juist zo huilde omdat we haar te lang probeerden te troosten. Dan legden we haar in onze wanhoop in bed en dan sliep ze opeens. Maar goed, je zult vast alles al geprobeerd hebben.
lief dat je meedenkt, heb idd al die dingen geprobeerd. stomme is, en dat is heel tegenstrijdig..dat elke keer van alles proberen ook onrustig is..dus hup troosten, hup in de wandelwagen, er weer uit, weer in armen, er weer uit, weer in draagdoek. ik vind het vreselijk maar ben gaan douchen, zij in eigen bed en even laten gaan, heeft 20 min gekrijst, heb na 10-15 min na het douchen meteen weer getroost, even aaien, maar bleef krijsen. in totaal 19 min na huilen is ze wrs moe of ze geeft op en is nu stil en ligt bijna te slapen... moeilijke is gewoon dat je eerst iets lang moet proberen voor het werkt, bij alles blijft ze krijsen, dus als ik de vuistregel " niet laten huilen" volg ( waar ik echt wel voor ga) dan word ze elke keer van hot naar her gesjouwt....terwijl als ik haar miss even laat huilen bij de eerste keer in bedje ze gewoon meteen slaapt. vaak is ze eindelijk pas na 3 uur rustig en dan krijgt ze honger.. cirkel dus en cb? ja die zeggen er naast zitten en lief praten en aaien, nou alsof ik dat niet al meteen gedaan heb, maar 2 uur na elke voeding er naast zitten gaat gewoon niet, want ze blijft krijsen en duurt heel lang voor ze stil is....ik heb een peuter die ook moet eten en schone broek, em ,e juis moet soms schoon want baby in vies huis is ook niet goed.....daarom is het zo moeilijk.....het is kiezen of kiezen ik denk dat ander verhaal is, en daar is denk ik het taboe door onstaan...als baby om 10 uur eten krijgt, om 1030 bed in en dan gaat mama lekker tv kijken of facebooken terwijl kind krijst...dat zou ik bijvoorbeeld nou niet doen.....maar ik heb mezelf teveel verwaarloosd...niet drinken, alles gestresd en gehaast, niet goed eten, met als resultaat totaal gespannen zijn. ze begint nu weer te huilen, ik sta stijf van spannend, ik wil lieve moeder zijn maar ze moet wel soms slapen tussendoor. haar dagje bij papa laten durf ik niet, hij is namelijk wel PRE laten huilen en dan moet ze dus echt 20 min huilen, want hij vind dat wij als moeders teveel onze babys verwennen door niet te laten huilen......en kan moeilijk gaan scheiden en nieuwe man zoeken, dus accepteer zijn mening, maar dagje opstap geeft dus oook geen rust.
Maar meid hier ga je aan onderdoor. Hierdoor ben je gespannen en wordt het niet minder maar Just erger. Een kindje niet willen laten huilen dat kan, al is het niet mijn keuze. Maar dan moet het wel werken en in jullie geval doet het dat niet. Ik heb met onze eerste in hetzelfde schuitje gezeten. Het cb gaf aan dat een kindje een kwartier mag huilen. Toen ik op die tijd ging letten bleek ik eigenlijk te snel naar boven te gaan, hierdoor wad hij gewend dat ik snel kan een bleven weer in die circel hangen. Hier wad het na een paar dagen over. Hierdoor met de jongste bewust deze methode aangehouden, soms noodgedwongen omdat de oudste aandacht vroeg en als ik dan boven kwam waren ze naar dromenland vertrokken. En nee ik lied ze niet huilen omdat ik zo graag dr phill af welde kijken of lekker ongestoord op zp wilde rondhangen.
Ik denk juist dat veel mensen die dat zeggen wel degelijk te maken hebben gehad met huilende baby's. Mijn meiden huilden gemiddeld 12-14 uur per dag en ik heb ze niet laten huilen, omdat ik wist dat er iets mis was en ze pijn hadden. ook al had ik wel willen laten huilen trouwens, zou dat niet gegaan zijn, want als ik al even moest plassen, raakten ze al zo overstuur dat het kokhalsen en spugen werd, (en dus gingen ze in draagdoek mee naar de wc, heb ontdekt destijds dat dat allemaal kan). Dus denk niet dat mensen die roepen 'niet laten huilen' dat maar zo gemakkelijk roepen. Ik kom hier op het forum juist veel mensen tegen die dat zeggen vanuit vergelijkbare ervaringen als de mijne.
Hoe oud was jouw kindje toen je dat deed? Want deze richtlijn is opgesteld door mensen die daarbij heel duidelijk vermeld hebben dat laten huilen pas geschikt is vanaf 6 maanden. CB is daar lekker mee aan de haal gegaan en adviseert het nu vaak al vanaf de geboorte, ZONDER dat ze goede anamnese gedaan hebben om de reden van het huilen te achterhalen. TS: wat voor huilen is het? Is het jengelen, is het zacht huilen? Is het overstuur? Laat ze er pauzes tussen of is het eigenlijk onafgebroken huilen? Is ze wel tevreden als ze bij jullie is? Valt ze wel in slaap als je haar in slaap wiegt? Dat zijn allemaal nogal belangrijke vragen om een oplossing voor jullie situatie te zoeken. Zonder goed antwoord op die vragen is laten huilen echt een stap te vroeg....