een hele hongerige meid hier

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door emmie, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

ja dat klopt 5 min is indd erg snel! haha (had ik nog even over het hoofd gezien)
    hier eigenlijk altijd zowiezo 30min wel, en als ze moe is nog wel langer, dan sabbelt ze de fles heel langzaam leeg.
    dus bij ons ligt het daar echt niet aan.

2. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier met voldoende nutriton ook wel tegen half uur aan hoor, maar nog niet verzadigd

ze had om 12u fles gehad en moest haar wakker maken om 17u
    en toen een omneo fles gegeven en zonet een laatste fles extra , ze heeft wat hardere ontlasting nu en ze huilt nu ook wat..hopelijk geen krampen
    kijk t nog even aan dat huilen..

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ze is toch in slaap gevallen..

oh en we hebben een record! 760cc vandaag

4. emmie

emmie Niet meer actief

wauwww wat fijn!! dus 5 flessen vandaag? 0f 6 van 120??
    ik heb vandaag toch maar flessen van 120 gemaakt, en zit wel op 6.
    en wat geef jij vroeg de laatste fles! tot hoelaat slaapt ze nou ong?? Ik geef isa meestal rond 23.00 de laatste (moet haar wel wakker maken hoor) en dan komt ze meestal rond 5uur.
    en wat een lange ruk heeft jou'n meissie vanmiddag geslapen!
    Isa slaapt overdag ook erg slecht.

5. emmie

emmie Niet meer actief

wat is jou schema ong???

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    5 flessen ja!

ze krijgt idd vroeg haar laatste fles...maar ja er was geen dag hetzelfde met het hongerige meisje

ze heeft vannacht 8uur gemaakt!!! dus in feite heeft ze doorgeslapen :) ze kwam om 4u
    en heb haar zonet om 8,15 weer fles gegeven

mijn streefschema was
    6.00
    10.00
    14.00
    18.00
    22.00

maar omdat ze nu behoorlijk afwijkt, wil ik het tocg gaan rekken naar
    9.00 120 met 4 schepjes en 3 nutriton
    13.00 ,,
    17.00 ,,
    21.00 ,,
    05.00 150 met 5 schepjes en 4 nutriton
    dan zal ze op 705cc per dag komen te zitten, supernetjes dus!

het lijit dus goed aan te slaan die hongerige baby voeding, en t zou mooi wezen als het goed blijft gaan
    ze had net alweer wat harde ontlasting, haar darmen moet natuurlij weer wennen, hopelijk gaat bhet dit keer goed komen!

7. emmie

emmie Niet meer actief

hoi,
    en hoe gaat het vandaag??

hier gaat het eigenlijk heel goed vandaag, ik maak nog steeds 120+ 4scheppen (waarvan 3 forte) en heb 2 keer heel ietsie bij moeten maken (ong 30cc + 1 schep) maar verder zit er vandaag keurig 4u tussen!! (met een klein beetje rekken)

vandaag tot nu toe:
    6.00
    9.15
    13.45
    18.00

:)

8. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    dat ziet er netjes uit!

hier gaat het ook goed!
    ze kwam vandaag 1x een uur eerder (fles ervoor was omneo) daarna weer een fles friso extra rn die heb ik mooi kunnen rekken , zat 5uur en kwartier tussen
    ze drinkt nu haar laatste fles met friso op
    als ze niets meer bij vraagt na deze fles zit ze op 5 flessen en 705 cc (aanzienlijk minder dus!)

ben benieuwd! hen nu wel 15cc extra water in fles voor de ontlasting, maar doe hoef je niet mee te rekenen

we zullen zien wanneer ze zich weer meld! :)

9. emmie

emmie Niet meer actief

ja nou super toch!!! hier 745cc ( als ze straks haar laatste gehad heeft)
    maar ben benieuwd of dit blijft lukken zo!! haha ff afwachten ;)
    is jou'n meid overdag veel wakker, of slaapt ze altijd vrij snel na de fles??

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    idd afwachten
    want toen ik met nutriton begon bij de omneo ging het eerste dag ook goed en elke dag wou ze weer meer...

ik heb een slaapmutsje! als ze een klein anderhalf uur per dag wakker is, is dat veel
    probeer haar voor de voeding even wakke te houden en dan verzadigd het bedje in
    1x per dag blijft ze uit haar zelf even wakker
    en in de avond ligt ze ingebakerd

en jou meisje dan?

11. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Hoi meiden!
    Hier hetzelfde probleem!
    Ik heb mijn zoontje net even laten wegen en hij was 700 gram gegroeid in 2 weken!! Veel te veel natuurlijk...
    Hij krijgt nu ook omneo en ik denk er over om over te stappen op forte, net als jullie, maar hoe ging het bij jullie baby's met de ontlasting en kramp na het overstappen?

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hoi,

omdat je ze niet kan mengen gooi ik er af en toe een omneo fles tussendoor
    madelief heeft wel hardere ontlasting en 2x en normale flinke luier gehad
    ze heeft er tot nu toe geen last van misschien dat dat wel door de infacol komt, dus gelukig nog steeds kramploos!

heb je al nutriton geprobeerd door de omneo??

13. emmie

emmie Niet meer actief

hai,
    nou heerlijk toch, slapen is alleen maar goed voor ze!
    met isa gaat het ook echt steeds beter, ze is veel rustiger ook.
    vandaag zitten we ook weer keurig op 5 flessen, dus gaat top!
    onze kindjes zijn dus echt gewoon hongerige meisjes! haha geen twijfel over mogelijk!
    slapen gaat hier dus nu ook veel beter, dat was voorheen met de 'gewone' voeding wel anders, heeeeeel onrustig (honger dus)
    ze sliep overdag amper, en dat was echt niet leuk, aangezien ik dus ook nog een zoon heb rondlopen en ook zn aandacht wil!
    en natuurlijk ook geen probleem als ze wakker is, maar het was alleen maar huilen en onrustig zijn. en toen ik nog bv gaf, alleen maar aan de borst wou liggen....nou daar werd ik niet vrolijk van, ik kwam nergens meer aan toe, voelde me schuldig naar mn zoontje toe, en lief soms om 14.00 nog in mn pyjama haha
    dus ik ben heeeeel tevreden over hoe het nu gaat!

maar hey nu we op 5 flessen zitten, moet we dan geen 150+ 5 gaan geven?? of deed je dat nu al (zal zo ff terug lezen)

ik heb vanavond de laatste wel 150 gegeven maar die had ze niet helemaal leeg, ik kreeg het er niet meer in, madammeke was alweer in dromeland!

14. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ben blij dat het probleem is opgelost hier..nu de ontlasting nog
    krampen zijn hier gelukkig nog steeds niet...hopelijk blijven ze ook weg!

arme zieltjes..ze hadden echt honger!
    lekker hè 5 flessen! heerlijk haha...

ik geef nu 2 flessen van 150 en 3 van 120 en ik ga het niet onnodig ophogen, doe ik alleen als ze wat meer wil, zse gaf vanmiddag toch ook wel een aardige mond terug

en!! we hebben een slaap record behaald!
    ze had gister om 20u laatste fles (kon niet meer rekken) en ik schrok om 5.15 wakker! ze lag nog lekker te slapen!!
    heb haar wel wakker gemaat voor fles, omdat ze zo laat wakker was, hebben we de rest kunnen verschuiven en krijgt ze vanavond max 22u de laatste fles, dus als ze nog z'on goede nacht maakt als vannacht dan ben ik zoooooooooo blij , kan ik morgen de hele wereld weer aan haha

15. emmie

emmie Niet meer actief

wauwwww das een lekkere lange ruk zeg!! heerlijk!
    Gister avond wou ze ook niet wakker worden wou haar om half 12 de laatste fles geven, zelfs na een nieuwe luier te geven sliep ze rustig verder, maar kon gelukkig mooi de fles erin doen, en die dronk ze heerlijk op, de oogjes zijn niet 1 keer open geweest! haha
    maar helaas om 04.30 was ze er alweer!!
    Isa heeft nu ook erg last van haar ontlasting, ze heeft er gewoon echt last van, je ziet haar persen! heb het gister even een handje geholpen door er even met de thermometer in te gaan, en toen kwam de lading, maar het zijn gewoon echt keutels. arme meid!!

liefs Emmie

16. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    helaas was het 1malig haha...

wel gek...of ik nou de laatste fles om 20u geef of om 22u
    ze blijft tussen 4 en 5 ergens komen
    dus ik heb de laatste 3 flessen van de dag nu van 150 met 5schepjes en 4,5 nutriton en 20extra water (voor haar ontlasting)
    en 1x per dag een omneo fles nog , 1 van 120 met 4 schepjes en 3,5 nutriton en 15 extra water ( en 1 dezelfde als deze maar dan voor hongerige baby's )
    dus de ene keer is haar ontlasting wel goed en andere keer iets harder, dus af en toe is het een beetje persen
    kijk het nog even aan..scheelt wel dat het zowiezo 1x per dag er wel goed uitkomt

hoe is jou flessenschema nu dan?

17. emmie

emmie Niet meer actief

ik vind het echt zielig hoor dat ze zelf bijna niet kan poepen!! heb net weer even meegeholpen met de thermometer (je moet toch wat) en zodra je die erin doet kan ze heel goed persen, en dan komt het vaak wel. heb hier op het forum ook wel es iets gelezen over een paar druppels maisolie in de fles doen, zal het zo nog wel even opzoeken.

maar hier is het vandaag ook een lekker dagje.

1e fles : 04.30
    2e: 10.00
    3e: 15.30
    4e: 19.30

gisteren was ze een dagje bij mijn ouders en toen kwam ze wel weer om de 3 uur??? haha vaag!

ik geef nu wel alleen maar flessen van 150+ 5 + 2 schepjes nutriton.
    misschien moet ik er ook weer extra water bij in doen, maar dan worden het zulke grote flessen he??

18. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    had het topic al gevnden..

dat extra water hoef je niet mee te rekenen als voeding hè!

als je haar overdag niet langer dan 4 uur laat slapen misschien dat ze snachts dat wel wat langer pakt

madelief heeft in de laatste fles 21.15 gewoon 70 laten staan en ze kwam alsng om 4.30
    ik ga haar er nu uithalen ipv 10u en dan om 13.30 ipv 14u
    17.30 ipv 18u en dan zowiezo om 22u , misschien laat ze dan niet zoveel staan en slaapt ze toch nog iets langer door (niet dat ik wat te klagen heb wat het slapen betreft snachts..ben verwend met mn zoon destijds..die sliep bij 3 weken al door en hij dronk similac en we hebben niets geen gezeur gehad met voeding en slapen enzo)

19. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    oh als je wwl extra water in de fles doen, moet je ook iets meer nutriton in de fles doen anders word ie weer dunner
    en misschien in de laatste fles oo wat meer nutriton dan overdag

Deel Deze Pagina