Verlate eisprong?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Natasja, 19 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Mirjam en Japke,

Ik heb een vraagje over mijn eisprong. bestaat er zoiets als een uitgestelde of late eisprong?
    Ik heb altijd veel tekenen van mijn ei.. veel (echt veel hihi) eiwit achtige afscheiding en ook pijntjes in mijn liezen. ik hou nu voor de 3de maand mijn temperatuur bij omdat wij al wat langer bezig zijn.
    Nu heb ik al 3 dagen geen afscheiding meer, heb eigenlijk ook geen eisprong buikpijn meer, wel nog een beetje een zeurderige buikpijn. Nu dacht ik zelf zondag mijn eisprong gehad te hebben.. vrijdag had ik zo'n beetje het meeste afscheiding en zondag last van krampjes wat ik denk in mijn eileider.
    Nu had ik ook wat hogere temp de afgelopen dagen, dus was helemaal verbaasd dat vanmorgen mijn temp ineens heel laag was en ik ook vanmiddag donkerroze afscheiding had! zou het kunnen zijn dat ik nu pas mijn eisprong heb? (al heb ik nooit bloedverlies gehad rond mijn ei, wel soms behoorlijke buikpijn)
    of heb ik hem veel eerder gehad?

groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Natasja,

de temperatuur alleen zegt niet alles. Als je altijd zulke duidelijke tekenen van je eisprong hebt, kun je daar prima op af gaan. Ik denk ook dat je je eisprong dan al had in het weekend. Het zou kunnen dat je cyclus een keer anders is en dat je eisprong later is dan je dacht, maar ik kan daar helaas ook geen duidelijkheid over geven. Wat donkerroze afscheiding kan van de eisprong komen, maar als je dat anders nooit hebt, kan het ook zijn doordat je misschien hebt gevreeƫn, harde ontlasting hebt gehad? Of wie weet is het het een innestelingsbloeding. Dit zou aan de vroege kant zijn, maar het kan ook zijn dat je de eisprong al op vrijdag hebt gehad, en dan zou het wel weer kunnen. Sorry dat ik ook niet heel duidelijk kan zijn hierover, het blijft altijd een beetje giswerk.
    Als je niet zwanger blijkt te zijn zou je kunnen overwegen om de volgende ronde een ovulatietest te gebruiken, dan weet je weer wat meer.

Succes ermee!

Mirjam

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dank je voor je antwoord.

Ja het blijft gissen, als ik naar mijn tempkaartje kijk is vrijdag ook een optie voor eisprong..had 2 dagen er voor gevreeen en geen ontlasting gehad...daarom vind ik het zo maf! hihihi na 9 rondes ineens zomaar bloed verlies.

Ik heb 5 rondes ovulatie testen gebruikt, toen zat er nog wel eens verschil in qua datum van ovulatie. Nu was het redelijk constant. Dat we hebben al geprobeerd

Vanmorgen schoot mijn temp van 36,3 naar 36,8 , wel een groot verschil zeg.. dat heb ik ook niet eerder gehad.

Zit ik goed met te denken dat innesteling zo'n 5 tot 10 dagen na de eisprong gebeurd?

groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Natasja,

dat klopt, de innesteling is meestal 5-10 dagen na de bevruchting. Ik hoop voor je dat je zwanger bent!

Mirjam

Deel Deze Pagina