ik vind dit raar en jullie ?

Discussie in 'De lounge' gestart door hizi, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hizi

hizi Niet meer actief

gewoon even van me afschrijven ;)

over een paar weekjes is mijn dochter jarig en geeft dus een feestje voor haar vriendinnen.
    Uiteraard wilt ze ook dat haar beste vriendinnetje komt dus ik had dat onmiddelijk tegen mijn vriendin gezegd dat we die en die datum het feestje zouden vieren.
    Nu vertelde ze vandaag dat haar dochter niet kan komen omdat hun buurman ( man van 60 ) haar dochter heeft uitgenodigd om mee te gaan naar een pretpark om zijn verjaardag te vieren :(
    Ik vind dit zo raar! dat ze kiest om haar kind met een oude man op stap te laten gaan ipv naar het feest van mijn dochter.
    Ze zei dat ze miss later komt maar dat wist ze nog niet.
    Dit is toch raar of ben ik raar :)
    Ik vier het feestje gewoon thuis en heb een beetje het gevoel dat ze daarom haar dochter liever laat mee gaan naar het pretpark omdat ze dat leuker zal vinden voor haar dochter.

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Helemaal mee eens
    Ik vind het zelfs een beetje creepy eigenlijk :(

Maar helaas is dat wel haar keus
    Dus als zij dat leuker vind, tja

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ligt eraan is hij alleen een buurman of ook een goede vriend? als het alleen een buurman is vind ik het wel raar. maar ze zal we een goed argument hebben toch om hem voor jouw dochter te plaatsen? maar ja aan de andere kant misschien heeft ze het haar dochter al beloofd. en ik ben wel van als je wat beloofd moet je het ook doen. misschien gewoon eerlijk tegen haar zeggen.

alleen zij kan je vertellen wat er precies is

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Zou me er niet druk om maken: graag of niet ...

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat vind ik ook wel raar...

6. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik denk dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is
    Leg jij je dochter maar eens uit dat haar beste vriendin liever met haar buurman in een pretpark zit ;)

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Mwoahhh ... het verhaal van T.S. is beetje suggestief geschreven. Geen idee hoe het daadwerkelijk zit. Gaat buurman alleen met buurmeisje, dan is dat wel erg opmerkelijk.

Maar in mijn belevingswereld. Ik heb toen ik de leeftijd had ook wel eens de keus voor twee (kinder)feestjes. Dan koos ik toch het meest spectaculaire.

Tja, hoe leg je dat uit aan je kind. Heel vervelend natuurlijk maar goed, teleurstellingen horen nu eenmaal bij het leven. Ook voor een kind. Dusss je kunt moeilijk dat kind dwingen om naar verjaardag van dochter te komen.

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Die buurman gaat dus zijn verjaardag vieren in een pretpark met het vriendinnetje van je dochter.... ok, nou ja... euhmmm, dat kan. ;)
    En ja, ik vind het zoals je het nu beschrijft ook wel raar. Maar ja.. het is haar keus. Je kunt haar niet dwingen om op de verjaardag te komen van je dochter natuurlijk.
    Maar ik snap je wel hoor.

9. mamjo

mamjo Nieuw lid

14 mrt 2011
    2
    0
    0
    Hoofdleidster buitenschoolse opvang, medeeigenaar
    Loosdrecht
    Hiervan gaan bij mij enkele bellen rinkelen. Bij jou ook anders schrijf je dit niet.
    Zou je kunnen uitvissen of dat meisje alleen met de buurman naar de park gaat of dat er een hele groep mensen meegaat?
    Als zij alleen met die man gaat, durf je dan je zorgen naar die moeder uit te spreken?
    Denk dat een melding bij het meldtpunt kindermishandeling niet overdreven is. Er zit misschien een kind in de knel.

En voor je dochter: leren omgaan met teleurstellingen is helaas ook een deel wat bij het leven hoort.
    je zou altijd nog kunnen overwegen de datum iets op te schuiven.

Succes !

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou jaaah, meteen zo over een melding dit en dat.. Maar goed. Ik vind het niet raar. Moet ze toch zelf weten?

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik vind dat je je kind best kunt leren dat vriendschap belangrijker is dan het spectaculaire feestje...... als ze echt haar beste vriendinnetje is dan zou mijn dochter naar het feestje van haar beste vriendin gaan. als je goede contacten hebt met je buurman.... dan zou ik dat met hem bespreken misschien kan het op een andere dag...

de reactie van mamjo vind ik wat kort door de bocht..... die alrm bellen snap ik nog maar het vervolg gaat me iets te snel....

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Die buurman kan best een goede vriend van de fam zijn en kan me voorstellen dat het kind liever naar een pretpark meegaat.
    Maar moeders had zich aan de afspraak met jou kunnen houden.
    je weet niet hoe het gegaan is.. misschien nodigde hij hun samen wel uit waar de dochter bij was en wou ze de pret niet bederven.(zeg niet dat het oke is)
    Of ze was in eerste instantie vergeten dat ze al wat had die datum...had ze alsnog kunnen afzeggen natuurlijk.
    Misschien gewoon even polsen bij haar ?

wbt die buurman..bij mij niet gelijk alarmbellen hoor,ik weet niets van hoe die contacten zijn.

13. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    hm beetje raar om je dochter met een man van 60 jaar mee te laten gaan naar een pretpark.. maar ehm dat zal wel aan mij leggen.

maar ja als de moeder dat niet wil dat ze naar jullie gaat ach ja je kan ze niet dwingen en wil je dan nog wel dat ze komen? als ze nu al moeilijk doen tussen kiezen tussen jullie en buurman ??

ik zou zeggen blijf maar lekker thuis ofzo. we vermaken ons wel zonder jullie. graag of wil niet he.

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Jeetje mina, vind je dit niet een beetje te ver gaan:(
    Je weet helemaal niet hoe het echt zit, misschien is deze man wel een buurman EN een vriend van de familie en vind hij het gewoon leuk om zijn buurmeisje een leuke dag te bezorgen? Tuurlijk kan het ook niet met goede bedoelingen zijn, en ik snap je bezorgdheid wel. Maar om nou op basis van een kleine schets van de situatie van TS te zeggen dat de alarmbellen gaan rinkelen en dat ze een melding moet maken bij mkm vind ik echt te ver gaan hoor!

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat ze kiest voor iets anders, dat vind ik niet raar.
    Maar ik ben idd ook wel benieuwd of die buurman alleen met dat meisje gaat.
    Aan de andere kant....misschien is die buurman gewoon een soort opa voor dat meisje en valt er helemaal niks achter te zoeken!
    Ik bedoel, als hier een van de opa's alleen met kleinkind op stap gaat, dan vind ik dat helemaal niet raar.

16. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    als ts nou eerst eens meer duidelijkheid geeft over het hele verhaal, dan gaan de spookverhalen ook niet een eigen leven leiden!

ik denk dat het vriendinnetje echt niet alleen met de buurman gaat, maar waarschijnlijk ook met zijn hele familie/vriendenkring.
    en als de buurman het eerder gevraagd heeft, snap ik ook dat ze voor het pretpark kiezen, dat is dan al eerder gevraagd.

onze dochter heeft ook wel een keer 2 uitnodigingen gehad voor dezelfde dag, allebei van goede vriendinnetjes, en van allebei wist ze niet wat ze die dag gingen doen, ze heeft dus degene gekozen waarvan ze de uitnodiging als eerste had gekregen.
    en als ze wel had geweten wat ze gingen doen, dan had ze denk ik ook degene gekozen die ze het leukste vind.

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Sommige reacties zijn een beetje te...

Maar ik denk ook dat de buurman een soort van opa kan zijn.
    De oude buurvrouw van mijn man, was een beetje zijn 2e moeder (vanaf kindsaf aan), daar hebben we nu nog regelmatig contact mee.

En als dat andere feestje al eerder was afgesproken en tegen dat kindje was gezegd, snap ik wel waarom ze niet naar jouw feestje kan.

18. Yvon81

Yvon81 Actief lid

22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Ik wilde even zeggen dat ik de reacties heeel erg overdreven vind zeker omdat je de buurman niet eens kent. Ik ben van kind af aan tot zeker mijn 18e levensjaar toen ging ik samenwonen in een ander dorp bij mijn buren gekomen, zij waren ook rond de 60/65 en ik ging overal naartoe met zowel mijn buurvrouw als buurman (ook alleen). Het waren voor mij een soort 2e opa en oma en ze kwamen ook altijd bij mijn ouders thuis en later paste ik op hun kleinkinderen. Dus maak je niet zo druk om wat andere doen er is heus niet altijd iets geks aan de hand.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

zodra er iets is met man gaat misshcien wel alleen met een meisje ergens heen gaan alarmbellen rinkelen!
    dus gelijk maar melden.

Wat verschrikkelijk als je dus blijbaar geen een man op de werled meer vertrouwt!! jeetje mina. Opa's zijn dan dus blijkbaar eng ofzo,.
    Waarschijnlijk gaat die man met meerdere mensen /vrienden naar een pretpark. en al zou hij alleen gaan met haar.

Het valt mij vaak op dat mensen hier echt niemand meer vertrouwen en zelfs vaak wantrouwen, geen deur open doen na 20.00 s avonds, niet alleen iets verkopen thuis,kind niet mee laten gaan met een goede vriend.enz.enz.
    Ik vind dit een kwalijke ontwikkeling en bangmakerij voor niets.

20. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

@ Mamajo: Wat moet iemand die melding ervan maakt dan zeggen: Ja de buurman van een vriendinnetje van mijn dochter gaat met haar naar een pretpark. Wou ik ff melden...

Hallo, het gaat om een prétpark; daar is het altijd druk! Dus niet echt een gelegenheid om gekke dingen uit te halen lijkt me.
    Daarbij zou ik (als ik een dochter had) mijn dochter ook rustig met onze buurman op stap laten gaan hoor. Alsof alle mensen Robbert M heten.

ZO, dat moest ik ff kwijt. Maarreu om even terug te komen op de vraag. Vind het wel sneu voor je dochter, omdat je dochter natuurlijk wel haar beste vriendinnetje erbij had willen hebben. Ik denk dat je als moeder altijd de sociale relaties voor moet laten gaan op luxe.

Deel Deze Pagina