Ik heb een vraag. ik wil na de bevalling proberen op borstvoeding te geven zo lang mogelijk is de bedoeling . maar nu wil ik heel meschien na de bevalling en verlof 2x een halve dag werken van 12 tot 6 (ben binnen 3 min. lopen weer thuis) dus zou dan in die tijd ook moeten kolven alleen waneer? als ik zorg dat ik voor 12 uur nog net de laatste voeding zou kunnen geven en om 6 uur meteen weer en in die tussen uurtjes is er gewoon afgekolfde melk die papa kan geven... maar hoe lang mag de melk in je bort blijven "zitten" zeg maar? ik ga proberen te voeden op verzoek ... hoe zou ik dit eventueel mooi kunnen combineren al zitten ze op het werk niet echt te wachten op kloven maar oke..
Het ligt tegen die tijd een beetje aan het drinkschema van je kindje. Mijn dochter drinkt nog iedere 2.5-3 uur. Ik woon ook heel dicht bij het werk, Ik voed op mijn verzoek net voordat ik ga. Dan 2x kolven waar iedere keer zo'n 2.5uur tussen zit. En dan weer op mijn verzoek voeden als ik thuis kom (maar dan wil ze meestal sowieso, ze drinkt erg slecht aan de fles). Als ik zo dicht bij het werk woonde, dan zou ik 1x kolven, na 3 uur. Maar de vraag is of je daar genoeg aan hebt, de melk die je dan kolft. Ik heb niet genoeg van het kolven op de werkdag alleen en moet nog extra kolven op vrije dagen. Heb je al geoefend van tevoren? Kolven moet je namelijk echt leren. Kijk eens alvast op borsvoeding.com of op het borstvoedingsforum.
Is het een optie om in plaats van te kolven thuis te gaan voeden? Wettelijk gezien valt dat nl ook onder je kolfrecht... Of je laat degene die oppast de baby naar je toe brengen als hij/zij honger krijgt... Als je toch zo dicht bij huis werkt zou dat mijn eerste keuze zijn. En waarschijnlijk drinkt je baby sneller als dat jij kolft... Zie deze link: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/borstvoeding-werken-nederland.html#kolfrecht Ik hoop dat je er wat aan hebt!