Zwangerschapseczeem

Discussion in 'Gezondheid' started by Blossom82, Jun 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Hoi Dames,

Ik heb sinds twee weken een soort eczeem tussen mijn tenen het jeukt en is geirriteerd/rood. Het is begonnen met hele kleine blaasjes die jeukte... inmiddels heb ik het denk ik open gekrabd en is het dus rood en pijnlijk. Maar vind het fijner als de jeuk.

Nu begint het op mijn vingers ook met kleine blaasjes en deze jeuken ook enorm. Ik heb dit echt nog nooit gehad en ben bang dat het misschien zwangerschapseczeem is. Weet iemand hier iets van? Of wat er tegen te doen?
    Bij de dokter schrijven ze voor eczeem hormoonzalf enz voor maar die mag je nu niet...

Ik ben nu 12 weken zwanger.

2. sandrien

sandrien Lid

Nov 14, 2015
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Als ik eerlijk bent klinkt dit als zwemmerseczeem, een schimmel dus die je misschien door het krabben nu ook aan je handen hebt.
    Voor de zekerheid even langs je huisarts zou ik zeggen

Hormoonzalf mag overigens wel, zo nodig, en niet hoger dan factor 2 en mits je je houdt aan het voorschrift. Maar hormoonzalf helpt niet tegen schimmel geloof ik.

3. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik heb deze zwangerschap hele heftige eczeem gehad, het zat overal en ik werd GEK van de jeuk. Heel heftig. Volgens de dermatoloog bestaat zwangerschapseczeem op zich niet. Je hebt er aanleg voor en door hormonen kan het tot uiting komen in de zwangerschap. Je mag gewoon hormoonzalf, niet alle zalven kunnen ze voorschrijven, maar echt niet per definitie niets. Naar de ha dus.

4. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    ok dank je wel dames.... Voor alsnog zet het niet door op mijn handen en vingers. Het blijven kleine blaasjes dus misschien is het daar toch iets anders.

Ik heb sinds ik zwanger ben allemaal rare en vreemde dingen op mijn huid.... zo heb ik ook ineens zonneallergie terwijl ik dat nog nooit heb gehad. En als het zwemmerseczeem is (dat kan ook) dat heb ik ook nog nooit gehad.

De dokter heeft me al twee keer met niets naar huis gestuurd het laatste jaar. Hij neemt me totaal niet serieus en dat terwijl ik er eigenlijk niet vaak kom. Ik kom er het liefste gewoon niet en vooral nu niet want ik vind het gewoon tijdsverspilling eigenlijk.

Vandaar mijn vraag dus hier.

5. sandrien

sandrien Lid

Nov 14, 2015
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je dat zo ervaart bij de huisarts. Uitproberen of het zwemmerseczeem is door met miconazol te smeren, zou kunnen.
    Maar is een andere huisarts misschien ook n idee? Heb je al wel eens besproken dat je je ongehoord voelt? Zo fijn als je gewoon altijd bij hem terecht kan en je prettig voelt

6. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Zou toch ook om een goede zalf vragen. Je mag niet alles gebruiken maar er zijn er die wel mogen.

Ik kreeg eczeem over mijn gehele rug en ook op mijn buik. Ik liep constant te krabben en te smeren met hypoallergene lichaams crème, maar dat hielp echt niet.

Van de gyn doorverwezen naar een dermatoloog en die heeft mij dan een cortisone? zalf voorgeschreven. Die moest ik een week gebruiken en daarna moest ik blijven smeren met remederm van louis widmer.

Ben er helemaal vanaf :D je ziet nog wel wat vlekjes en droge plekken als ik niet op tijd smeer, maar heb totaal geen jeuk of branderig gevoel meer!

7. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    Het probleem is dat ik een eigen winkel heb en dus alleen op maandag naar de huisarts kan en dan zit dus die ene arts waar ik dus nooit echt mee verder kom.
    Er zit nog een vrouwelijke die wel fijner is maar zij is er maar parttime en uiteraard precies op de dagen dat het echt niet handig is voor mij. Ik kan er niet snel tussen uit piepen want het is drie kwartier heen en drie kwartier terug vanaf mijn werk.

Ik heb vandaag wel contact gehad met de assistent en zij zou het overleggen met de arts en iets klaar laten leggen bij de apotheek. Mijn moeder gaat het vanmiddag halen en ik haal het vanavond weer bij haar op...... Ik weet dus nog niet wat maar ze houden rekening met mijn zwangerschap in elk geval.

Share This Page