weet het even niet,kunnen jullie me advies geven?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Maria0, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Hallo dames..

Ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen of ergens anders
    zoals jullie mischien wel weten heb ik een zoontje van 22maand 10janari word die 2jaar

ik ben niet meer bij de vader van mij zoontje,toen ik 8maanden zwanger was van mij zoontje,wou de vader van mijn zoontje al bij me weg omdat hij het allemaal niet aankon,gelukkig heb ik hem toen met me ouders kunnen ompraten en is hij gebleven(liefde maakt blind ;) ),maar toen me zoontje 6weken was is die vreemd gegaan en heb ik hem persoonlijk de deur gewezen..
    nu heb ik sinds 11mnd een nieuwe vriend die ik al sinds mijn 14e ken we zijn heel gelukkig en verwachten een kindje rond 26-07-2008..

de vader van mij zoontje,heeft zijn zoontje nu al sinds 14mei 2007 al niet meer opgehaald,omdat hij zijn vriendin belangrijker vind dan zijn eigen zoon maargoed..

Maar nu komt het ben ik verplicht om het tegen me zoontje ze vader tevertellen dat ik inverwachting ben?

en hoe denken jullie over mij beslissen,ik ben vanplan om onze toekomste kindje direckt op mijn eigen naam tezetten(Achternaam)
    omdat ik veel mee heb gemaakt en toch nog wel een beetje bang ik vertrouw me vriend wel maar denk dat ik me er wel wat beter bij zou voelen
    hoe denken hier over?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

allereerst wil ik je natuurlijk van harte feliciteren met je nieuwe zwangerschap, persoonlijk zeg ik nee je bent je ex helemaal niets verplicht waarom het is niet zijn kindje, nog ben jij fout geweest hij is vreemd gegaan en hij kijkt niet eens om naar zijn eigen kind laat hem maar lekker in zijn eigen sop gaarkoken

over de achternaam van je kindje kan ik heel kort zijn als je niet wilt dat je kindje je nieuwe vriend zijn achternaam krijgt dan moet je gewoon geen toestemming geven, of als je wel wilt dat hij het kindje erkend maar alsnog jou achternaam krijgt kan dat ook hoef je alleen aan te geven bij de gemeente op de dag dat je je kindje aangeeft word gevraagd of het kindje erkend word en welke achternaam het kindje krijgt

mocht je in de toekomst er anders over denken kan je nieuwe vriend zowel zijn kindje als jou eerste kindje erkennen als hij dat wilt en zelfs de achternamen kunnen dan nog veranderd worden ik zou je nieuwe vriend gewoon uitleggen waarom jij dat wilt en waarom het belangrijk voor je is en als hij echt van je houd zal hij daar begrip voor hebben

ook nog even een tip kijk eens goed naar je nieuwe vriend hoe hij met je kindje omgaat die je al heb nu heb je die unieke kans om te kijken wat voor vader hij zou zijn en maak niet de fout hem te laten boeten voor de fouten die je ex heeft gemaakt

nou lang verhaal maar wil je heel veel sterkte liefde en toewijding van je nieuwe vriend toewensen voor zowel jou als je zoontje

groejtes nathalie ;)

3. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    nathalie harstikke bedankt voor je antwoord

ik zat er echt een beetje mee wat ik moest
    maar je hebt groot gelijk ik ben hem ook helemaal niks meer verplicht
    hij heeft zijn zoon al zo lang niet opgehaald hij belt niet zijn ouders bellen niet
    niet normaal,en vooral nu ga je er
    aan denken omdat je weer zwanger bent en mijn hormonen beginnen goed tewerken :oops:
    Mijn nieuwe vriend is zo lief
    voor mijn zoontje hij beschouwt het gewoon als zijn eigen zoon en doet veel met mijn zoontje
    Dit soort dingen ben ik niet gewent haha
    maar toch blijft de angst wel een beetje
    maar denk dat het wel normaal is
    ik weet heel goed dat ik verder met me leven moet met staks 2kinderen en een lieve vriend

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi maria

ik herken je gevoel ook ik moest echt wennen aan een lieve partner die ook nog gek was op mijn dochter (nu de oudste) maar je zult zien dat het vertrouwen met de tijd zal groeien niemand kan van jou verwachten dat je gelijk je hart en ziel opensteld helemaal niet na alles wat jou en je zoontje is aangedaan tuurlijk is het logisch dat je hem en jezelf wilt beschermen tegen de pijn

nogmaals neem er gewoon lekker de tijd voor en je zult zien dat je vertrouwen zal groeien en je zelfs later nog kunt lachen om je eigen onzekerheid nu

groetjes nathalie ;)

Deel Deze Pagina