Hallo dames, Ik ben 7.5 week zwanger en ik kan de lucht van het avondeten niet verdragen, word er kotsmisselijk van... ik krijg met pijn en moeite een paar hapjes weg.. Mag ik hierdoor overdag wat meer eten?? Brood etc gaat aardig goed en het zorgt ervoor dat ik overdag niet zo heel misselijk ben. Ik eet nu 4 sneetjes (hiervoor ook altijd gedaan) en om 10.00 en 15.00 1 stuk fruit. Ik merk wel dat ik ssneller een honger gevoel heb...daar wil ik niet al te veel aan toegeven..al is dat lastig... Mag ik dus overdag meer eten ondat ik savonds niet zoveel kan eten?? Bedankt alvast
Ik heb er ook last van. Ik weet niet wat het is maar als ik al aan avondeten denk. Bah. Ik probeer idd overdag wat meer fruit te eten oid. en 's avonds vaak ook brood of rijst dat gaat soms nog wel.
Ik had hier ook last van. Overdag at ik meer, had ook meer honger maar propte me niet vol. Ik moest ook wel eten om het misselijk gevoel tegen te gaan. Avond eten vond ik ook verschrikkelijk. Vooral dingen met kleine stukjes erin zoals macaroni met zo'n zak groente erdoor. Bah! Nog steeds heb wel dat ik dat vies vind. Het extra honger gevoel komt ook omdat je lichaam meer verbrand nu je kindje enorm hard groeit. De 1e 12 weken wordt alles gemaakt in en op je kindje en dat kost energie. Zolang je gezond eet wanneer je eet lijkt het mij geen probleem. Extra stuk fruit of een boterham kan dan echt geen kwaad
Ook ik heb echt moeite met avondeten koken en eten. Ik eet veel sla en koude pasta salade heel basic omdat ik toch wat wil eten en een bakje yoghurt met fruit. Overdag verdeel ik me eten beter, ik at bij het ontbijt 1 boterham en tussen de middag 3. Nu verdeel ik het, en eet de 2 boterhammer verdeeld ver de ochtend en tussen de middag nog 2, nog 2 stuks fruit in de middag en een koekje (biscuitje) als ik nog trek heb tussendoor. Grote porties eten gaat namelijk ook echt niet dan word ik misselijk. Overdag heb ik het nu onder controle en 's avonds gaat het nu ook goed sinds 3 dagen hou ik me eten binnen! Gewoon een beetje proberen meid! Zolang je gezond eet is meer eten echt geen probleem.
Dat ik me er "druk" om maak is omdat ik ten eerste niet helemaal dicht eil groeien, in mijn omgeving zeggen ze steeds "blijf eten wat je hiervoor ook deed anders groei je dicht" ... nou, overdag kan ik wel 100 broodjes eten (dat doe ik natuurlijk niet, max 6) en ten tweede vind ik eigenlijk dat ik wel iets van groente moet eten maar baal ervan dat dat(bijna) niet lukt... Extra fruit eten lukt ook niet, ik eet het 2x per dag omdat het moet maar het komt me de neus uit... Dat is best schokkend als je altijd gezond hebt gegeten en heel erg op je gewicht let