Een heeeele lange vliegreis met dreumes van 1,5 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Emmamick, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    onze kinderarts zei ons toen zetpil erin.... daar worden ze slaperig van. moet zeggen dat ik er zelf neit zo voor was maar op de trugweg hier wel gedaan omdat ze echt niet te genieten was en het werkte hoor. ze heeft heerlijk over ons en onze medepasagier gelegen haha. gelukkig was dit een allesbegrijpende homo en die vond het geen punt.

verder zou je miss iets hebben aan een tvtje bij veel maatschapijen kun je die huren we ver van te voren aangefen. dat is dan miss weer een paar uur minder. en laten lopen af en toe. ze kann jah toch nergens heen.

op vluht van curacau renden de kidso ok heen en weer is nou eenmaal lang voor die kleintjes en dan zijn ze meer draagbaar voor de medepasagiers dan dat je ze onder dwang al schreeuwend vast houd

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    :$ Nou dat is een lekker advies zeg!

Ontopic: ik zou het zeker doen, gezien je reden en de duur van de vakantie. Zorg voor afleiding, kleine cadeautjes, stickertjes, boekjes, vouwpapiertjes, potloodjes, muziek enz. maar ook wat lekker dingen zoals smarties, lollies enz. Een dagje wat meer snoepen is echt geen ramp als je daardoor een redelijk aangename reis hebt vind ik.
    Geniet ervan!

4. Wij zitten op dit moment in Florida en hebben een vlucht van 10 uur gehad. Tijdens de reis heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik blij was dat we niet naar Australië gingen ;). Mijn kids hebben maar 30 min geslapen en waren totaal bijna 21 uur wakker! Ze waren heel lief hoor maar toch is het lastig om ze bezig te houden.
    Opzich is het echt te doen. Genoeg afleiding en wat rond laten lopen. Vooral omdat je zo lang gaat zou ik het gewoon doen!

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Geen ervaring met zulke lange vluchten, wel met 4,5 uur met een peuter van bijna 2. Het is mij heel erg meegevallen. Wel heb ik ze al een aantal dagen vantevoren van die pilletjes van VSM (Kindival oid) gegeven. Dat helpt bij onrustig gedrag en werkt bij mijn kinderen erg goed. Ook had ik reisziekte-tabletjes meegenomen als tip van mijn collega die met zijn 2 kleintjes al een aantal keer naar Azie is gevlogen. Ten eerste om echt reisziekte te voorkomen, met bijkomend voordeel dat ze versuffend werken. Ik heb echt totaal geen kind aan ze gehad. Jongste sliep heen en terug een paar uur, oudste van 4 zat slaperig naar een DVD-tje te kijken. Op de terugweg was jongste ziek, die heb ik toen geen reisziektetablet, maar wel een zetpil gegeven en daar sliep hij ook goed op. Bovendien had hij behoorlijk hoge koorts, dus zetpil was ook echt nodig.
    Als het te betalen is, zou ik wel een extra stoel boeken, de beenruimte is al zo krap en dan heb je net wat meer plek, kan ze bv ook op de grond spelen als ze het zitten zat is.

6. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

1 aug 2008
    452
    0
    0
    Wij hebben ook twee keer een lange vlucht met onze dochter gedaan (1 keer toen ze net 1 was en 1 keer vlak voordat ze 2 was). Eerste keer zonder eigen stoel, nou dat dus nooit meer, er was terug geen stoel over in het vliegtuig en oooooh wat duurde die vlucht lang! De tweede vakantie dus wel een stoel voor haar geboekt (12 + 3 uur vliegen). De eerste 12 uur heeft ze 3 kwartier geslapen, zo'n vlucht duurt dan erg lang! Daarna overstap en nog 3 uur vliegen en die drie uur heeft ze lekker geslapen. In het vliegtuig dachten we wel, hoe houden we dit vol? Nog geen aandacht voor de filmpjes etc. dus alleen maar te vermaken met kleuren, eten, speeltjes, gek doen. Wij hadden helaas maar 3 stoelen en haar autostoel mee, dus erg weinig ruimte voor haar. Ik zou op tijd reserveren en zorgen dat je de stoelen reserveert waar ze ook die bedjes op kunnen hangen. Dan kunnen ze veel makkelijker bij je voeten spelen. De vluchten duurden natuurlijk wel lang, maar wij hebben er totaal geen spijt van gehad. Super vakanties gehad, als je het vliegtuig uitstapt ben je het al vergeten! Op de terugweg heeft ze de eerste vlucht bijna niet geslapen, maar de tweede vlucht van 12 uur heeft ze 8,5 uur geslapen (in haar autostoel). We hadden toen ook nog 3 uur vertraging en gingen pas iets van half 3 snachts de lucht in (nadat we al 4 uur (in totaal dus 7,5 uur) overstaptijd hadden gehad, dus tja, toen was ze wel moe ;) Maar ze kunnen dus wel laaaaang wakker blijven, hou daar maar rekening mee! Er waren meer kindjes in het vliegtuig en veel waren er wakker. Zorg voor leuke cadeautjes, eten, kan ook hartige dingen zijn die ze lekker vindt, veel zoetigheid is ook niet echt optimaal als je aan het reizen bent (misselijk). Wij vonden het heel fijn dat we haar autostoel bij ons hadden, ze had anders echt niet geslapen denk ik. In de autostoel kan ze toch een beetje haar 'rust' vinden omdat ze niet zoveel bewegingsvrijheid heeft. Overigens is onze dochter echt totaal geen autorijder... 1 uur binnen nederland is echt al te lang, maar het vliegtuig ging eigenlijk best goed! Ik zou echt graag naar Australie gaan! Helaas denkt mijn vriend daar anders over... Hij wil volgend jaar liever naar Frankrijk of Italie ;) :( We hebben trouwens 2 keer een rondreis gedaan en dat ging hardstikke goed, niet te lange afstanden (zeker als ze wat ouder zijn) dan blijft het leuk...

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hey wat leuk, waar zitten jullie in Florida? WIj vertrekken 31 okt! VInd het best spannend, 10 u! Ook voor mezelf:) we zijn vorig jaar wel naar canada geweest, dat was ong 7uur vliegen en ging redelijk. Mn dochter had heel kort geslapen en we hadden de dvd speler meegenomen, kon ze lekker Bumba kijken. Dat is wel een aanrader!

Deel Deze Pagina