Zere blaas als hij vol is.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloem18, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Weet niet of ik hier goed zit.
    Ik ben nu 5 weekjes zwanger en moet zoals vele vaak plassen (wat ik voor de zwangerschap ook al moest trouwens). Als mn blaas 'vol' is dan doet het "zeer", vervelend gevoel druk/steken/kramp? Zo'n pijn in je blaas als hij heel vol is en je het al lang op moet houden, dan gaat het uiteindelijk vervelend aanvoelen. Weet niet zo goed hoe ik het omschrijven moet.
    Tijdens het plassen doet het niet zeer. Werd vanochtend wakker met een hele volle blaas en na het plassen kreeg ik dus die zeurderige pijn in mn blaas.
    Herkent iemand dit? Is dit normaal tijdens vroege zwangerschap? Lijkt me sterk dat het blaasontsteking is, heb geen pijn tijdens het plassen of branderig gevoel. Heb trouwens nog nooit een blaasontsteking gehad.

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik herken het maar ben niet zwanger , ik heb dit sinds een week en half ook en heb het laten testen op blaasontsteking en dit was het (nog) niet ben dus ook benieuwd :)

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik herken het gevoel wel, alleen ik denk eigenlijk al de hele zwangerschap dat het niet mijn blaas is maar mijn baarmoeder. Ken het wel van het begin, als je blaas dan leeg is en je staat op van het toilet kan het erg trekken, ik denk dat je baarmoeder dan reageert omdat hij een beetje verplaatst.

4. Ik heb dat ook gehad, kwam hier door de zgn bandenpijn. Dus gewoon dat je baarmoeder lekker aan het groeien is..
    Misschien kan je het wel voor de zekerheid laten checken bij de HA, dan weet je iig zeker dat het geen BO is.

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier precies hetzelfde en idd geen brandelig gevoel enz maar toch een erge blaasontsteling.Voelde verder niks dat idd alleen buikpijn als ik een volle blaas had.

Maar ik had er niet langer mee door moeten lopen anders had eht doorgeslagen naar de nieren.

Uitleg vk: blaasontsteking bij zwangere vrouwen voelt heel anders aan dan normaal.Branderige gevoel enz is dan vaak niet aan de orde terwijl er wel een grote infectie zit.

Zeker je urine laten controleren!!!!
    Liever een keer teveel dan dat het je nieren inslaat.Dan ben je een stuk verder van huis en je kindje ook.

6. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Blaasontsteking merk je als zwangere meestal helemaal niets van! Dus zeker even je urine laten testen, dan kun je dat uitsluiten.
    Verder herken ik je gevoel wel. Ik heb het als ik 's nachts wakker wordt met een volle blaas. Maar bij mij is dat gevoel na het plassen meteen weer weg.
    Breng even een plasje naar je HA. Voor de zekerheid!
    Liefs,

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Oke, bedankt voor jullie reacties.
    Plasjes inleveren hier is altijd onder werktijd. Ik zal eens kijken hoe ik dat op ga lossen deze week. Wil het toch wel even voor de zekerheid na laten kijken.

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn urine was goed :)
    Het kan door de zwangerschap komen omdat er natuurlijk veel veranderd in je buik. Als het blijft, erger wordt of als ik er laag in mn rug pijn bij krijg(nieren) dan moet ik even langskomen.
    Ik ga er vanuit dat het wel over gaat:D
    Bedankt voor jullie reacties.

9. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Ik heb dit ook gehad, plus de lage rugpijn. Bij mij was het echt bandenpijn ik heb er nu af een toe een dagje nog last van.

10. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Vandaag de verloskundige gebeld voor de eerste afspraak.
    Vroeg gelijk even aan haar of het normaal is, pijn in je blaas voor en/of na het plassen. Dit was dus normaal vooral in het begin van je zwangerschap. Wel altijd in de gaten houden en evt laten testen op blaasontsteking.

Deel Deze Pagina