Als eerst wil ik even reageren op de verantwoordelijkheden die er dus blijken te zijn voor het spel. In mijn ogen heeft de vriend/man van TS zijn verantwoordelijkheden thuis zitten en niet op zijn pc.Volgens mij weegt je gezin meer op dan een spelletje. Ik zit veel aan mijn laptop maar weet wel dat er gezorgd moet worden voor de kids,dieren en manlief. Ik wil jou niet aanvallen hoor maar vind verantwoordelijkheden voor een spel niet kloppen aangezien het maar een spelletje is. Gelukkig is dit iets voor jullie samen waardoor er ook duidelijk afspraken zijn.Mijn man en ik hebben onze hond die we samen doen om een vergelijking te maken. Maar volgens mij gaat dit niet op voor TS. @Ts ik zou het ook niet pikken op deze manier en als afspraken niet werken dan maar de computer/laptop achter slot en grendel. Hier is het zo dat geld naar vaste lasten gaan dus eerst het gezin en dan pas de "leuke"dingen. Van die 13 euro pm kan je ook andere dingen doen.Een dagje weg met je vrouwtje of je gezin kan zelfs voor minder.
ik weet niet.. dat is al een x zo geweest.. en dan gaat hij janken en wil mij terug en de kleine niet kwijt.. en dan maakt hij een afspraak met mij en andersom dan komt hij hem een week na en dan is het weer hetzelfde.. kijk ik ben ook niet iemand die alles perfect doet maar dit vindt ik gewoon tever gaan
ik snap je punt maar eigenlijk doe je het voor hun kindje he.. zij heeft er zelf niks aan dus... maar idd als ze wel geld hebben om te gamen en geen kleertjes kunnen kopen voor hun dochter dan zullen ze hun prioriteiten eens moeten verleggen!
Wat een crisis.. heb niet alles gelezen hoor.. MAAR! Je dochtertje moet niet de dupe worden van de nare sferen in huis.. Je moet dus toch wel duidelijke afspraken maken. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
blijkbaar helaas wel.. hij heeft gezegt dat als zijn kaar tnu afloopt.. dat hij geen nieuwe meer neemt over 2 maanden krijgt hij een andere baan en daar moet hij voor leren hij wil daar zijn zinnen op zetten ipv wowen eerst zien dan geloven
Ik begrijp je reactie over verantwoordelijkheden, want die reactie hebben wel meer mensen. Het is ook heel moeilijk uit te leggen dat je met echte mensen te maken hebt, niet met poppetjes in een virtuele wereld. Het is een hobby met verantwoordlijkheden en in ons geval gaan die wat verder omdat er 3 keer per week 8 mensen op ons wachten. Sommige van hen zijn inmiddels goede vrienden geworden. Ik ken verschillende mensen die ook een hobby hebben met verantwoordelijkheden en dit staat een goed gezinsleven niet in de weg, zolang je er maar gezond mee omgaat. Zo ken ik bijvoorbeeld iemand die op bepaalde dagen vrijwillig op een sportclub kinderen coacht. Ook een hele verantwoordelijkheid. Zijn 2 kinderen zitten dan thuis, maar die komen geen aandacht tekort. Sterker nog, ze zijn alles voor hem. Kortom, een hobby mag best, maar alles waar 'te' voor staat is niet goed he.
Dus als ik het goed begrijp moet hij dan eigenlijk wel stoppen. Nou ja, daarmee is het probleem voor jou wel opgelost toch?
Ik help het je hopen. Maar heb er een hard hoofd in als ik zo alles lees. Maar ik hoop ook dat je begrijpt dat we je niet aan vallen maar het wel heel raar is voor de meiden die je willen helpen om nu dus dit alles te lezen. En dat zij ook zoiets hebben van wat the F..? En we kunnen en willen je ook wel helpen. Maar JIJ zult het uiteindelijk zelf moeten doen. En uit je verhaal begrijp ik dat je al een keer bent opgestapt?? Dit zou wel eens iets kunnen worden van wie heeft de langste adem. Jij of hij. Maar ga vooral uit van het belang van je kind. Maar dat is al heel duidelijk door anderen gezechd en ik ben het persoonliijk met hun eens. Liefs Janna
Ow hier ook gehad hoor tot ik zei : of dat spel eruit of ik eruit en nu speelt hij geneens meer hahahahaha
Als ie toch nog wil spelen terwijl hij z'n nieuwe baan heeft, en zich niet kan houden aan 2 uur per dag spelen, misschien is de parental control optie wat voor jullie? Die kan jij dan instellen in de account management als het goed is, en dan kan hij niet langer spelen dan wat jij instelt.
Ik snap je hoor en ben van mening dat een hobby best kan en mag maar dan wel op de manier hoe jullie het dan doen. Heb zelf ook altijd een hobby met verantwoordelijkheden gehad(eigen paard/paarden) en weet dat je dat ook aan moet gaan maar daar heeft mijn gezin nooit onder geleden. Krijg dat idee ook niet bij jullie maar wel bij TS,helaas.
bammetje zo ver wil ik niet gaan hij is geen 3 !.. we zien wel of hij zich eraan houd.. hij is nu heel de slaapkamer aan het opruimen
Ik weet dat het voor hun dochtertje is, en dat is ook precies de discussie die ik thuis heb gevoerd. Maar het gaat juist om die prioriteiten...en ik denk altijd aan de "les" die mensen ergens uit halen. Zoals nu...hij zal dan denken "ze heeft nu toch kleertjes? Dankan ik toch speltegoed kopen?" Maar ik wil hun dochter ook niet de dupe laten worden. Lovepeet, je snapt toch wel de 'moeilijkheid' die ik heb met het aan de ene kant zeggen dat je geen geld voor kleren hebt, maar aan de andere kant geld uitgeeft aan zoiets? En het is voor jou al vervelend zat, ook dat snap ik...maar je geeft hem ook de mogelijkheid om er gebruik van te maken. Zoals het koken van vanavond. Je zegt "ik ga maar koken, kijken wat er gebeurt". Nou dat kan ik je zeggen: hij eet lekker eten op wat voor hem klaargemaakt is en dan gaat ie verder met gamen. Leert ie daar wat van? Nee.. Ik ben nog steeds bereid om je een setje kleren toe te sturen voor je kleine....maar het lijkt me heel duidelijk dat er wat aan jullie situatie moet veranderen. En ook jij kan daaraan een heel eind bijdragen. Jullie kindje is nog geeneens 3 maanden oud zeg...hoe zien jullie de toekomst dan?
is het misschien een idee om ook een baan te zoeken zodat er meer geld binnenkomt en je zelf leuke kleren kan kopen?
@ petra .. daa rben ik allang mee bezig .. ik wil ook dolgraag weer aan het werk 2 tot 3 dagen ... @ female.. no hij heeft dus gezegt want heb het er nog ff duidelijk over gehad dat hij niet meer gaat spelen.. hij kreeg van mij er geen geld meet voor maar van zijn ma zielig he .. zucht maar goed hij zecht dat hij zich wil zetten voor zijn nieuwe baan !.. nou ja oke.. laten we het hopen
Hij komt bij mij wel over als een klein kind eigenlijk. Een spel verkiezen boven nieuwe kleren voor jullie kind, naar z'n moeder rennen als hij een gamecard nodig heeft. Tja, als hij echt zo welwillend is als jij zegt, dan zou hij beseffen dat hij niet de zelfdiscipline heeft om na 2 uur per dag te stoppen en zou hij geen bezwaar hebben op het inschakelen van die parental controls. Het is niet alleen handig voor kinderen, maar ook voor volwassenen Anders misschien toch eens overwegen om een aparte gezamenlijke rekening te openen voor de gezamenlijke lasten? Dan kan hij met het geld dat hij overhoudt op zijn eigen rekening zelf doen wat hij wil, en heb jij geld om dingen te kopen die echt nodig zijn, zoals kleren voor jullie kindje.