Pukkeltjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Prinsesje23, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Mijn kleine mannetje is nu 19 dagen oud (bijna 3 weken) en sinds een week ongeveer heeft hij erg veel last van pukkeltjes op zijn wangetjes en kinnetje. Ik heb mij laten vertellen dat dit door de voeding komt (borstvoeding) en door de hormonen uit mijn lijf?! Hij heeft er verder geen last van, ik ook niet, maar ik vraag mij toch af of dit weggaat en of er wat tegen te doen is. Zijn hele wangetjes zijn namelijk rood. Het begon met één pukkeltje en nu zijn het er veel meer... gaat dit vanzelf over?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

t kan zelf overgaan.
    Als hij niet gaat schuren met zijn hoofd over de lakens is het niets en zal het hormoon pukkels zijn. Soms helpt bethapan wel eens. Gaat hij wel schuren kan het meer zijn dat gewone pukkels. Dan is het eczeem en heeft hij een allergie.
    Mijn meisje kreeg bij 6 weken opeens vuurrode wangen die begonnen eerst ook met wat pukkels. Uiteindelijk is het bij haar eczeem geweest vanwege een allergie voor ei.

3. Prinsesje23

Even goed in de gaten houden dus! :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is normaal bij BV en meestal dus niks aan de hand. Allicht wel goed om in de gaten te houden, maar hier was het niks.. :)
    Ik heb wel gesmeerd met bepanthen en babyolie (uit badje lekker even helemaal), omdat Thirza's huidje erg droog werd toen de pukkeltjes wat wegtrokken.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier ook de pukkeltjes ongeveer een week of 4. Wij smeerden oook bepanthen als het erg droog werd.

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ook hier pukkeltjes gehad hoor, en ook ik heb me laten zeggen dat het van de voeding kwam. Het is hier ook zelf weer verdwenen.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ook hier pukkeltjes en het is alweer weg. Ik gaf ook bv.

8. Maikkie

Maikkie Lid

24 jul 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zoontje had ook veel pukkeltjes, maar die zijn ondertussen al helemaal verdwenen. We hebben er ook niks opgesmeerd ofzo.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ukkie werd na 2 weken een eigen puistenkoppie.... allemaal rode plekken met een grote witte punt erin. Hij leek wel een puber! Na een paar weken waren ze weer helemaal verdwenen, het was echt een kwestie van omgaan met mijn hormonen. Hij had er geen last van, dus ik heb er niks opgesmeerd en niet aan gezeten.

10. Prinsesje23

Hoelang bleven de pukkeltjes ongeveer? Die van mij kreeg het ongeveer bij 1,5 week. Hij is nu 3,5 week en heeft het nog steeds. Op steeds meer plekken krijgt hij het erbij... eerst wangetjes. Nu kinnetje/voorhoofd en op zijn oorlelletjes. Hij heeft er verder geen last van...

11. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi, Fenne heeft het ook sinds iets meer dan een week. Ze is morgen 11 weken....het begon idd met een enkel rood vlekje maar het zijn nu hele plakaten. Ze schuurt ook met haar hoofdje over de spuugdoek als ze op mijn schouder hangt.....men zegt warmte uitslag maar ik vraag het me af. Ik denk dat het van de aardbeien komt die ik heb gegeten en gedronken in fuit today....zou dat kunnen denken jullie??

12. Alita

Alita Niet meer actief

babyacne?

13. Bri

Bri Niet meer actief

hmmm, aangezien ze de pukkeltjes pas kreeg bij 10 weken en ze bovendien met haar hoofdje schuurt, denk ik dat dit iets anders is dan de pukkels die ze krijgen omdat ze aan je hormonen moeten wennen... Maar of het nu al een allergische reactie op jouw eten zou zijn? Heeft ze die vlekken alleen op haar gezicht of ook op andere plekken? Heeft ze koorts (of net gehad)?
    Ik zou de HA even bellen, om te overleggen en evt te laten zien...

14. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Mijn dochertje heeft dit ook een tijdje gehad, zelfs op heel der buikje, is vanzelf overgegaan en ook weer terug gekomen. Maar nu is het gelukkig helemaal weg

15. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Vandaag bij het cb geweest en daar zeggen ze nu baby acné. Niks om me zorgen over te maken....vet houden en in de gaten houden. Ze heeft geen verhoging oid gehad. Dus het zal wel goed komen!

16. Alita

Alita Niet meer actief

komt goed hoor hier ook gehad, ziet er wat minder leuk uit maar gaat ook weer weg!!! dacht al dat het acne was..

Deel Deze Pagina