Hallo Allemaal, ben moeder van 2 kinderen (10) en (9) ik ben nieuw hier en eigenlijk nooit ged8 dat ik hier iets zou plaatsen omdat ik me helemaal niet heb bezig gehouden met zwanger worden, maar ik had mijn ei veel te vroeg gehad vorige maand, heb een onregelmatige cyclus, de langste is 33 dagen en de kortste 29. Ik ben al 7 jaar niet aan de pil dus aan het ontpillen ben ik niet maar ik voel me wel heel anders sinds jaren, mijn gevoel zegt dat ik zwanger ben, vorige maand 13 juni me eisprong gehad die normaal op de 17e of 18e van de maand valt (die voel ik namelijk al jaren) 3dagen daarna 17 juni t/m 29 juni steekjes en veel witte afscheiding/vocht (normaal na me ei korrelig en plakkerig) de laatste steekjes deden echt veel pijn op 29 juni en de volgende dag op 30 juni had ik bloedverlies maar geen menstruatie, dit was bloed wat niet muffig rook, het rook helemaal niet en het was helderrood en duurde 3dagen en was opvallend minder en er zaten 2 kleine stolsels (had me nichtje ook veel stolsels en gewoon zwanger) (normaal ben ik 5 dagen ongesteld met stolsels) na de bloeding was mijn afscheiding wit en waterig net melk (normaal dik en plakkerig) steekjes in me tepels, pijnscheuten, gezwollen borsten en verkleurde tepels, de test was negatief en had inmiddels al begrepen dat als je bruin/bloed verlies hebt je pas na 14 dagen kan testen verder heb ik pijn aan de 8erkant van me hoofd, steekjes in me schede en ik ben verschrikkelijk moe, en vanaf gister (24 juli) zichtbare aders op mijn borsten en tepels, verder heb ik deze maand geen eisprong gehad en is mijn afscheiding roomwit creme/nat nou dit zijn mijn kwaaltjes volgende week ga ik bloedprikken en ben dus heel erg benieuwd, nog heel even w8en dus (advies van me huisarts was 3weken geleden, w8 maar rustig af tot je nod)
HOI MEIDEN HET IS GELUKT BEN 5 WEEKJES ZWANGER ik hoop voor iedereen dat het snel mag gebeuren ik heb 8 augustus de eerste echo ben zo benieuwd groetjes
Gefeliciteerd! Maar als vandaag je NOD is,kun je toch niet al 5 weken ver zijn of zit ik zo verkeerd?
hoi bedanktin elk geval ik heb vanochtend gebeld en de gynecoloog vertelde dat je moet uitgaan van de eerste dag van mijn laatste menstruatie en die was 21 juni we hebben samen even alles berekend en ze zei dat mijn uitgerekenden datum 27 maart zou kunnen zijn 8 augustus is dan vervolgens de 7 weken echo dus als we daar vanuit gaan kom je uit op 5 weken het is zelfs voor mij verwarrend omdat bij mij natuurlijk alles met medicatie en hormonen geregeld is ik ga ervan uit dat ze het goed heeft maar de echo zal het uitwijzen de 8e van augustus ik geloof het zelf nog steeds niet helemaal . . . groetjes
Vreemde berekening van de gyn. Ik ben zelf zwanger via IVF (cryo) en bij mij werd toch echt gerekend vanaf de eisprong, dus 2 dagen na de pregnyl.
Even gauw berekening aan de hand van je pregnyl, die heb je de 12e gezet zeg je in een ander topic. 12+2=14, 14-07 zou dus je eisprong zijn geweest. Dat zou betekenen dat je vandaag 12 dpo bent, is dus 3 weken en 4 dagen zwanger, uitgerekende datum zou dan zijn 07-04-2014.
hoi jane ik zeg het je het is voor mij ook allemaal nieuw en ga uit van wat er gezegd word . . . als je alsmaar tegenslag hebt dan ben je er ook niet mee bezig althans ik niet want ik had deze poging ook al weer verdoemd als ik uitga van wat jij dan zegt dan is het vanaf 14 juli 2 dagen na de eisprong dus dan nu 12 daagjes vind ik ook goed hoor deze medicijnen waren voor mij de laatste strohalm dus ik ben gewoon heel erg blij 8 augustus zal uitwijzen hoe en wat als het natuurlijk goed blijft gaan want pril is het zeker groetjes
hoi jane ik denk ook wel dat dat beter uitkomt hoor zoals jij het uitrekent klinkt het logischer ook thanxs we wachten de echo af . . . .ben erg benieuwd groetjes
En 8-8 al een echo, leuk, toevallig heb ik de 8e ook weer een echo. Je kan in mijn album kijken, ik heb daar een aantal foto's staan waarvan de eerste geloof ik met 5+5 was.
HCG tussen de tot de 100 is niet gelijk bewijzend voor een zwangerschap. Boven de 100 tot 1000 duidt op een vroege zwangerschap. 1000 tot 200.000 duidt op 4-12 weken zwangerschap. Hcg van 17 kan dus ook duiden op de plek waar je zit in je cyclus.
@Eva: na mijn tp, toen ik met 4 weken geprikt werd had ik een HCG van 50 wat als zeer positief was. Als je met 4 weken al op 1000 zit is dat wel bizar hoog namelijk @TS: Gefeliciteerd meis Ik duim voor een pracht zwangerschap voor je!
Dat is onzin: Een vrouw die niet zwanger is minder dan 5 Zwangerschap in weken Hoeveelheid IU/L 3 weken zwanger 0 - 5 4 weken zwanger 3 - 426 5 weken zwanger 18 - 7.340 6 weken zwanger 1.080 - 56.500 7 weken zwanger 7.650 - 115.000 8 weken zwanger 15.300 - 229.000 9 weken 25.700 - 150.000 10 weken 50.000 - 288.000 12-15 weken 13.300 - 255.000 16 - 24 weken 4.060 - 65.400 25 weken - 40 weken 3.640 - 117.000
Eva Jouw verhaal klopt niet. HCG heeft niks met een bepaald moment in je cyclus te maken. Het is alleen aanwezig als er sprake is van een (beginnende) zwangerschap. In je bloed is het een week na de eisprong te zien, als er iets gaande is. In de urine pas als je rond de testdatum zit. HCG kan dus alleen aanwezig zijn na je eisprong, nooit ervoor, en alleen als sprake van een zwangerschap is. Als je op 4 weken zwangerschap zit, dus rond je NOD, zit je over het algemeen nog lang niet op een HCG-waarde van 1000. Ons ziekenhuis beschouwt een HCG-waarde van minimaal 50 op je NOD als een doorgaande zwangerschap. Zit je daar beneden, dan heb je een grote kans op een vroege miskraam. Een HCG-waarde van 0-5 betekent dat je niet zwanger bent. Hier zat ik met de eerste zwangerschap op een waarde van 150 met ruim 4 weken. En met de tweede zwangerschap op 400 met dezelfde zwangerschapsduur. De eerste zwangerschap heeft een prachtige dochter opgeleverd. De tweede zwangerschap is helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Dus de hoogte van de waarde zegt ook niet altijd wat. HCG hoort om de dag te verdubbelen. Deesje Gefeliciteerd, ik hoop dat alles goed blijft gaan!