Bruiloft ver weg wel of niet gaan....

Discussie in 'De lounge' gestart door BuffySummers, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Heb even getwijfeld of ik het toch als apart onderwerp neer moest zetten of niet,omdat ik al wat reacties heb gehad maar doe het toch maar.

Hier mijn verhaal;
    Wat vroeger (lees jaar geleden) nog een goede vriendin van mij was gaat 27 aug trouwen. Ik en mijn vriend twijfelen of we er heen moeten gaan. Wij wonen in zuid-holland (net zoals de meeste van hun vrienden en familie) maar zij gaan in Maastricht trouwen!
    Het is op een donderdag en dus moet mijn vriend dan ook (als we blijven slapen) 2 dagen vrij nemen.
    We zijn lang niet zo goed bevriend meer met hen dan voorheen. Waarschijnlijk zijn we voor de hele dag uitgenodigd (uitnodiging moet nog komen). Maar we hebben net een kleine en toen hij geboren was was er weinig tot geen interesse in hem. Het heeft zeker 2,5 week geduurd voor dat iig die vriendin van mij kwam kijken,haar vriend kwam niet mee. Hij heeft ook niet gebeld en ons ook niet gefeliciteerd. Nou van een goede vriendin verwacht je toch dat ze gelijk wil komen kijken toch?
    Daarna heb ik eigenlijk niks meer van haar vernomen. Het was al zo dat toen ik zwanger was zij beiden mijn vriend niet hebben gefeliciteerd. In mijn zwangerschap heb ik haar ook niet echt veel meer gezien aangezien ik geen rijbewijs heb en dus met de bus moet reizen.
    Nu is mijn dilemma dus of ik het ervoor over heb om dus naar die bruiloft te gaan,daar te slapen en mijn vriend er 2 dagen vrij voor te laten nemen,terwijl zij weinig tot geen interesse in ons of onze zoon tonen. Het kost ook allemaal nog eens een hoop geld wat ik er best voor over heb als vriendschap van 2 kanten komt,maar dat is dus al een tijdje niet meer zo.
    Alles bij elkaar, vrijgezellenfeest,daar slapen en kado voor bruiloft ben je al gauw 150 euro tot 200 zeker kwijt.
    Wat zouden jullie doen??
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
    (ohja niet dat het om geld gaat maar ik heb van hen ook alleen maar een setje kleding bij zeeman gehad moet ik dan wel 200 euro aan hen uitgeven....??)

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    #2 R1lana, 13 jul 2009
    Laatst bewerkt: 13 jul 2009
    als ik het zo lees dan is de vriendschap al iets bekoeld en dan zou ik dus lekker thuis blijven en het geld aan iets anders besteden..kan me wel voorstellen dat je het moeilijk vind maar als jullie vriendschap niet echt meer van 2 kanten komt dan weet ik wel wat ik zou doen, lekker van het geld een dagje weg.
    Succes ermee !

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja dat zei mijn vriend dus ook van dan neem ik jullie die 2 dagen lekker ergens mee naar toe! Het is ook een hoop geld en idd de vriendschap is niet meer zoals ie was...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had ook al eerder gereageerd.

Ik zou dus echt niet gaan.

Juist omdat het niet echte goede vrienden zijn.

En voor 200 euro zou ik lekker iets met je kindje gaan doen en niet aan zoiets uitgeven.

Die bruiloft is zo om en jij 200 euro armer. En als ik dat andere topic over "wat geef je op een bruiloft" moet geloven wil iedereen ook nog beter worden met een feest over de rug van "vrienden" heen.

Dus jij 200 euro armer en je zogenaamde vrienden een lekkere dikke spaarpot.

Werkelijk ik haat geld ( sorry moest ik even kwijt)

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja boss dat is idd zo leuk dat je hier ook nog even reageert. Ik weet niet of zij ook over de rug van anderen rijk willen worden;) maar ik geef dat geld er liever ook niet aan uit, maar als ik niet kom dan heb ik een stel scheve gezichten en ruzie denk ik....dat maakt het wel lastig voor me. Het is ook wel een gevoels kwestie denk ik mijn vriend zou sowieso niet willen,want hij mag die vriendin niet zo

6. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Niet gaan! Je geeft al aan dat de vriendschap bekoeld is, je vriend eigenlijk niet wil omdat hij haar niet leuk vindt en zelf heb je ook twijfels anders zou je je vraag hier niet stellen.
    Volgens mij ga je enorm spijt krijgen als je wel gaat. Je zegt dat er ruzie komt als je niet gaat. Heb je hier moeite mee of kun je haar missen als kiespijn? Volgens mij weet je zelf het antwoord al.
    Ga wat leuks doen met je vriend en kleine voor die centen en vergeet haar. Een vriendschap is een investering van 2 kanten en niet van 1.

7. danip

danip Niet meer actief

Maar weet je ook waarom ze zo reageerde op de geboorte van jullie zoon? Misschien willen ze zelf ook graag en lukt het niet? Kan dat het zijn? Als ik naar ons kijk, merk ik dat ik ook minder enthousiast kan zijn (Vind ik zelf ook heel erg) nu wij bijna 2 jaar bezig zijn. Niemand weet hiervan, zelfs familie en vrienden niet.

Maar als dat het niet kan zijn, dan zou ik niet gaan, maar ik zou dat wel van te voren even doorbellen.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee dat is t niet danip zij wil helemaal nog geen kinderen wil eerst carriere maken en pas als zij ongeveer 30 is wil ze pas kinderen.
    Bij haar andere vrienden die pas bevallen zijn en bij haar zus gingen ze wel bijna gelijk en reageerden ze heel enthousiast toen ze vertelden dat die kindjes geboren waren....

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het klinkt allemaal, alsof je de beslissing al genomen hebt :) (prima hoor hihi) .
    Wat ik zelf misschien nog gedaan had, was overdag gaan en niet het feest, ook al ben je daar dan wel lang voor onderweg.
    Ik zou m'n dochter met 3 maandjes eigenlijk nog niet willen missen voor een nacht. Zeker niet als ikzelf zo ver weg zou zijn.

Maar misschien toch eerst even de uitnodiging afwachten? En anders toch uitleggen in elk geval waarom je niet komt. Omdat je als daggast uitgenodigd wordt, zou ik denken dat ze je in elk geval als erg goede vriendin ziet.

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Lastige situatie...

Hoeveel waarde hecht je aan de vriendschap?
    Wil je wel vrienden blijven dan is het wel zo netjes om toch even je neus te laten zien op de bruiloft.

Hecht je weinig waarde aan de vriendschap en hoeft het van jou niet meer dan zou ik niet gaan.

Maar kun je niet op een of andere manier de bruiloft combineren met familie bezoek of een paar dagen ertussenuit?
    Bijvoorbeeld jij gaat met je vriend en de baby een paar dagen eropuit naar Maastricht en omgeving en dan ga jij of overdag (bv. tijdens de receptie) of 's avonds tijdens het feest in je eentje even naar de bruiloft. Dan heb je je hoofd laten zien maar ben je niet de hele dag kwijt en je partner hoeft niet mee (er moet toch iemand bij de baby blijven).

Wat betreft geld uitgeven. Je geeft zoveel als jij kunt en wilt geven! Heb jij geen 200 euro dan moet je dat beslist niet geven! Ga niet mee op vrijgezellenfeest (geef desnoods een smoes op oma die 80 wordt of zo of je baby heeft net even veel aandacht van jou nodig) of geef aan dat je niet genoeg geld hebt om aan alles mee te doen. Het lijkt alsof het steeds meer gaat om tegenover elkaar te bluffen hoeveel geld jij het stel kunt geven/geeft. Maar een vrijgezellenfeest draait toch vooral om gezelligheid?
    Misschien kun je tijdens de bruiloft iets geven waarbij niet direct duidelijk is hoeveel geld het gekost heeft. Het is niet altijd makkelijk om iets 'leuks' te vinden voor weinig geld, maar als je creatief bent kun je eventueel ook iets maken.

Succes met je keuze!

11. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Aaliyah86:

als ik jou was zou ik ook niet gaan.
    Misschien is het goed om met je vriendin te praten en vertellen waarom je van plan bent om niet te komen. Dan heeft ze er misschien ook nog wel begrip voor. Lastig is dat he?
    Succes ermee.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hey meiden ja het is zeker een lastige situatie.
    Helaas hebben wij geen familie daar wonen dat zou het ook al makkelijker maken denk ik. Dan kan je het idd combineren.
    Ik weet niet hoeveel waarde ik nog hecht aan de vriendschap het is inmiddels flink bekoelt en ik heb niet echt het idee dat zij begrijpt hoeveel tijd je kwijt bent met een baby en hoe lastig reizen het is als je geen rijbewijs hebt.

Ik vind het ook moeilijk hoor met 3 mnd mn kindje al bij opa en oma te laten slapen en dan zelf zo ver weg te zijn! Wat als er wat gebeurt als hij ineens heel ziek wordt, we zijn wel 2,5 uur rijden van hem vandaan!!

En het geld idd ik vind dat het tegenwoordig ook maar lijkt dat het allemaal op zn duurst moet en wie geeft meer dan wie. Wij hebben het niet super breed en 200 euro is gewoon veel geld voor ons. Het vrijgezellenfeest is alleen pizza eten en daarna gaan ze stappen, ik drink nooit als ik ga stappen dus dat zou me in princiepe niks kosten,maar goed ik heb ook geen zin om een hele nacht door te halen terwijl thuis een kleine op me wacht.
    Plus ik ben nog niet alle kilo's kwijt van de zwschap en de leuke jurkjes die ik heb pas ik nog niet en om nou in mn positiebroek of tent te gaan zie ik ook niet zitten dus zal ook wat nieuws moeten kopen kost toch ook weer geld....

We zitten er iig over te denken om idd alleen naar de plechtigheid te gaan en dan daarna naar huis te gaan, het is ook maar de vraag of 1 van de opa's en oma's op kan passen.
    Ik wil er zowiezo met haar over praten en haar dan ook wel uitleggen waarom we of niet gaan of alleen naar de plechtigheid gaan. Dat lijkt me wel zo verstandig.

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik vind het een moeilijk situatie
    als je wel waarde hecht aan de vriendschap zou ik in ieder geval wel gaan, al ga je idd alleen naar de plechtigheid al gebruk je de "smoes" dat je geen oppas hebt of je kindje niet zo lang kan missen.
    vind persoonlijk 200 euro ook érg veel geld! kun je ook lekker andere dingen mee doen!
    En dat je vriend die vriendin niet zo mag telt ook mee vind ik.
    suc6 met je keuze.

en bosi
    idd ik HAAT dat k*t geld ook!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb net de desbetreffende vriendin gesmst en gezegd dat ik graag wil praten over de bruiloft en onze vriendschap.
    Heb er verder ook goed over nagedacht en veel met mn vriend over gehad en ik denk dat als we gaan we alleen naar de plechtigheid gaan en meer niet.
    Ik ga liever wat leuks doen met mijn gezin!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou wel gaan, anders is die vriendschap ws sowieso wel voorbij. Je kan ook rond 20:00 terugrijden lijkt me, maar dan ben je er wel geweest.

Ik zou oppassen dat je niet alle mensen om je heen verjaagt, door je zo op jezelf te richten. Je hoeft geen nacht door te halen, maar je kan toch meegaan pizza eten op dat vrijgezellenfeest? Je bent uitgenodigd, dus je telt mee als vriendin lijkt me.

En ik persoonlijk zou een beetje oppassen met vriendschappen bespreken vlak voor iemands bruiloft. Je kunt die dag flink verzieken door met veel bombarie niet naar een bruiloft te gaan. Ik was iig heel kwetsbaar de weken voor mijn bruiloft, omdat mensen moeilijk deden over wel of niet gaan.

Je laat je leven toch niet leiden door een paar rot centen, zoek gewoon een creatieve oplossing waar je je lekker in voelt. Je kunt geld alleen haten als je je erdoor laten beinvloeden lijkt me. Maar dit soort dingen zou ik niet moeilijk om doen, dan maar wat eerder naar huis en thuis bij je kindje slapen!

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Guppie het gaat mij erom hoe er met mij om word gegaan. Ik jaag niet iedereen weg,want ik heb zat andere vrienden die wel om mij geven en ik om hen en waar de vriendschap wel van 2 kanten komt.

Ik wilde er juist voor haar bruiloft over praten zodat ik daar niet met een sago kop zou zitten wat het voor haar ook verpest!
    Maar zij geeft aan het te druk te hebben en niet constant naar mij toe te willen komen wat ik niet eens vroeg het gaat maar om 1x...Er wordt niet helemaal begrepen dat ik net een kindje heb gekregen en dat mijn zwschap op het einde heel zwaar was en ik constant beloftes kreeg dat zij zou komen helpen e.d maar nooit iemand gezien. Terwijl ik er wel voor haar ben geweest toen zij hun huis gingen verbouwen daar constant helpen enz...Snap je het is niet alleen 1 ding het zijn meerdere dingen die zich op hebben gestapeld.

En geld is gewoon wel een issue vind ik het is gewoon veel geld en ik wil dat niet aan iemand uitgeven waarvan de vriendschap maar van 1 kant komt. Het zijn niet een paar rotcenten,vind het raar dat je dat zo zegt voor ons is dat gewoon veel geld....

18. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vind het verbazingwekkend hoe sommige heel makkelijk een vriendschap afsluiten. Door niet naar een bruiloft te gaan duidelijk maken dat je geen zin meer in de vriendschap hebt vind ik vrij onsmakelijk.
    Misschien is het beter dat die vriendschap eindigt ,voor zover je over een vriendschap kan praten in deze.

Sorry als dit niet aardig overkomt maar ik ben van het principe dat je voor een vriendschap veel uit de kast haalt.
    Zoals praten wat je dwarszit. Een goede , echte vriendschap kan dat normaal wel aan.
    En je zegt dat je nu wel wilt praten maar daar heb je mi te lang mee gewacht.
    Had je grieven verteld toen ze "pas" na 2,5 week bij je op kraamvisite kwam. En je zegt dat je vriend haar niet mag, misschien is daarom pas zo laat op kraamvisite gekomen. ( ik vind 2.5 week nog wel meevallen)

Vergeet dat mensen zonder kinderen niet weten hoe het is om wel kinderen te hebben.

succes en ik zou gewoon naar die bruiloft gaan als je de vriendschap iets waard vindt. Daarbij is Maastricht een leuke stad om wat tijd door te brengen.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het is ook niet zo dat ik dit nooooit eerder met haar besproken heb hoor. We hebben het er al vaker over gehad en ik heb vaker aangegeven dat ik vind dat de vriendschap van 1 kant komt.
    Nee 2,5 week is niet lang maar wel als je goede vrienden bent in mijn ogen.
    Mijn vriend mag haar niet omdat zij constant als zij bij ons is kut opmerkingen maakt naar hem. En ook daar heeft hij zelf wel eens met haar overgepraat en ze zou er op letten maar ook dat gebeurde niet.

Het is jammer idd dat het zo moet via een bruiloft maar ik geef aan dat ik met haar wil praten en als zij daar geen gehoor aan geeft dan geeft dat voor mij wel iets aan.

Komt niet onaardig over hoor,ik vraag zelf om meningen dus kan ik dat ook verwachten toch;)

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Jij wil er juist over praten en zij geeft aan geen tijd voor je te hebben, of niet 'steeds' langs te willen komen.
    Meid, als ik jou was zou ik me nu goed afvragen hoeveel je vriendschap waard is. Als ik het zo hoor en ik was jou dan had ik ervoor gekozen om niet te gaan.

Deel Deze Pagina