een half jaar na de bevalling trouwen, trouwjurk

Discussion in 'Zwangerschap' started by missiemaartje, Sep 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

Jun 6, 2011
    2,986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb een dringende vraag en ben benieuwd wat jullie vinden!

Ik ben 26 maart uitgerekend en volgend jaar september (14e) gaan wij trouwen. Wij laten dan ook onze uk dopen, dus da's wel bijzonder.

Maar even over de trouwjurk..

Ik weet niet wat ik het beste kan doen.

Kan ik het beste de jurk nu kopen en straks na de bevalling laten aanpassen? Of pas 2 maanden na de bevalling de jurk kopen, dus dat is ongeveer eind mei/begin juni.
    Maar is dat niet veel te kortaf ook ivm de bestelling van de trouwjurk? Ik neem aan dat ze hem moeten bestellen in mijn maat?

Graag jullie advies.

Groetjes, Maartje

2. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe groot je buik nu is, maar mocht die nog niet al te aanwezig zijn dan zou ik nu gaan passen en er 1 uitkiezen (als je er 1 vindt die je mooi vindt voor je buik te groot is ;)) en die dan later eventueel laten wel vermaken. Wel even informeren in hoeverre ze hem kunnen vermaken natuurlijk. ik zou er persoonlijk heel gestressed van raken als ik zo kort voor mn trouwen nog een jurk zou moeten uitzoeken. Mocht je echt niks vinden of heel snel dikker worden dan kun je altijd na de bevalling verder shoppen.
    Succes!

3. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

Sep 20, 2011
    104
    0
    0
    administratief medewerkster
    Den Ham
    Misschien is een jurk met zo'n 'aansnoer' lint aan de achterkant wat voor je, dan kun je een kilotje meer of minder wegen en past ie nog pirma :D

4. saxia

saxia Bekend lid

Dec 8, 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn net zwanger getrouwd. Toen ik mijn trouwjurk ging kijken, heb ik gewoon uitgezocht wat ik mooi vond. Bij de eerste keer passen aangegeven dat ik zwanger was en op de trouwdatum rond de 20 weken zou zijn. De jurk is toen 1 maat groter besteld. Bij het afpassen was er genoeg stof om de jurk nog wat uit te leggen voor een comfortabel gevoel. De bruidszaak hielp erg mee, heel fijn. Ze zit in Noord-Holland Noord. Klein zaakje aan huis en betaalbaar. PB me anders even voor details. Veel plezier met de bijzondere dag al duurt dat nog wel even!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou wel nu al gaan kijken naar jurken, en je dilemma voorleggen in die zaken. Er is inderdaad wel aardig wat tijd nodig om de jurk aan te passen op jouw maat, beetje afhankelijk van het type jurk (confectie, maatwerk of zelfs een uniek ontwerp). En ik denk dat je maat nu meer lijkt op je maat 6 mnd na bevalling, dan je maat 2 mnd na bevalling. Misschien zit het anders dan ik nu denk, daarom zeg ik: ga naar de bruidswinkels van jouw smaak en legt het daar voor. Ze hebben het vast vaker bij de hand gehad.

Succes en plezier ermee, je hebt in elk geval veel mooie dingen in het vooruitzicht!

Share This Page