Corsages bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Humphy, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humphy

Humphy Niet meer actief

Wie o wie kan me helpen. Ik ben op zoek naar betaalbare corsages. Ik wil graag kunst of iets creatiefs van vilt ofzo. Wie o wie heeft leuke ideeen?

2. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou ik heb vandaag gebelt naar een bloemenwinkel om te vragen wat het koste allemaal.
    Als je het laat maken ben je 2,95 kwijt per corsage en nu vroeg ik dus dat me opa en oma 50 jaar getrouwd zijn en dat we zelf wilde maken en dan kwamen we voor 40 corsage's op 52 euro uit ongeveer.
    Nou dan heb je een roosje groen blaadje en het matriaal erbij.
    Alleen moet je wel alles zelf bij elkaar binden. Maar met de ouders erbij is het zo gepiept dus ik weet al wat wij gaan doen!
    En dat kan je natuurlijk ook met nep bloemen/rozen doen. Die zijn zo te koop bij de xenos.

Succes ermee

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je moet gewoon een goeie bloemist weten. Wij hadden allemaal een wit roosje. Was geloof ik € 0,50 per stuk. Hangt natuurlijk van het seizoen af, maar als je een bloemetje kiest die in dat seizoen niet zo duur is... Wij hebben ook niet alle gasten een corsage gegeven. Dat scheelt ook al.

4. Humphy

Humphy Niet meer actief

Hoe hebben jullie bepaald welke wel en welke niet?
    Ik vind het denk ik niet prettig om niet iedereen die overdag aanwezig is iets te geven.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik weet niet voor wat voor een gelegenheid het is, bij een bruiloft is het gewoonlijk om de daggasten een corsage te geven.
    2.95 is erg duur voor een corsage!
    niet als het er een is met rozen en bv calla's.
    maar een simpele corsage van een roosje, plukje gips, en galaksblaadje mag geen 2.95 kosten!
    ga gewoon eens langs bij meerdere bloemisten, dan zal je zien dat het best meevalt.
    daarbij zijn kunstbloemen duurder dan echte bloemen.

misschien dat er meer ideeen opborrelen als we weten wat voor een gelegenheid het is, als ik vragen mag?

succes joyce

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wij zijn erover aan het denken om alleen ouders en de getuigen een corsage te geven, ik hou er niet zo van waarom niet weet ik niet!
    overigens heb ik gen idee wat ze kosten want mijn schoonbroer maakt ze {is officieel bloemist}

7. Humphy

Humphy Niet meer actief

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Alleen de mensen die de hele dag aanwezig waren. Dus ook bij het diner.

9. Humphy

Humphy Niet meer actief

Ja oke, dat was ook onze intentie.

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    als het om een bruiloft gaat zou ik persoonlijk toch echt voor bloemen gaan.
    en dan zeker dezelfde bloemen als in het bruidsboeket.
    dat kijkt gewoon super op de foto's, het is gewoon niet mooi als je een bv paars bruidsboeket hebt en iedereen heeft oranje corsages bv. ziet er niet uit op foto's.
    een mooi simpel bloemetje is echt net zo goedkoop als zelf plakken en knippen.
    daarbij moet je dan alsnog gaan zitten klooien met die kleine naaldjes en zie daar maar iets leuks op te plakken.
    ben ondertussen ook ideeen aan het bedenken wat je zelf zou kunnen maken.
    nepbloemen kan, maar dat is nog duurder dan echte bloemen.
    misschien dat je bij een veiling/groothandel van die kartonnen roosjes kan kopen, die zie je ook weleens bij bruidjes in de haren.

je kan ook van crepepapier iets grappigs maken maar dan moet je zeker weten dat het niet regent, anders loopt de kleur uit.
    normaal gesproken ben ik wel crea maar nu kom ik er niet uit.

ik ga nog ff denken voor je, maar als het om het geld gaat, wat ik best begrijp want het is nu eenmaal allemaal hartstikke duur, dan zou ik toch wel naar een bloemist gaan en een simpele roos/gerbera nemen.

ik denk nog even verder......

joyce

11. koala28

koala28 Niet meer actief

€ 2,95 is hier (Den Haag) een normale prijs voor zo'n corsage. Ik ben voor onze bruiloft veel bloemenzaken afgegaan en de prijs ging echt niet lager dan € 2,50.
    Ik heb toen besloten om ze de dag ervoor zelf te maken (50 stuks). Roomwitte rozen besteld, blaadjes geplukt in de buurt en schoongewassen, gips en op een paar corsages neppareltjes. Corsageband, ijzerdraadjes en speldjes heb ik toen via een webwinkel besteld.
    We zijn een half uur bezig geweest. En het resultaat was echt onwijs leuk.

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, het zou kunnen dat de regio den haag duurder is met de bloemen. klinkt raar, maar waar.
    ik kan me voorstellen dat je dan naar een andere oplossing gaat zoeken en lekker zelf aan de slag gaat.

maar dan idd ook met echte bloemen.

joyce

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik zou niet meer weten wat wij hebben betaald, maar ben wel gaan shoppen idd.
    Wij hadden magneetbevestiging, en de magneten kon je terugbrengen, kreeg je een euro per set terug.
    (hebben we niet gedaan overigens)
    We hadden een witte roos in een blaadje gevouwen, met sprietjesgras er ook weer omgeen gevouwen. Was erg mooi, maar erg simpel ook.

14. Humphy

Humphy Niet meer actief

Ik zit er aan te denken alleen vriendlief en zoonlief een corsage te doen. raar??

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wij hadden veel daggasten maar we hebben alleen voor de ouders,broers/zussen+aanhang en getuiges een corsage gedaan.

16. Humphy

Humphy Niet meer actief

We hebben besloten geen corsages te doen.

Deel Deze Pagina