Ik zit met een situatie die op het moment niet prettig is. Onze zoon drinkt overdag erg goed en valt daarna vrijwel meteen in slaap. Eerst slaapt hij dan meestal eventjes op mijn borst en daarna kunnen we hem vaak probleemloos in zijn wieg leggen. Hij komt overdag netjes om de 3 uur voor een voeding. De laatste nachten daarentegen zijn een drama! Het begint dan met de laatste voeding rond een uur of 12. Daarna wil hij niet gaan slapen, wij zelf hebben het idee dat hij pijn heeft, door krampjes oid. Alle tips die we op internet gelezen hebben, hebben we geprobeerd en het helpt helaas niks. Hij blijft kreunen en huilen en vragen om de borst... Soms heb ik hem wel om het uur en dan bijna een uur eraan, dus bijna constant. Als ik hem bij mij op de borst laat slapen, slaapt hij soms wel 4 uur 's nachts. Alleen krijg ik zo mijn slaap ook niet. Wat kunnen we hieraan doen? Het begint me nu wel echt op te breken. Ik hoop dat jullie ons kunnen adviseren.
Als ik het zo lees heeft jullie zoon inderdaad meer last van krampjes dan van honger. Door hem steeds weer wat te geven hou je ongewild een visiteuse cirkel in stand. Hij drinkt een beetje melk uit je borst; krijgt weer wat nieuwe krampjes en laat weer zoekgedrag zien. Want zuigen willen ze vaak als ze krampjes hebben. Probeer maar eens uit of hij bijvoorbeeld makkelijker op zijn buik in slaap valt, je kunt hem dan na een tijdje terugleggen op zijn rug. Sommige baby's vinden het heerlijk op hun buik. Misschien kun je een tijdelijk bedje maken tussen jullie kussens in (let op veiligheid) Je kunt hem dan af en toe aanraken wat hem rustig maakt. Een pink om op te zuigen of speentje werkt ook vaak goed. Probeer maar even hem niet elk uur aan te leggen. Ik zou er even 2 uur tussen laten zitten voor hij weer mag drinken aan de borst. succes linda