Een heftig eerste bezoek aan de gynaecoloog...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door juf21, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wowww,kippenvel!
    Kan me voorstellen dat dit als een BOM inslaat,maar wat fijn dat jullie meteen geholpen worden!!
    Heel veel succes,hopelijk dit jaar nog zwanger;)

2. LWRW

LWRW Lid

15 aug 2013
    32
    0
    0
    Zuid Holland
    Ga altijd op je gevoel af! Als je alles wilt laten bezinken, even rustig nadenken dan moet je dat doen!

En ik zou je echt adviseren een andere gynaecoloog te vragen. Ik werk zelf in een ziekenhuis en dit mag je altijd aangeven! De medewerkers vinden dit niet raar ofzo. Als je echt een traject ingaat zie je je gyn regelmatig, moet je soms om de dag voor een echo, dan wil je je echt op je gemak voelen!

Heel veel sterkte en natuurlijk succes!

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik denk niet dat de huisarts jullie wilde sparen vanwege jullie vakantie ik denk echt dat er iets niet klopte met de uitslag of zo, en dat de huisarts de getallen niet goed kent of zo. Het beroep is ook te breed en de gyn heeft er denk ik ne iets meer verstand van. Je kan hoogstens nog eens terug bellen naar de huisart en vragen hoe het kan dat het zkh de uitslag zeer negatief vind terwijl de huisarts jou gerust stelde.

En idd, zaad blijft altijd een moment opname, misschien zijn de zwemmers de volgende keer weer veel beter. Stress kan veel doen hoor.

Wat vervelend met die zorgverzekering, ik weet niet precies hoeveel jullie nu al verbruikt hebben van het eigen risico. maar dat is een afweging die jullie zelf moeten maken. Denk er maar goed over na idd zodat jullie er allebei klaar voor zijn.

4. Naimaa

Naimaa Actief lid

7 aug 2013
    216
    144
    43
    Cursus communicatie aanbevelen voor sommige artsen die hebben het echt harte nodig pffff zo vaak meegemaakt. Meid laat alles op je afkomen en laat je niet wat wijs maken alsje ergens geen goed gevoel over hebt bel me je verzekering die wellicht je andere ziekenhuis of arts kunnen voorstellen.

5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Juf, wij hadden vandaag ook een hele aparte gyn waarbij we ons niet echt prettig voelden. Mag ik vragen uit welk deel van het land je komt?

Ze was bot, chaotisch en daardoor niet echt duidelijk. En ze ging er inderdaad meteen vanuit dat wij ook ivf o.i.d. willen. Zo raar. Hallo? Eerst even wat tijd/uitleg/duidelijkheid graag! Ze was vast haar ritalin vergeten zei mijn man toen we wegliepen, haha! En ook gelijk zo van: het zaad van de meeste mannen hier is slecht... ik dacht echt dat ik ooit geleerd heb om niet van tevoren al dat soort dingen te zeggen. Waar blijft de optie dan dat toch alles oke is of dat het aan mij kan liggen?
    Geluk bij een ongeluk moeten wij nog zeker twee tot vier maanden wachten ivm mijn mans gezondheid voordat we echt die keuze kunnen maken. En we zijn ook pas een half jaar bezig, dus vooralsnog is er nog voldoende hoop dat het toch natuurlijk gaat lukken.

Ik zou ook voor een andere gyn gaan... in elk geval heel veel sterkte en succes gewenst. En neem jullie tijd! Onthou dat het een momentopname is.

6. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pff. Nou weet je, je zegt je stappen voor de komende maanden eigenlijk zelf al. Waarschijnlijk dus eerst wachten tot 2014 (en dan je eigen risico gewoon op normaal niveau hebben en wellicht wat aanvullende verzekeringen nemen) en in de tussentijd kijken of je op een natuurlijk manier iets aan het zaad van je vriend kunt doen? Er is echt best veel informatie te vinden over het opkrikken van de zaadkwaliteit, ook hier op het forum. Ga op zoek en probeer het, zou ik zeggen.

7. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Meiden, heel erg bedankt voor alle lieve reacties, het meedenken en de tips!
    Fijn om te horen dat een tweede zaadonderzoek anders uit zou kunnen vallen.

Mijn vriend heeft de zorgverzekering nog eens uitgezocht, en blijkbaar gaat ons eigen risico tot 500 ipv 800. Ik heb daar al meer dan de helft van verbruikt, dus dat laatste stukje maakt dan ook niet meer uit.

We zitten te denken om misschien naar Dusseldorf te gaan. Het is voor ons 2 uur rijden, en het dichtsbijzijnde Nederlandse IVF ziekenhuis is 1 uur rijden. Ik heb een heel goed gevoel bij Dusseldorf, omdat ze daar de procedure heel anders aanpakken.
    Dit is allemaal nog niet zeker hoor, maar we gaan er de komende maanden wel over nadenken.

Als we inderdaad naar Dusseldorf zouden gaan, betekent dat wel dat we moeten overstappen van zorgverzekeraar.

Vandaar dat we op dit moment er over denken om wel mijn cyclus te gaan volgen de komende maand, en mijn vriends zaad nogmaals te laten onderzoeken.
    Het is wel prettig als we écht uitsluitsel hebben over hoe het er voor staat. Het is tenslotte bij mij ook nog even afwachten.
    En dan weten we in ieder geval zeker of het inderdaad IVF/ICSI zal worden, en kunnen we dan nog in alle rust nadenken of we dit in Nederland of Duitsland willen doen.

Het kan maar zo zijn dat we er volgende week wel weer anders over denken, haha. Ik merk dat het een beetje per dag verschilt. We gaan in ieder geval goed naar ons gevoel luisteren, en dan kijken we wel wanneer en waar we gaan beginnen.

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ha Juf, dat is dan weer een kleine meevaller, dat eigen risico, als ik het zo mag noemen. Wij kregen laatst ook de rekening en is het op. Nu kan ik zo vaak gaan en medicijnen bestellen als dat nodig is :)
    Ik weet niet waar jullie precies wonen, maar Genk en Gent in Belgie staan beide ook goed aangeschreven voor IVF.

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Vreemd. Je kunt toch niet van 1 bepaling dit soort dingen zeggen! Manlief zijn eerste onderzoek was ook niet goed en het tweede was perfect.
    Inmiddels zijn we 5 jaar en 2 kinderen verder en hopen we op een derde!

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Altijd al gezegd dat artsen sociaal vaardigheidstraining moeten krijgen... Serieus zo kun je toch geen gesprek beginnen.
    Dat is nogal schrikken, want nee dat zie je niet aankomen in een eerste gesprek. Zou volgende keer toch eens navraag doen waarom hij dat op die manier deed.
    Verder heel veel sterkte, hoop dat zaad volgende keer beter is zodat kansen met ivf alleen maar groter worden.

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey, ik heb net ook even al jullie berichtjes gelezen. Ook van mijn kant uit: meer tact vanuit je gynaecoloog had wel gemogen....

Wij zijn ook bijna een jaar bezig en in juni is bij mij pcos geconstateerd. Daar hoort ook een semenonderzoek bij en bij mijn vriend was dit ook niet goed, al kregen we geen uitleg over wat er dan niet goed was, weet alleen nog dat ik ergens 2,2 miljoen heb zien staan, zegt jullie dit iets?
    In ieder geval, hij heeft vorige week weer opnieuw zijn potje ingeleverd, er moest nl. 8 weken tussen zitten. En dan ook naar de uroloog, moet jouw vriend daar niet ook heen?
    Ik mis ook vanuit alle kanten de informatie, erg herkenbaar dus.

Als wij verder moeten in het traject zou dusseldorf voor ons ook een optie kunnen zijn, of een uur naar dusseldorf, of een uur in nederland rijden, dus dat maakt niks uit...

Succes meid, ik herken de huilbuilen ed. Gewoon af en toe jezelf eens goed verwennen!!

12. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Nou meiden, inmiddels is het een week geleden dat we dit fijne bezoek hadden. Ik heb veel gehad aan jullie lieve reacties!

De afgelopen week is een beetje wisselend verlopen: soms een huilbui, soms gaat het een hele dag goed.

Ik las op internet het ICSI verhaal van iemand, en zij schreeft: 'je ademt ICSI, je staat er mee op en gaat er mee naar bed'.
    Dat heb ik nu al. Elke dag moet ik er aan denken.

Vandaag heeft mij heel goed gedaan. Ik heb mijn ziekenhuis opgebeld en de afspraken voor de komende maand allemaal afgezegd. Wij hebben besloten om pas begin december een afspraak te maken bij de gynaecoloog, om dan de uitslag van het tweede semenonderzoek en mijn cyclus te bespreken, die we ook vlak daarvoor pas gaan doen. Even twee maanden rust.
    Verder heb ik in het ziekenhuis aangegeven dat ik graag een vrouwelijke gynaecoloog wil, die niet alleen zakelijk is, maar ook begrip kan hebben voor ons gevoel. Ik krijg nu een gynaecoloog die volgens de assistente supergoed kan luisteren en heel menselijk is. FIJN! Dat geeft mij heel veel lucht!
    Op internet lees ik veel positieve reacties over deze gynaecoloog, en ik lees inderdaad veel dat zij zo goed kan luisteren en niet alleen maar arts is, maar ook vrouw en moeder. Zelfs van haar foto word ik al blij! (Ze ziet er uit als een vrolijke, vriendelijke, jonge vrouw.) ;)

Verder heb ik net naar Dusseldorf gebeld voor alvast een intakegesprek. Eind januari kunnen we er naartoe. Ik kreeg zo'n vrolijke, grappige vrouw aan de lijn, dat ik zowaar zin heb om naar Dusseldorf te gaan, haha! :D

Dus... ik denk dat wij gewoon pech hebben gehad met de zakelijke gevoelloze gynaecoloog. Maar het idee dat ik er niet weer heen hoef is voor mij een opluchting.
    Nu ik fijne artsen / ziekenhuizen krijg, zie ik niet tegen het traject op. Nu eerst nog even twee maanden rust, en dan vol goede moed er tegenaan!

13. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wat een beslissingen hebben jullie al moeten nemen zeg!

Ik ben misschien heel tegendraads maar ik vind dat de huisarts geen uitspraken had mogen doen. Maar ik vind een eerlijke arts wel heel erg prettig. De eerste ontmoeting met mijn gynaecoloog 7 jaar geleden vond ik in eerste instantie ook erg 'hard' maar achteraf ben ik heel blij met hem, want ik heb wel iedere keer het gevoel dat hij eerlijk is en je niet aan het lijntje houdt.

Ik hoop dat jullie een fijne begeleiding krijgen en heel snel een wondertje mogen verwelkomen!

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey Juf, wat knap van je allemaal!
    Goed dat je voor jezelf beslist hebt even rust in te lassen. (persoonlijk zou ik dat niet kunnen, naja als ik terug tel is het nu ook al weer bijna 2 maanden tussen de afspraken dus valt mee)

Zit er zo'n lange wachttijd op Dusseldorf trouwens of is dat bewust eind januari?

In ieder geval fijn dat je weer wat opgelucht bent nu en straks vol goede moed er tegen aan!

15. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Goedzo, heel veel succes alvast!

Deel Deze Pagina