Hoe voelt borstvoeding geven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by debby82, Apr 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden,

ff een vreemde vraag misschien maar hoe voelt het als je je kindje borstvoeding geeft?
    Ik heb van mezelf echt mega gevoelige tepels en kan er niet eens tegen als mijn vriend ernaar kijkt bij wijzie van spreke :oops:
    Dus ik vroeg me af of iemand een goede vergelijking weet...

groetjes

Debby

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

de eerste paardagen doet het best even zeer je moet echt even wat eelt kweken zeg maar. maar daarna is het gewoon aan leggen en klaar.
    ik vind het het fijnste gevoel wat er is het is z'n intiem moment tussen moeder en kind dat neemt niemand mij af

3. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Ik vond het niet zeer doen zoals blusvrouw zegt... maar Fenne wist dan ook meteen goed te happen en dus genoeg tepel in de mond te nemen.
    Wat ik wel vond is dat in het begin je heel erg dat kleine tongetje lang je tepel voelt bewegen. Als ik daar aan denk krijg ik weer kriebels, het kietelt zo ongelooflijk! :) Maar dat is idd een kwestie van 'eelt' kweken idd want dat was snel over hoor...

En ja, hoe voelt het verder? Ik vond het zo ontspannen... zo'n warm klein lijfje heel dicht tegen je aan... veel meer in contact staan met je kindje kan haast niet dan tijdens het voeden. Dus ik zou er bij een eventueel 2de kindje weer naar uitkijken! :D

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik vind het wel heel anders of mijn man er aan zit of mijn kind drinkt. Niet te vergelijken eigenlijk.
    Bij de eerste wel veel pijn gehad (dit hoeft absoluut niet hoor) En nu met de tweede geen pijn gehad (ben wel door blijven voeden tijdens de zwangerschap mischien is dat het verschil)

Ik zou zeggen ga een borstvoedingscursus volgen bij VBN/LLL of Lk (allemaal te vinden op www.borstvoeding.nl) dan leer je goed aanleggen en dan voel je er (bijna) niets van.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Meteen goed en vertrouwd!!! Had wel een kloof en dat doet verschrikkelijk veel pijn, kwam overgigens door verkeerde begleiding zk bij bv...grrrr.. maar thuis helpt je kraamhulp je hierbij.
    Ik vondt het niet pijnlijk niet kietelen niks ik vondt het alleen maar GEWELDIG!!!!
    Het is het mooiste wat er is en hoop het nog lang te mogen doen bv en bij de tweede doe ik het weer zou het niet willen missen. Het is ook zo zielig want als ze geboren worden is hun instinct dat ze naar de borst willen en zeg je dan eigenlijk, nee mag niet! Vindt ik zo zielig, is de natuur en is zo bedoeld!!

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    had ook altijd heel gevoelige borsten maar met bv helemaal geen last van.. Alleen de eerste paar keer was wat gevoelig, maar niet pijnlijk ofzo..

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook gevoelige tepels maar bij het voeden geen last van.
    Doordat Thirza verkeerd aanhapte in het begin, had ik na de eerste keer direct kloven :(, dat deed dus wel vreselijk pijn en de toeschietreflex was bij mij nogal sterk, dat was in het begin ook niet echt een aangenaam gevoel, (maar niet pijnlijk).
    't Is niet te vergelijken met als je partner er aan zit, ;)

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    ik heb ook geen pijn gehad (gelukkig) en idd zoals Nemo ook zegt het is echt niet te vergelijken met je man die eraan zit, BV voelt heel anders.
    Ik vind het geweldig, vooral het contact met je kleintje als ie je dan aankijkt tijdens het drinken *smelt* :D

9. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik voel niet heel veel meer van het drinken zelf,krijg wel elke keer een roesje ervan,word ik lekker loom! schijnt door een hormoon te komen wat je dan aanmaakt.
    het is een mooi rustmomentje en erg gezellig

10. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ok, ik ga het maar gewoon proberen... als het niet gaat kan ik natuurlijk altijd nog stoppen. Van die beschrijving van het tongetje gingen mijn nekharen alleen wel heel erg rechtop staan.

Ik begrijp heel goed dat het het beste voor mijn kindje is en dat het heel natuurlijk is, maar op de een of andere stomme manier voelt het voor mij juist heel erg tegennatuurlijk. Ik kan daar echt niks aan doen. Maar goed, ik verwacht dat het gevoel vanzelf wel komt...

11. Alita

Alita Niet meer actief

Tuurlijk kun je daar niks aan doen!!! Nu dient ie ergens anders voor he ;)
    Sommige vrouwen vinden bv niks en andere vinden het geweldig, maakt toch ook niks uit! Vindt alleen wel dat je het eerst geprobeerd moet hebben voordat je er een oordeel over kunt vellen, niet?
    Probeer het gewoon stoppen kun je altijd nog! Het is toch echt het beste voor je kindje en waarschijnlijk vindt jij het ook geweldig!!! :D :D

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

Dec 16, 2007
    15,763
    1
    38
    Hey!
    Het is heerlijk!
    Wel de eerste week of zo is aanleggen erg gevoelig (ofwel kán gevoelig zijn) maar dat trekt echt weg hoor!
    En dan is het gewoon heerlijk genieten!!

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het gevoel is onbeschrijflijk. Je geeft in feite vloeibare liefde aan je kind. Soms is het moeilijk, en heb je geduld nodig . Maar in mijn geval ging het vanaf dag 1 zonder tegenslagen. Vaak hoor je de vervelende dingen, maar het gaat ook vaak in 1x goed, maarja soms willen mensen dat helemaal niet horen. Maar met een goede voorbereiding , zelfvertrouwen, en doorzettingsvermogen kom je een heel eind.

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In het begin heb ik veel pijn gehad (kloofjes ed.), maar ik vind dat Jingles het prachtig verwoord: je geeft vloeibare liefde aan je kindje.

Share This Page