Vreemd... Wie heeft dit ook gehad?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lvdm, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdm

lvdm Niet meer actief

Hallo,

Ik ben nu ongeveer 8 weken zwanger. Gisteren vond ik het leuk om nog eens een testje te doen. Tot mijn verbazing viel die test heel licht uit. Een uurtje later heb ik er nog 1 gedaan en die was weer donkerder en nog een uurtje later weer 1 gedaan en die was nog weer iets donkerder.
    Vanmorgen nog 1 met ochtendurine gedaan en die was weer veel lichter :confused: Hoe kan dat nou? Ochtendurine bevat toch het meeste HCG? Waarom zijn die van mij van gistermiddag dan donkerder? Ik vind het nogal vreemd allemaal :(

Hieronder kun je de foto bekijken, het gaat om de laatste foto; bovenste 3 zijn van gistermiddag, onderste is van vanmorgen.

http://www.mijnalbum.nl/Album=3RQILVX4

2. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    het kan zijn dat je urine wat troebel was toen je die test deed
    ik zou me er niet zo druk over maken hoor ik lees dat het heel veel gebeurd

liefs ancie

3. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Hallo Lvdm, ik heb precies hetzelfde als jouw. I.v.m. eerder miskramen heb ik gewoon de drang om steeds tot de echo te blijven testen. Nu vielen de testen opeens minder vel uit tegenover de eerdere gedane testen die ik eveneens sóchtends had gedaan en heb ze ook wel overdag gedaan en die verschilden ook steeds, vrijdag weer een echo ben maar even gestopt met het testen word er niet bepaald rustiger van.

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat had ik ook rond 9 weken, ben toen naar de ha gegaan, en die zei dat het normaal was, omdat je pieken en dalen en in je hgc hebt.
    Hij heeft wel een bloedtestje gedaan om me gerust te stellen. ;)

5. lvdm

lvdm Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Ik was eerst bang dat het een slecht teken was toen die eerste test licht uitviel. Maar omdat ik 's middags wel gewoon vet positieve testen heb gehad en vanmorgen dan weer een lichte, denk ik ook dat het gewoon komt omdat het HCG fluctueert op een dag. Als mijn HCG echt aan het dalen zou zijn omdat het fout zou lopen dan had ik nooit gistermiddag 2 dikke strepen gehad, lijkt me. Maar je schrikt er toch van!

6. Zwangervanbrusj

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Dat is een ding wat zeker is, bij mijn miskramen was ik allang overtijd en bleef het streepje heel licht maar nam hij ook alleen maar af naarmate ik weer teste.

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik heb ook toen ik 8 weken zwanger was een test gedaan, omdat ik het niet kon geloven, dat ik echt zwanger was. Test was opeens lich pos. Terwijl me andere testen dik pos waren. Zelfde merk trouwens..Maar kijk ben nog steeds zwanger en had gister me 20 weken echo.. Kindje zag er gezond uit.

Liefs Jeanney

8. Zwangervanbrusj

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Idd. wel fijn zulke berichten je blijft er toch maar mee rondlopen.

9. Niet meer actief

het is vrij normaal hoor ,je hcg zal naarmate je verder bent in de zwangerschap niet meer gaan stijgen.

het kan ook trouwens aan de testjes liggen ,ik heb idem gehad met ovulatietesten ,de ene gaf licht een streepje de andere keer een donkere lijn en ga zomaar door.

leuk zo'n mooie testen te zien btw :D

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb dat ook gehad met de kruidvattesten.

Mijn ervaring is dat ze heel vroeg positief testen, maar dat ze niet echt heel erg donker worden.

Heb zelf meer dan 3 weken na de eerste positieve test weer getest en het streepje was amper donkerder geworden...

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
  12. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik heb mij laten vertellen door de gyn. in het ziekenhuis dat het geen nut heeft om tijdens je zwangerschap te blijven testen om op deze manier erachter te komen of alles goed gaat met je kindje, bij mij was namelijk het vruchtje al dood met 7 weken en kwam hier pas met 11,4 weken achter, tot die tijd steeds hetzelfde getest dus gewoon je echo afwachten....!

Liefs Nelleke

13. lvdm

lvdm Niet meer actief

Het betekent inderdaad niks, want we hebben net de eerste echo gehad en het hartje horen kloppen! Alles zag er prachtig uit volgens de gynaecoloog.

Deel Deze Pagina